Erhvervsfi...

• 's profilbillede Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
15 år 10 måneder siden #1034100 af
Besvaret af på emne Erhvervsfi...
vil du af med linket til denne debat:-)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• Gæst
  • Gæst
15 år 10 måneder siden #1034099 af
# Michael

- Okay, du er ikke anonym - hvad er dit efternavn og hvor fisker du småbåd henne????
- Hvad vil du gerne opnå med denne debat?????

- At kalde en fin fangst af torsk for griskhed er da en meget snærvetsynet betraktning... Jeg har selv været med til at fange et par hundrede kilo torsk fra småbåd nogle gange og de bliver fint fordelt blandt familie og venner - een gang har Vi ligeledes givet 100 kg. torsk til Kommunens centralkøkken, som står for madleveringen til kommunens pensionister og flere gange et mindre antal kg. til det lokale plejehjem... De torsk vi fanger går skam ikke til spilde, ligesom erhversfiskeriet Discard/udsmid - flere tusinde tons konsumfisk hvert eneste år smides døde direkte tilbage i havet - der kan man tale om griskhed.

- Torsk i den store størrelse (over 6-7 kg., som dem på billedet) er altså ikke mange penge værd - hvis du kigger på Fiskerinoteringen, så er priserne på de store torsk ofte ikke mere end 8-10 kr. pr. kg. renset vægt på auktionen.... Desuden, så er de store torsk dem over 6-7 kg. absolut ikke den slags fisk, som man kan købe hos fiskehandlere og restauranterne, det er simpelthen ikke et produkt, som deres kunder vil have - store torsk blive i Danmark mest brugt til fiskefars... Hvis en fiskehandler eller en restaurant endelig skulle købe disse store torsk, så ville de næppe betale ret meget... Så de der beløb, som nævnes på 123.NU, de er rent opspind og må komme fra folk uden hverken forstand eller realitetssans.

Hvis man gerne vil se et link om torsk, som smides døde i havet så ser her:

www.tv2nord.dk/default.asp?PageID=4&Mode...tegory=&Submit=S%F8g

• Gæst
  • Gæst
15 år 10 måneder siden #1034098 af
Jeg er skam hverken anonym eller troll. Men må nok erkende at jeg nok tog munden for fuld med at kalde det bulefiskeri. Fandt det bare under en side med fangstrapporter fra bulefiskeri. Jeg synes bare det virker lidt grisk at tage så mange fisk.. Ser ingen steder at de stoppede efter de billeder blev taget... Men nu har jeg lagt det ud til debat andetsteds hvor nogen uafhængigt af hinanden fortæller hvordan div rygter siger at de blir solgt videre. Nu ved jeg ikke om det er sandt men det kan vel næppe være i år så når prisen er så langt nede.. Nu er jeg en alsidig fisker og støder jeg ind i en stime havørreder på kysten jammen så tar det ikke mere end et kort øjeblik at fange et halvt dusin lækre eftertragtede havørrder men der kommer så forskellen jeg hjembringer kun et par stykker og genudsætter resten... Er de nede i den str hvor de ligger omkring målet skifter jeg somregel plads. Ligeledes når det vrimler med hornfisk tar jeg på en tur og har så rigeligt hornfisk til resten af året.. Jeg stiller mig ikke på pladsen i flere dage for at skovle hornfisk ind til hele famillien som nogen fejlagtigt gør.. "for der er jo så mange alligevel" Folk slæber dagligt sorte skraldesække derfra fyldt med fisk.. Det samme gælder torsk og flade fra båden. Dog kan jeg ikke sige mig fri for at hjembringe 10-15 store flade sammen med min fiskemakker.. En voksen person spiser måske 2 flade pr gang.. Jeg pudser glorien nu ja men samtidig ved jeg hvornår nok er nok og der os kommer en dag efter imorgen og en dag efter igen...

• Peter Andersen (Mjølner)
  • Peter Andersen (Mjølner)'s profilbillede
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Mere
15 år 10 måneder siden #1034097 af Peter Andersen (Mjølner)
Besvaret af Peter Andersen (Mjølner) på emne Erhvervsfi...
Manden på billedet har noget at fortælle og vise
sine børn,børnebørn,oldebørn og historien bliver nok ikke ringere med tiden.
Engangsoplevelse som mange her på forum nok gerne havde stået "model" for.
Havde det bare været fisk med store skæl på så....
Mvh

• Gæst
  • Gæst
15 år 10 måneder siden #1034096 af
20 fladfisk med en gennemsnitsvægt på 0,5 kg ialt 10kg fisk, der kan ingen have moralske problemer over, eller??? Eller på en FANTASTISK dag ved Rügen, 5 fisk med en gennemsnitsvægt på max. 10kg. ialt max 50 kg fisk, skal det være et moralsk problem?? Næppe, ik´ for mig.. I Tyskland har man sat regler for den slags, fordi folk ikke kan finde ud af det selv. Max 3 fisk pr person / dag. Det vil også komme her, hvis VI ikke selv kan finde ud af det. Jeg ved da godt at det vi fanger, er for intet at regne, ift. hvad erhvervet fanger. Men lad os gå foran, og vise et godt eksembel. K&B

• Gæst
  • Gæst
15 år 10 måneder siden #1034095 af
- Sjovt, at Michael er anonym, måske har han ikke nogen videre interesse for småbådsfiskeri... Udover at fordømme lystfiskere, som har fanget nogle torsk...

- Det lugter lidt af en "Troll", som vist mest af alt er ude på at skabe splid blandt småbådsklubbens medlemmer...

- Måske Vi bare skulle stoppe denne "debat", da der ikke kan komme noget positivt ud af den i småbådsklubbens regi.

Hvis man gerne vil se billeder af noget, der virkelig er spil af havet resurser så se i dette link:

www.guardian.co.uk/environment/video/200...ish.trawler.prolific

Tid til at oprette siden: 0.212 sekunder
Leveret af Kunena Forum
Vi bruger cookies på Smaabaadsklub.dkPå Smaabaadsklub.dk bruger vi cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på Smaabaadsklub.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere her
ja, jeg accepterer