Så blev det blæsevejr og jeg har sovet længe,for første gang siden 5. april, da jeg tog til Bornholm. Det har indtil nu været nogle perfekte uger, godt fiskevejr og laks i båden,I alt 8stk. De sisdte to fiskedage har givet 4 laks. I går morges startede det fantastisk. Efter tre timer havde vi 3 laks i båden. 6,6kg 7,6kg, og 11,4kg. Min gast for denne uge har ikke rigtigt prøvet trollingfiskeri før, men syntes efter de her dage, at det er rigtigt sjovt. <br />
<br />
Den 11,4kg´s laks jeg fightede igår, var en rigtig vildbasse. Jeg har før hørt om kroge som blev rettet ud osv. Men aldrig om kroge som sprang. Vi var utroligt heldige, at den kom ombord. Så snart den var i netposen slap blinket. Det har jeg da set før, men her var det blinket som slap krogen!!! Trekrogen, som var blevet en tokrog sad altså stadig i laksen, men øjet var simpelthen sprunget. Det var en OWNER-krog og hører ikke til de billige. Men nu bliver hele lortet skiftet.<br />
<br />
Men alt i alt nogle fantastiske uger indtil videre. Men jeg kan ikke undgå alligevel, at være lidt ked af det. <br />
Igår morges kejsede vi 4 tomme dåser op af havnebassinet i Hammerhavn og tog et par dåser med, som flød rundt omkring. Ude på vandet er vi også sejlet forbi et par stykker. Personligt syntes jeg, at det er noget forbandet svineri.<br />
Jeg tror ikke det er nogle fra SSK som "taber" disse dåser, for i hele uge 15 så jeg ingen dåser som lå og flød. Men hvis der er nogle som "taber" en dåse, kan man så ikke lige samle den op, så vi kan blive ved med, at være velsete de steder hvor vi færdes.