Bornholm 2...

• 's profilbillede
  • Gæst
  • Gæst
16 år 6 måneder siden #1027449 af
Besvaret af på emne Bornholm 2...
Jeg har lige talt med Peter "Futte" på telefonen. Han er i sommerhus med familien i sverige. Aligevel blev der tid til en fisketur i dag. Da jeg talte med ham, lå han på Ternø-revet, og havde lige landet en laks på 11 kg. Så det tegner godt for dem der skal afstad til Kollevik her i uge 20.. Knæk og Bræk

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• 's profilbillede
  • Gæst
  • Gæst
16 år 6 måneder siden #1027263 af
Kære Bjarne og Brian. Sikken en fantastisk flot havørred, og JOW, jeg vil da også gerne fange sådan en krabat. Men misundelig det bliver jeg aldrig. Både Nicolai og jeg har den store fornøjelse, at kunne glæde sig over andres flotte fangster, og drømme om, at det måske en dag også bliver vores tur. Og drømme lever evigt - det ved du jo godt :-)<br />
Vi glæder os til, at vi mødes igen.<br />
MVH / Lars "RAGNO"

• 's profilbillede
  • Gæst
  • Gæst
16 år 6 måneder siden #1027250 af
Ja så sluttede Bornholmerturen og er atter hjemme i den daglige trommelom, og tænker tilbage på tre dejlige uger på klippeøen.<br />
<br />
Her et par dage efter hjemkomsten hvor tiden ligesom er sat i relief føler jeg trang til at takke alle SSK'erne for nogle dejlige dage på Verona, der er ingen tvivl om at jeg og gasterne kommer igen næste år, for det kammeratskab og hygge der er i uge 15 og 16 er bare uden sidestykke.<br />
<br />
Maden er selvfølgelig også med til at gøre disse uger helt fantastiske, så også en stor tak til Betina, Per og pigerne.<br />
<br />
Uge 17 var ikke som de andre uger, hyggen forsvinder når der er konkurrence indvoldveret, og så var der for mange "fremmede".<br />
<br />
11'ren blev beriget med 10 fisk, største Laks var 8,9 kg og største Havørred var den på billedet med Brian, den vejede 9,4 kg og var 84 cm lang så mon ikke Lars "Ragno" der så gerne ville have en Bornholmsk Havørred bliver missundelig når han ser her, for konditionsfaktoren er på 1,59.<br />
<br />
Ses til næste SSK træf, ups! det er jo allerede på fredag<br />
<br />
mvh<br />
<br />
<br />
Bilag:

• 's profilbillede
  • Gæst
  • Gæst
16 år 7 måneder siden #1027124 af
Så er "RAGNO", den gamle tøs, atter tilbage i det Fynske, efter en dejlig uge hos Verona sammen med fiskevennerne, nye som gamle, fra SSK. Højt humør, fantastisk sammenhold og hjælpsomhed over linien, har givet mig en af mine bedste fiskeoplevelser. Selvom jeg den første dag tog urensede laks med til Verona (troede jeg kunne rense der), selvom jeg troede at flydepontonerne i Hammer Havn kunne bære min vægt da jeg skulle fortøjre (fik meget våde ben) og selvom jeg dagen efter rensede laks i Hammer Havn (sådant noget griseri) så lærte jeg stille og roligt, hvordan tingene fungerede. Ja, jeg blev godt nok noget benovet over at se alle de store flotte fiskemaskiner lufte 10 - 13 stænger ad gangen, nogle endda flere, og jeg lærte nye begreber som TYVEN og SNIGEREN. Vinderpokalen (laks 13,6 kg, 98cm og med en konditionsfaktor på 1,44) står nu nede i mit fiskeværelse og minder mig om en spændende fight. Tak til Per og Bettina for den flotte præmie (ugeophold 2009) og for "noget godt føde"<br />
Jeg glæder mig allerede til at forsvare pokalen til næste år, og vil indtil da øve mig i at fiske med side-planer. Så når vi alle sammen ses igen, skruer jeg bissen på og fisker med 6 stænger. Knæk og Bræk til vennerne der fisker i uge 17 og til TV2 - jeg ønsker, at I får godt vejr og tunge laks på dækket.<br />
Hvis du vil se et billede af vinderfisken, så se under fangster :-)<br />
MVH / Lars "RAGNO"

• 's profilbillede
  • Gæst
  • Gæst
16 år 7 måneder siden #1027097 af
Ja Klubturen er slut men vi kan vel ligeså godt fortsætte uge 17 her også. Der er jo stadig en del SSK folk på klippeøen.<br />
<br />
Jeg har haft en slappe af dag igen. Jeg tog først på havet omkring kl. 11.30. Det emmer allerede af trollingmaster herovre og der bliver både snakket dansk, tysk og finsk på VHF´en.<br />
Jeg brugte et par timer og fangede denne fine fisk på 7,2kg. Jeg var i Hammerhavn igen kl. 14.00 så det var en kort men god dag på havet.
Bilag:

• 's profilbillede
  • Gæst
  • Gæst
16 år 7 måneder siden #1027083 af
Sidste dag for uge 16 holdet er gået og de fleste er nu på vej mod færgen. I dag blev der fanget 11 laks. Team JAP blev suverænt bedste båd med 5 laks i båden - de havde lidt til gode da det er deres første fisk på turen...<br />
<br />
I alt er der blevet fanget 129 laks og 17 ørreder til 30 både i denne uge.
Bilag:

Tid til at oprette siden: 0.193 sekunder
Leveret af Kunena Forum
Vi bruger cookies på Smaabaadsklub.dkPå Smaabaadsklub.dk bruger vi cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på Smaabaadsklub.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere her
ja, jeg accepterer