Var i Steg...

• 's profilbillede Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
15 år 8 måneder siden #1036322 af
Besvaret af på emne Var i Steg...
Hvis erhvervsfiskere gør noget som er LOVLIGT i forbindelse med deres erhverv, men skadeligt og lign. så er det som udgangspunkt fiskeriLOVGIVNINGEN der må stå for skud.

Vi kan heller ikke smide sten efter bilister som VI synes kører for stærkt. Holder de den lovfastsatte grænse - så er det spillereglerne der skal ændres.

I det her tilfælde er det lovgiverne der har "sovet i timen" men de er da gudskelov vågnet og det skal vi bare glæde os over.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• Gæst
  • Gæst
15 år 8 måneder siden #1036320 af
Jonas,

Det går da vist helt galt for dig...

Så du mener altså, at erhvervsfiskerne har fortrinsret til fiskene og at de gerne må ødelægge den skrøblige bestand bare fordi, at de skal leve af det...

Nu har gedderne jo ikke været der i så stort et antal i en del år, som i de sidste par år, så når erhvervsfiskerne pludselig fanger 10 gange så meget, som de plejer at gøre, så kan det jo ikke være fordi, at de skal leve af det --- De må jo nødvendigvis have levet af noget andet i en årrække... Griskhed - er det eneste rigtige ord at bruge...

Er det hensigtsmæssigt, at erhvervsfiskerne fanger så store mængder af fisk, når man ved at bestanden er skrøbelig --- Nej!.

--- Noget der kunne være rigtig smart, det var, hvis erhvervsfiskerne blev købt ud af Noret og man i stedet lavede et Lystfiskercenter i området...

• Gæst
  • Gæst
15 år 8 måneder siden #1036319 af
Nu er der bare det, at gedderne ikke er en fiskbar bestand endnu - et enkelt år med garn har smadret det hele! Så er der hele problematikken om det er erhvervsfiskere eller fritidsfiskere der reelt fanger gedderne - Hvem ejer bundgarnene - hvem fisker med dem - og er det rimeligt at leve af en ikke bæredygtig bestand.
Holdningen til at gedder truer ålefiskeriet - er direkte latterlig!
Så har jeg vist sagt det samme som Einar - bare på en anden måde!

• 's profilbillede
  • Gæst
  • Gæst
15 år 8 måneder siden #1036317 af
HOLD da op Einar, sikke et sprogbrug. Du lyder næsten som, en autonom der udtaler sig om politiet.!?

Vi plejer ellers, at have en ok tone herinde. Der ryger selvfølglig en finke af fadet, engang imellem og man "prikker" lidt til hinanden.
Jeg kan foreslå en side der hedder www.fisketips.dk Der er folk meget bedre til, at svine alle andre til. Den var nok et besøg værd og en mulighed for dig til, at komme af med din galde.

Som Claus skriver. Erhvervsfiskerne prøver på, at leve af fiskeriet. Vi har det bare som hobby. De har ikke gjordt noget ulovligt i Stege Nor. Ihvertfald ikke endnu. Så glæd dig dog bare over, at der muligvis bliver indført en fredning, så de "skide" erhvervsfiskere endnu engang får taget en indtægtskilde fra sig. "Op i røven" med, at de ikke kan få smør på brødet, de skal bare ikke "fucke" med "VORES" fisk.:D

Det er snart forår, vi skal snart ud og fiske. Jeg glæder mig! Også selvom jeg skal styre uden om erhvervsfiskernes "latterlige" garn.

KNÆK OG BRÆK

• Søren Melby Andersen Team Arbejdssky
  • Søren Melby Andersen Team Arbejdssky's profilbillede
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Mere
15 år 8 måneder siden #1036316 af Søren Melby Andersen Team Arbejdssky
Besvaret af Søren Melby Andersen Team Arbejdssky på emne Var i Steg...
Hej Einar
Jeg skal skal ud og sætter garn i weekenden, har fundet nogle gode ørred hotspots her på siden.
Skal du med? Jeg kunne godt bruge en positiv gast til at hjælpe med at pille ørreder ud af garnene, der ville du jo være selvskrevet......
Mvh Søren

• Gæst
  • Gæst
15 år 8 måneder siden #1036315 af
Helt enig med Claus....Denne tråd er IKKE rettet imod garnfiskerne, der jo ikke gør noget ulovligt, men imod den manglende lovgivning. Der bør være plads til alle, også ham med 3 sæt kasteruser i en lille jolle. Men loven skal jo sikre at arterne kan klare sig, hvilket lige nu ikke er tilfældet med bl.a. Gedden i brakvand.

Tid til at oprette siden: 0.203 sekunder
Leveret af Kunena Forum
Vi bruger cookies på Smaabaadsklub.dkPå Smaabaadsklub.dk bruger vi cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på Smaabaadsklub.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere her
ja, jeg accepterer