Erhvervsfi...

• 's profilbillede Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
15 år 10 måneder siden #1034212 af
Besvaret af på emne Erhvervsfi...
Michael få dig dog et liv selv i stedet for at holde med andres :-) Denne tråd burde stoppes med al den ævl og kævl den har medført :-(

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• Gæst
  • Gæst
15 år 10 måneder siden #1034211 af
Claus nej da manden var helt ukendt for mig indtil for få dage siden. Gider ikke spilde min tid på at holde opsyn eller observere en anden person.

Steen du har vidst slet ik læst hvad jeg har skrevet eller svaret på nogle af de spørsmål jeg stillede dig. Men venter med at skrive yderligere indtil dit blodtryk er nede på normalen igen.

• Gæst
  • Gæst
15 år 10 måneder siden #1034210 af
Michael,

Okay!, så du ville alene have en debat om, hvorvidt fangsten på billedet er griskhed, fint! - hvorfor nævner du så de andre ting i dit oplæg
1)Erhvervsfiskeri, 2) Holde lav profil, 3) Bulefiskeri/fejlkrogning......

Griskhed i forbindelse med fangsten af 300 kg. torsk må være enten, om man har fanget flere fisk end man kan bruge (altså om nogle fisk går unødigt til spilde) eller om man fanger flere fisk end bestanden kan bære... Intet andet har med griskhed at gøre i denne sammenhæng.

Så har du bevis for/belæg for at sige, at de omtalte torsk går til spilde???????
Og har du bevis for/belæg for at sige, at fangsten af de omtalte torsk er en trussel mod bestanden????
Hvis ikke du har bevis/belæg for disse to ting, så kan du ikke kalde det for griskhed at fange disse 300 kg. Torsk.
---- Er ordet ”griskhed” ikke et udsagn fra din side af, som alene bygger på en følelsesmæssig anskuelse af fangsten fra din side af?????

- Om der sker betaling for fisk eller ej er sagen fuldstændig uvedkomne, da debatten alene drejer sig om, om det er griskhed at fange de der torsk. - Så hvorfor bringer du penge ind i debatten???????

- Alt dit snak om anonyme, som skriver mails til dig, hvori de fortæller dig, at N.B. sælger sin fangst.... Enten, så fremlægger du bevismateriale for, at der sælges fisk ellers så høre dine "fantasi-skriverier" ikke hjemme i denne debat. Injurier kalder man det.... Og det er strafbart....

- Det er ligeledes ulovligt, at kopiere billeder fra andres hjemmesider, hvis ikke man har fået tilladelse fra ejeren af hjemmesiden - har du fået tilladelse fra ejeren af den pågældne hjemmeside????

- Det er på ingen måde ulovligt at sælge fisketure til småbåd og at tjene penge på at sejle med lystfiskere i småbåd, hvor har du dog det fra????? Og hvad har det med griskhed at gøre????

• Gæst
  • Gæst
15 år 10 måneder siden #1034209 af
Nåh- Michael. Når det nu kommer frem at du har holdt Nils under observation i flere måneder, har fået flere mails osv - sku du så ikke se at få fyret den politianmeldelse af - istedet for at vaske hænder her???

For et link du pludseligt fandt på denne side - er det jo næppe - Som du så udemærket lige har skrevet!

• Gæst
  • Gæst
15 år 10 måneder siden #1034206 af
Steen hjort nu var det primære med den her debat ikke om man skulle vise fangsten frem. Det var om det var griskhed at fylde båden med en sådan mængde torsk at det næsten lyder som om nogen skal konsumere 10 kg torsk om ugen. Var dette nu en af mandens få fisketure med disse fangster var der ikke så meget i det, men i dette tilfælde har den mand mange fisketure med disse resultater +- at det lyder usandsynligt at den nærmeste familie og venner kan aftage den mængde torsk. Nu drejer det her sig ikke om din familie og at du holder 30 mennesker med rigeligt torsk. Dette lyder også vildt i mine øjne men det ka du jo starte din egen debat om, om at du holder din familie og venner med torsk. Nu kender jeg dig i særdeleshed ikke og endsige hvor aktiv en fisker du er. Men kan forstå du slægter ham tråden omhandler på hvad angår en i mine øjne skidt moral. Nu er det ikke just noget ukendt fænomen at bulefisk ofte for en stor dels vedkommende er fejlkroget. Du nyder åbenbart også den "sport" hvis man da kan kalde det en sport. Jeg ville kalde det noget helt andet. Men dette emne var ikke om bulefiskeri er rykfiskeri. Da jeg fandt mandens billede lå det under rapporter om bulefiskeri. Så hvis det ikke er bulefiskeri hvad er det så? Se det fik jeg fortalt længere nede i debatten at det var under vragfiskeri. Hvis det er det hvorfor ligger det så under bulerapporter? Måske forkert men har trukket det om bulefiskeriet tilbage. Dette forum gir ikke mulighed for at redigere indlæg udover webmaster så ku ik rette det.

