-
Forum
-
Hovedforum
-
SSK
-
Erhvervsfi...
Erhvervsfi...
-
-
Emne forfatter
-
Gæst
-
15 år 10 måneder siden #1034124
af
Jeg fisker også for sporten,men er knap så "hellig", så jeg påtager mig retten til af bruge de fisk jeg slagter til en kulinarisk oplevelse for mig og min familie.
Jagt og Fiskeri er ikke altid for sarte sjæle, hvis man har noget imod at et dyr bliver ofret ind imellem, har man nok valgt den forkerte hobby.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
-
-
Emne forfatter
-
Gæst
-
15 år 10 måneder siden #1034123
af
Det må du undskylde Michael, Jeg mener selvfølgelig slagte det man ikke æder.
Måske er det i virkeligheden ligeså umoralsk som at stå og fighte en fisk til den er helt flad, for så at udsætte den til uvis skæbne.
-
-
Emne forfatter
-
Gæst
-
15 år 10 måneder siden #1034118
af
Jammen det er jo så jeres samvittighed og moral der skal leve med at i ikke ved hvornår nok er nok. Det har i det sikkert helt fint med og fred være med det. Jeg mener stadig at fordi man løber ind i et godt fiskeri behøver man ikke være grisk.. Var det så en af mandens 1 eller 2 fisketure på et år var det vel så også ok. Men det er det næppe. Han er sikkert på pletten ugen efter og ugen efter igen måske. det kan man ikke vide. Jeg gætter bare på han har mange ture med de fangster.
"fatter ikke mand gider fange noget man ikke æder." den kommentar lader jeg lige stå lidt da den taler for sig selv...
Så vidt jeg ved er der ingen der lider hungersnød her i danmark så man er nød til at fiske for at få mad på bordet.
Jeg fisker for sportens skyld og ikke madens skyld. Jeg nyder stor glæde af at fiske arter der ikke egner sig voldsomt til mad.. Suder , karper brasener og den slags.
Desuden nyder jeg lige så vel at genudsætte en større havørred og se den svømme væk igen for den gav mig fornøjelsen og oplevelsen i fangsten.
Et sted på 123nu var der en der skrev "det er jo bare torsk" den kommentar lader jeg også lige stå her da den taler for sig selv.
Men jeg ville da lyve hvis jeg sagde jeg ikke var en anelse misundelig på manden det er klart ,men var jeg ham havde jeg genudsat en stor del af dem såfremt de ikke har gylpet svømmeblæren helt op under "opstigningen". Jeg ville være glad og glæde mig til evt at fange dem igen hvilket jeg gør når jeg udsætter en 10 kg + gedde i mosen.
Jeg dyrker fiskeriet for sportens skyld og ik for at hjemebringe en stor mængde fisk som end ikke kan være i fryseren heller.
-
-
-
Gæst
-
15 år 10 måneder siden #1034113
af
i alles interesse : den der lever stille , lever godt!
-
-
Emne forfatter
-
Gæst
-
15 år 10 måneder siden #1034112
af
Hej.
Jeg syntes sku det er flot at man kan fange så store torsk på et par timer.
MEN MAN BURDE FANDME NOK LIGE TÆNKE SIG EKSTRA GODT OM INDEN MAN TOG SÅDAN ET BILLEDE.Det kan jo hurtigt komme på alles læber,som der var engang med en artikel om et (slagtehus) hvor der var fanget en del laks.Tænk en ekstra godt om inden man lægger sådan et billede ud.
-
-
Emne forfatter
-
Gæst
-
15 år 10 måneder siden #1034111
af
Vil bare lige sige til Michael,at vi i vores familie sagtens kan fortære op til 40 kg fladfiske´og torske filetter fra sept. til dec. og vi er 4 persomer.
Er ikke verdensmester i filettering så det svarer nok til en fangst på ca.100kg.
Og det har vi tænkt os at fortsætte med, Eu kvoter eller ej.
Det gælder jo også om sundhed, fatter ikke mand gider fange noget man ikke æder.
-
Forum
-
Hovedforum
-
SSK
-
Erhvervsfi...
Tid til at oprette siden: 0.207 sekunder