Helt ærligt Michael, hvad er problemet i at fange disse torsk???
Du snakker om griskhed, når man fanger eksempelvis 300 kg. torsk... Øh!, når disse torsk fordeles blandt familie og venner... som gladeligt spiser dem - fiskene går jo ikke til spilde, hvad er så problemet???? ---- skal disse mennesker i stedet gå ud og købe 300 kg. torsk af erhvervsfiskerne - er erhvervsfiskerne så ikke griske, når de skal fange 300 kg. torsk til min familie og venner????? - er det ikke bedre, at en lystfisker forsyner sin familie og venner med torsk (vederlagsfrit) end, at man skal ud og købe den samme mængde torsk i en fiskeforretning????
Er det fordi, at een mand fanger og fordeler 300 kg. torsk til sin ikke fiskende familie bedsteforældre, forældre, sine børn, sin kone, sine søstre/brødre og deres familier... til sin gamle nabo osv... Fortæl mig lige hvad problemet er????? - de 300 kg. torsk skal nu en gang komme et sted fra, er det ikke bedre, at disse torsk skaffes på den mest skånsomme måde, altså ved lystfiskeri end, at det sker ved erhvervsfiskeri, hvor man har Discard, miljø-ødelæggende bundtrawl, ulovligt fiskeri, High-grading, havpattedyr (marsvin, sæler o.a.) som dør i garnene osv.?????
Du vil måske hellere haver, at de 300 kg. torsk skal fanges af erhvervsfiskerne og så skal Vi købe dem af dem?????
Kan du ikke lige fortælle mig hvad problemet er?????