Ja jeg insinuere absolut med belæg at manden sælger sine fisk og tar betaling for at sejle ud med andre lystfiskere. Har fået adskillige private mails fra individuelle personer der antyder og beretter om salg og div fortjenester for manden. Det er snart blevet til nogle stykker så min frygt er blevet tilkendegivet nemlig at han har en god fortjeneste og sælger fangsten

Nu vil jeg ikke nævne hvem jeg har modtaget mails fra fordi de ønsker at være anonyme og simpelthen ikke gider deltage i den her debat da nogen åbenbart blir helt fanatiske.

JEG MENER at det er en lidt skidt udvikling hvis torskefiskeri simpelthen skal være fyld båden fiskeri... Nu nævner du antallet 30 personer. Hvad så hvis du fanger mad nok til en uges fiskespisning hos hver af de 30? Har du 3 af de fisketure om måneden måske? Med det resultat lyder det lidt vild i mine øre og nogen må spise usandsynlig meget torsk. Hvor blir alle disse fisk opbevaret? en 10 kg + torsk fylder trodalt en sjat selvom hovedet er stor og væk. Måske blir de skåret til fileter hva ved jeg.

Jeg synes der er kommet en glimrende debat ud af det her og der er kommet rigtig liv i den og det virker som om der blir gået efter deres levebrød NÆSTEN.

Nu synes jeg jeg fik svaret på nogle af dine spørgsmål gjorde jeg ik? Må hele tiden sidde og skæve til dit indlæg for at få det hele med. Ka da kun beklage du føler dig så hårdt ramt af ordet erhvervsfiskeri.

Puha for en smøre.. Nu vil jeg overlade ordet til et par af de andre før jeg svare igen så det ikke bare blir mudderkastning mellem os 2 og første klasses underholdning for de andre. Du kæmper indædt for din sag og det tar jeg hatten af for.

Tak for en god debat for nu.

• Gæst
  • Gæst
15 år 10 måneder siden #1034198 af
Michael,

At du starter en debat om et billede med en lystfiskers fangst af 300 kg. torsk, med at kalde det for griskhed, siden hen insinuere at fangsten sælges ulovligt og dømmer fiskene for fejlkrogede osv. - det er hvad det er... men at, når modparten i debatten kommer med modargumenter og stiller dig nogle ganske simple faktuelle og rationelle spørgsmål, som en del af sin argumentation.... At du så i stedet for at svare, så trækker debatten ned på det plan, hvor du kommer med en så ringe kommentar om, at jeg tér mig barnligt... Så siger det virkelig noget om dig og din person... Du bygger alene din argumentation på en følelsesmæssig anskuelse til fangsten.... hvorfor deltager du overhovedet i debatten, hvis ikke du vil forholde dig rationelt til modpartens faktuelle argumenter????.... Var det så fordi, at din agenda fra start af ikke var at starte en debat om N.B.´s fangst af de 300 kg. torsk, men at du alene lavede dit indlæg for at fordømme fangsten, fordi du ønsker torskefiskeri/bulefiskeri forbudt.... Ja!, det er jo nok derfor.

Men hvis der var en anden grund f.eks.- Hvis det er fordi, at du gerne vil have indført kvoter for danske lystfiskere, så start dog en debat med det som udgangspunkt - i stedet for "Dette".

- Hvis det er fordi, at du mener, at lystfiskere skal holde "lav" profil, når de fanger 300 kg. torsk, så start dog en debat om det - i stedet for "Dette".

Tid til at oprette siden: 0.214 sekunder
Leveret af Kunena Forum
Vi bruger cookies på Smaabaadsklub.dkPå Smaabaadsklub.dk bruger vi cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på Smaabaadsklub.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere her
ja, jeg accepterer