-
Forum
-
Hovedforum
-
SSK
-
Var i Steg...
Var i Steg...
-
-
Emne forfatter
-
Gæst
-
15 år 8 måneder siden #1036571
af
Ja det var ikke lige mit udgangspunkt med denne tråd... men for at sætte punktum for min del kan jeg oplyse at jeg har fået svar fra ministeren. Det kan læses her.
gadusn.dk/nyheder.html
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
-
-
-
Gæst
-
15 år 8 måneder siden #1036381
af
Jeg har ingen holdning til emnet i denne tråd og undlader derfor at blande mig i den specifikke debat.
MEN jeg har denne generelle holdning: måske skulle bestyrelserne udarbejde et regelsæt for hvilken tone der ønskes i vor hjemmesidefora. Et sådant regelsæt kunne poppe op når man vil skrive et indlæg, og det kunne heraf fremgå at man skal udvise helt almindelig høflighed og respekt for sine medmmennesker. Jeg synes ikke at visse af disse indlæg gavner noget som helst, men derimod trækker fronter op. Hvis man fremturer med at skrive slet skjulte trusler, eller andet der er skadeligt for vi småbådsfiskeres omdømme, kunne en karantæne fra hjemmesiden, eller i grove tilfælde sågar en eksklusion af klubben være en mulighed. Men det må være op til bestyrelserne i fælleskab at vurdere om der er behov for dette.
En god debat er altid rar at deltage i og bidrage til, men det kræver at man overholder visse basale "spilleregler". Punkt 1 må være at man taler eller i dette tilfælde skriver ordentligt til hinanden. Det synes jeg ikke helt er tilfældet her. Debatten her minder om et par voksne mennesker stående en meter fra hinanden, mens de skriger hinanden ind i hovedet med hver sin megafon. Ikke rart og ikke befordrende for noget som helst.
Et lille ønske herfra, som er skrevet i allerbedste mening, lad os få endnu flere gode debatter og undgå formålsløs tilsvining!
Knæk og bræk!
Allan Tang
-
-
Emne forfatter
-
Gæst
-
15 år 8 måneder siden #1036377
af
Einar ikke for at kaste grus i maskineriet, men jeg har nu også læst den rapport fra dtu 196-08.
mvh
-
-
Emne forfatter
-
Gæst
-
15 år 8 måneder siden #1036374
af
Tak for det interessante link, Claus. Jeg er bidt af geddefiskeri i Sverige, og vil gerne følge med i udviklingen. Det er nedslående at se, at der står geddenet på hvert et hjørne af øerne i Blekinge skærgården
-
-
Emne forfatter
-
Gæst
-
15 år 8 måneder siden #1036369
af
Svenskerne freder nu alle gedder i Østersøen - men tillader stangfiskeri med daglig kvote på max 3 gedder mellem 40 og 75cm.
Forslaget er til høring - og man kunne måske sige at de svenske konklusioner er meget rammende på den danske forvaltning af fiskeriet. Bortset fra de danske fjorde - så må man da sige at danske Brakvandsgedder overvejende tilhører ørstersø regionen. Hurra for Svenskan!!!!
www.fiskeriverket.se/download/18.79b504a...ssgädda_20090310.pdf
Dette link er nu sendt til DTU Aqua- Basta!
-
-
-
Gæst
-
15 år 8 måneder siden #1036365
af
DTU Aqua-rapport nr. 196-08
Udsætning af geddeyngel som bestandsophjælpning i danske brakvandsområder - effektvurdering og perspektivering-
Af Lene Jacobsen, Christian Skov, Søren Berg, Anders Koed & Peter Foged Larsen.
Den rapport holder jeg mig til.
-
Forum
-
Hovedforum
-
SSK
-
Var i Steg...
Tid til at oprette siden: 0.184 sekunder