Erhvervsfi...

• 's profilbillede Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
15 år 10 måneder siden #1034172 af
Besvaret af på emne Erhvervsfi...
Ej hold nu op med at finde på ting man kan brokke sig over.. Det er sku utroligt som en del folk bliver kampliderlige fordi de "gemmer" sig bag en skærm..!!

Ja det er da mange fisk, og ja jeg ville gerne prøve det samme en dag.. om jeg havde taget samme antal kg. med hjem.. Måske..

Men seriøst.. Jeg fanger måske ca. 30 kg. torsk på en tur.. Det er der ingen der ser ondt på.. Men hvis jeg nu har 10 gange så mange dage på vandet end ham der fanger 300 kg på en tur.. Hvem af os er så forkert på den..? for det er jo samme antal kg. vi tager med hjem..

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
15 år 10 måneder siden #1034171 af Steen Højager
Besvaret af Steen Højager på emne Erhvervsfi...
Bare lige for en sikkerheds skyld, Michael. Er dette ikke din rapport ?

www.fangster.dk/default.asp?vand=&mode=v...rt=H5XLQo7USZ&actper

Jeg bryder mig heller ikke om den slags billeder og tager ikke selv så meget med hjem, men jeg synes det er meget uheldigt og at bære brænde til et helt overflødigt bål at komme med den slags indslag.

Knæk og bræk Steen

• Gæst
  • Gæst
15 år 10 måneder siden #1034166 af
Hvor ved du fra han kun forsyner famillien med fisk?? Hvor ved du fra han ikke sælger dem videre?? Der er to uafhængigt af hinanden der har skrevet det på 123nu. I begges tilfælde er der små ligheder så måske er der noget om snakken. Desuden har jeg fået adskillige mails som bekræfter dette. Hvad hvis han fanger den mængde torsk + - hver 14 dag i gennemsnit? Han må ha en meget stor famillie hvis det kun er til dem.. Medmindre de os forsyner deres venner som os forsyner deres famillier med hans fisk... Prøv lige at kigge på billedet en gang tror du alle de torsk kan være i en fryser?? Næppe ik en gang bare for denne ene tur... Hvad er problemet i at vide at nok er nok???? At rode alt muligt ind i det hvor mange fisk der dør som konsekvens af dit og dat så kan man blive ved. Du og de andre aner ikke hvad manden gør med alle sine fisk for hans egen famillie kan næppe aftage den mængde fisk medmindre de spiser torsk hver dag.. Det er simpelthen ikke sandsynligt at famillien aftager så stor mængde fisk når manden fisker så meget som han gør.. At du og et par andre har samme moral er trist. Måske sku man beskatte dem alligevel da det grænser lidt til mindre erhvervsfiskeri. Det ville simpelthen kun ramme folk med en skidt moral og ikke den almindelige fisker.

• Gæst
  • Gæst
15 år 10 måneder siden #1034163 af
Helt ærligt Michael, hvad er problemet i at fange disse torsk???

Du snakker om griskhed, når man fanger eksempelvis 300 kg. torsk... Øh!, når disse torsk fordeles blandt familie og venner... som gladeligt spiser dem - fiskene går jo ikke til spilde, hvad er så problemet???? ---- skal disse mennesker i stedet gå ud og købe 300 kg. torsk af erhvervsfiskerne - er erhvervsfiskerne så ikke griske, når de skal fange 300 kg. torsk til min familie og venner????? - er det ikke bedre, at en lystfisker forsyner sin familie og venner med torsk (vederlagsfrit) end, at man skal ud og købe den samme mængde torsk i en fiskeforretning????

Er det fordi, at een mand fanger og fordeler 300 kg. torsk til sin ikke fiskende familie bedsteforældre, forældre, sine børn, sin kone, sine søstre/brødre og deres familier... til sin gamle nabo osv... Fortæl mig lige hvad problemet er????? - de 300 kg. torsk skal nu en gang komme et sted fra, er det ikke bedre, at disse torsk skaffes på den mest skånsomme måde, altså ved lystfiskeri end, at det sker ved erhvervsfiskeri, hvor man har Discard, miljø-ødelæggende bundtrawl, ulovligt fiskeri, High-grading, havpattedyr (marsvin, sæler o.a.) som dør i garnene osv.?????

Du vil måske hellere haver, at de 300 kg. torsk skal fanges af erhvervsfiskerne og så skal Vi købe dem af dem?????

Kan du ikke lige fortælle mig hvad problemet er?????

• Gæst
  • Gæst
15 år 10 måneder siden #1034162 af
Der vil altid være nogen der overtræder nogle uskrevne regler rundt omkring men tænk jer om engang inden i begynder at fylde balje nummer 3 med fisk som i har gjort det masser af gange før.. Har man fanget nok? Det afgør moralen...

• Gæst
  • Gæst
15 år 10 måneder siden #1034161 af
Der dør og spildes mange fisk rundt omkring af andre grunde men derfor behøver man jo ikke selv deltage i det og se "ligegyldigt" på det "for de andre gør det os".. Det store renseanlæg ved stigsnæs har jeg også en lumsk anelse om spiller ind over for de efterhånden manglende fisk i området. Men fordi de skider stort på det og gør det hele op i økonomi behøver man jo ikke selv gøre det sådan. Kan stadig ikke glemme denne kommentar "jammen det er jo bare torsk" som ligger på 123nu. Jeg har forlængst opgivet at kommentere de folk der står hver dag flere uger i træk og fylder sorte sække med hornfisk.. Kommentere man de forkerte skal man holde ørene tæt til kroppen for ikke at få dem i maskinen. De folk er ligeglade det drejer sig kun om en ekstra økonomisk gevinst.. Det samme er hvergang der har været udslip fra musholm lax kan man også købe billige regnbueørreder alle steder som en anden smuglervare. Nogen mener de skal udryddes fordi de gør sådan og sådan for havørrederne.. Jeg gør måske mig selv en bjørnetjeneste ved at sætte nogle af dem ud igen. Men for mig gav de en fin fight og gjorde det til en god fiskedag uden bilen kom til at lugte af fisk.

Tid til at oprette siden: 0.279 sekunder
Leveret af Kunena Forum
Vi bruger cookies på Smaabaadsklub.dkPå Smaabaadsklub.dk bruger vi cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på Smaabaadsklub.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere her
ja, jeg accepterer