Erhvervsfi...

• 's profilbillede Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
15 år 10 måneder siden #1034159 af
Besvaret af på emne Erhvervsfi...
Helt ærligt Steen, det tror du da heller ikke selv på. Jeg kan fornemme at der er nogle her der ikke helt kan se hvor meget vi skader os selv og vi står med en meget dårlig sag, den dag hvor vi skal til at forsvare vores hobby mod reguleringer og kvoter. Jeg er kold i måsen om man tonser fisk ind i rå mængder. Bare gør det i stilhed.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• Gæst
  • Gæst
15 år 10 måneder siden #1034156 af
At en lystfisker har fanget +300 kg. Torsk har da intet med griskhed at gøre, medmindre at fiskene smides døde tilbage i havet eller at de smides i skraldespanden.
Så længe at torskene er blevet fordelt vederlagsfrit blandt familie og venner o.a., så er der intet at udsætte på den fangst… At være selvforsynende med torsk har da intet med griskhed at gøre… Faktisk, så kan man sige, at jo flere danskere, der bliver selvforsynende med hensyn til torsk, des mindre er behovet for at købe torsk af fiskebranchen og dermed at støtte erhvervsfiskeriet/EU´s kvote-systemer, som jo tilsammen er ensbetydende med overfiskning, Discard og div. miljø-ødelæggelse bl.a. forårsaget ved brugen af bundtrawl.... :-(

- Egentligt, så kan man sige, at de mennesker, som i virkeligheden er “griske”
indirekte set, at det er de mennesker, som køber deres torsk af fiskebranchen, da man jo dermed støtter erhvervsfiskerne og EU´s kvotesystemer.... :-(

- Prøv at tænke på, at Discarden (udsmidet af døde fisk) alene ved fiskeri efter Jomfruhummer i DK-farvande årligt ligger på omkring 4.000 tons konsumfisk - primært torsk… Det jo et sindssygt højt tal… det er flere gange større end samtlige danske lystfiskeres samlede årsfangst af torsk… Så kan man tale om griskhed, 4.000 tons torsk smidt døde direkte tilbage i havet.... :-(

- At visse mennesker fordømme lystfiskere, som er selvforsynende med torsk og som deler deres fangst med familie og venner
Det vidner da vist kun om, at disse fordømmende mennesker ikke har sat sig ind i tingene.... :-(

- Opfordringen herfra er....... at give dem som i virkeligheden fortjener en fordømmelse, altså, Erhvervsfiskeriet, giv dem en “politisk-forbruger-lussing“: Stop med at købe jomfruhummer, stop med at købe erhvervsfiskeriets fisk…….
--- Bliv selvforsynende…. :-)

• 's profilbillede
  • Gæst
  • Gæst
15 år 10 måneder siden #1034155 af
Jeg vil bare lige lykønske Bilde ,med denne super dag han og hans kammerater har haft på vandet.Gid det var mig der kunne være så heldig at prøve dette . Regner med at tage i lillebælt for at opleve det samme inden længe .
God eller dårlig moral der er vel helt op til folk selv hvad de syntes er okay.Der er vel lige så mange meninger som der er fiskere på dette forum, en tager 10 torsk med hjem en anden 20 den må folk jo selv rode med .Fedt billede der er sat ind ,kunne jeg diske op med sådanne et ,var det også kommet på dette forum ,også helt uden at blinke en ekstre gang. Knæk og bræk til alle i 2009

Team Nemo

Mere
15 år 10 måneder siden #1034150 af Ian danielsen
Besvaret af Ian danielsen på emne Erhvervsfi...
jeg er enig med ulrik.
og også tillykke til dennis
det er nok det vi alle drømmer om at rende ind i
bare en gang..... vildt fiskeri :)
flot fangst.... ikke at jeg støtter at havet skal tømmes for torsk
absolut ikke.
men det er flot gjort ..det må virkeligt have været fedt.

det med omsætningen og om nogle skulle have været sat ud igen
er en anden historie jeg lige nu ikke vil komentere
det er altid et diskusions spørgsmål hvornår man skal stoppe

• Gæst
  • Gæst
15 år 10 måneder siden #1034148 af
Michael, vi stort set enige,også om billedet. Har selv prøvet lignende ture og har også før påtalt småbådsfiskere, når de har stået på havnen og delt fisk om at holde en lavere profil, når de har været heldige. Men har de fleste gange jeg skal passe mig selv, så det gør jeg.

• Gæst
  • Gæst
15 år 10 måneder siden #1034147 af
Sad i eftermiddags og læste indlægene på 123 hvor folk der åbentbart kun er advokater og jurister kommer med indlæg. Jeg blev faktisk stolt af vores egne debat som har kørt med en masse gode indlæg.uden at banke folk oven i hovedet med lovbøger. Lad os bevare debatten uden disse indlæg tak :-)
Hilsen Bo

Tid til at oprette siden: 0.268 sekunder
Leveret af Kunena Forum
Vi bruger cookies på Smaabaadsklub.dkPå Smaabaadsklub.dk bruger vi cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på Smaabaadsklub.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere her
ja, jeg accepterer