Erhvervsfi...

• 's profilbillede Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
15 år 10 måneder siden #1034189 af
Besvaret af på emne Erhvervsfi...
Det med Laksene?
Det har vi da også været igennem,derfor hører man minimalt omkring dette.
Jo der blir da taget en Laks en gang imellem.
Mener at kan huske en periode i simris,hvor der blev "gået" til den.
Det var tæt på at der kom fangstbegrænsninger fra myndighederne, det endte vidst nok med frivillig begrænsning på 6-8 fisk.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• Gæst
  • Gæst
15 år 10 måneder siden #1034188 af
Til Steen Hjort,

Nu blander jeg mig normalt ikke i disse diskussioner, men vover alligevel pelsen denne gang :-)
Jeg kan godt følge din argumentation omkring de 4000 tons døde torsk der smides tilbage i havet, eller de mange tons erhvervsfiskerne fanger.
Men en ting du måske glemmer i din argumentation er, at et billede af en fangst som denne ikke hjælper os i vores hobby. Et sådant billede er vand på erhversfiskernes mølle når de og deres lobbyister skal påvirke politikerne når forbud og reglementer skal vedtages.
Vi kan sagtens blive enige om at 300 kg. lystfiskerfanget fisk gavner både bestand og landets økonomi bedre end 300 kg. erhversfiskerfanget fisk. Men verden fungerer bare ikke på den måde.
Jeg vil ikke stille mig til dommer over den pågældende fangst, men det er efter min mening ikke smart at offentliggøre netop dette billede - som sagt, det gavner ikke vores fælles hobby.

• Gæst
  • Gæst
15 år 10 måneder siden #1034186 af
Bare en tanke
Hvordan ville reaktionerne være, hvis det var en trollingfisker der var kommet i havn i Simris eller Bornholm, med sådan en båd fuld af laks!!!!!!!
Mener da at have læst at der er en uskreven regel om kun at hjemtage 8 laks pr. tur pr. båd, eller noget i den retning, burde man så ikke have så meget moral at gøre det samme med torsken. Og som skrevet i et tidligere indlæg, var det ikke ok at tage en blank havørred i dårlig kondition, men ok at tage en torsk i Øresund med et kilo rogn eller mere!!!!! Havørredden havde da trods alt ført arten videre, det nåede torsken trods alt ikke!!!!!!
Knæk og bræk

• Gæst
  • Gæst
15 år 10 måneder siden #1034177 af
Sten hjort lad nu være med at te dig som et lille barn. At stille noget op på så firkantet en måde så ka vi blive ved.

• Gæst
  • Gæst
15 år 10 måneder siden #1034176 af
Sten nej det er ikke mig... Som sagt er jeg ikke grisk og nu er michael jensen ikke noget ualmindeligt navn så du kan sikkert finde mange med det navn.. Prøv google.

• Gæst
  • Gæst
15 år 10 måneder siden #1034173 af
Michael

Nu stiller jeg dig 5 meget konkrete spørgsmål og vil du ikke lige svare på DEM.....

Nu drejer det her sig ikke om ulovligt fiskeri eller om at sælge fisk ulovligt..... Lad os holde os tildet faktuelle.....

For at vi ikke længere skal snakke om manden på billedet, så lad os snakke om mine fangster.... Jeg har nogle gange gjort tilsvarende torskefangster, som N.B. på billedet, altså nogle hundrede kg. torsk...

Spørgsmål 1:

Hvis jeg ikke sælger de fangne 2-300 kg. torsk, men de fordeles blandt min familie og mine venner (stadigvæk vederlagsfrit) og at disse familiemedlemmer og venner spiser torskene, er det så ok at fange disse torsk??????

Spørgsmål 2:

Hvis mine familiemedlemmer og venner (ialt ca. 30 personer) alle tager på fisketur og hver fanger 10 kg. torsk og de tager hjem og spiser disse torsk, er det så ok at fange disse torsk???????

Spørgsmål 3:

Hvori ligger forskellen, om een lystfisker fanger de 300 kg. torsk og fordeler dem blandt 30 familiemedlemmer og venner.... eller om 30 familimedlemmer og venner hvér fanger 10 kg. torsk??????????

Spørgsmål 4:

Mener du, at jeg og min familie + venner skal købe de 300 kg. torsk hos en fiskehandler?????

Spørgsmål 5:

Synes du, at det er helt ok, at du blander dig i, hvor mange torsk, som jeg, min familie og mine venner spiser????+

Tid til at oprette siden: 0.204 sekunder
Leveret af Kunena Forum
Vi bruger cookies på Smaabaadsklub.dkPå Smaabaadsklub.dk bruger vi cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på Smaabaadsklub.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere her
ja, jeg accepterer