-
Forum
-
Hovedforum
-
SSK
-
Erhvervsfi...
Erhvervsfi...
-
-
Emne forfatter
-
Gæst
-
15 år 10 måneder siden #1034094
af
Det har ikke noget med moral at tage flere fladeture med +20 fisk pr. gang???
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
-
-
Emne forfatter
-
Gæst
-
15 år 10 måneder siden #1034093
af
Lad os nu ikke gøre alle de fejltagelser man ser på fiskerforum.dk
De er fanget på revet, der er det meget sjældent at fiskeri der foregår som bulefiskeri.
Husk at dette ikke er noget manden kan gøre hele tiden, dette har været en drømmetur !
Så længe de ikke omsættes har jeg meget svært ved at se problemet.
De to mand som fangede fiskene gjorde det på 3½ time hvorefter de stoppede selvom der var masser af fisk stadig.
For de hellige, så fortæl mig lige hvem som sejler hjem fra Rügen fordi de nu har fanget rigeligt med store laks ?
Lad manden om sit fiskeri og lad os beholde benene på jorden. Det skal vel stadig være sådan at man har lyst til at fortælle om en dags gudefiskeri, istedet for at påtænke at holde det hemmeligt for ikke at blive stemplet som "erhvervsfisker" eller ?
Det antal kilo som er fanget fylder ikke meget i et trawl...
-
-
Emne forfatter
-
Gæst
-
15 år 10 måneder siden #1034090
af
Sidste vinter tillod jeg mig at kommentere et indlæg fra øresund, hvor en glad (lyst)fisker havde fanget 400-500 kg torsk, hvorefter jeg blev sablet ned af alt og alle... Lad mig igen i denne vinter fastslå, det er ikke småbådsfiskernes opgave at tømme verdenshavene for fisk, overlad blot det til erhvervet. INGEN kan æde disse mængder fisk, fang hvad du og din familie kan spise, genudsæt resten, og hav god samvittighed.... K&B
-
-
Emne forfatter
-
Gæst
-
15 år 10 måneder siden #1034089
af
Nej du er ikke den eneste der ikke bryder sig at den form for fiskeri bliver udstillet. Det er ikke noget man bør prale med. Jeg dyrker selv det fiskeri, men kender mine begrænsninger. Men mon ikke snart den form for billeder bliver historie. Der bliver arbejdet på regler og kvoter for vores hobby i EU.
-
-
Emne forfatter
-
Gæst
-
15 år 10 måneder siden #1034085
af
Nu drejer det her sig ikke om tun eller fladfisk.. Men derimod om moral... Men kan næsten fornemme jeg er den eneste der ser sådan på det.
-
-
Emne forfatter
-
Gæst
-
15 år 10 måneder siden #1034083
af
Jeg ligger gerne ud.
Dem der har profil på fjæsebogen har kunne se at fiskene er blevet brugt til fest i en mindre landsby og ikke solgt.
Om fiskene er fanget under bulefiskeri har jeg ikke læst nogle steder,men har man sidste nr af fiskeavisen vil man kunne læse at Bilde har købt en større båd.Så jeg kunne forstille mig at han havde været på langfart og fisket vrag der ikke normalt bliver fisket.
Har da også selv prøvet at taget flere fisk med hjem end jeg kunne nå at spise. Men så blev venner og gode bekendte beriget lidt.Har også en gang givet konen lidt med til de ældre på hjemmet som personalet tilberedte til aftens mad.
Men de sjovt at se folk reagere på dette billede,hvad med dem der sommer/efterår
over flere ture fanger 20-70 flade pr tur. eneste kommentar til disse rapporter er "Godt gået hvor fik du dem henne" Så mange flade spiser jeg ikke på et år, men igen er det vel venner og bekendte.
Hvad så med dem der fisker tun og får en 60+ hvem spiser så meget og igen sikkert ven... Så siger nogle sikkert JA men det jo trofæfisk men kunne man så ikke nøjes med billedet hvor fiskern svømmer langs båden, og nøjes med en mindre på måske 30kg (se Bjarne Lehnes billeder fra la gomera)
Hvad angår min mening, ser jeg ikke noget galt i at folk beriger familie og venner engang imellem. Er trods alt hyggeligt at kunne glæde andre og så få lov at fortælle historien om fiskeriet netop den dag.
Men hvis man fanger så mange fisk med salg for øje, tager jeg meget skarpt afstand fra.
Og nej jeg har aldrig nogensinde solgt eller taget penge for fisk.Det er kun venner og familie der en sjælden gang for lidt glæde af en god dag på vandet.
Trofæ fisk er også velkommen i min fryser.
Med venlig hilsen
Bo (Havkrydseren)
-
Forum
-
Hovedforum
-
SSK
-
Erhvervsfi...
Tid til at oprette siden: 0.188 sekunder