-
Forum
-
Hovedforum
-
SSK
-
Var i Steg...
Var i Steg...
-
Johnny Andreasen
-
-
-
Senior Member
-
Mindre
Mere
-
-
Modtagne Tak: 2
-
-
15 år 8 måneder siden #1036345
af Johnny Andreasen
Kan webmaster ikke for at banne ham Einer?, han ødelægger da vist mere end han gavner.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
-
-
Emne forfatter
-
Gæst
-
15 år 8 måneder siden #1036344
af
til jonas
Nu har jeg flere gange læst dine kommentar her inde på ssk sider, og med hensyn til din holdning til ehrvervsfisker er jeg ikke itvivl om hvor du sætter din stemme ! og helt personlig syntes jeg, du er den største torskepande jeg længe har hørt på. mig og mine venner har gennem tiderne flere gange i foråret set, fiskerne nede i stege og fane fjorden, komme ind med bunden af båden fyldt gedder melle 10-15 kg. når du så spørger dem om det ikke er sundt for bestanden at sætte de store af dem ud igen, for at bevare en i forvejen skrøbelig bestand, siger de at det ikke rager mig og jeg bare skal passe mig selv. Jeg har haft nogle heftige konfrontationer med dem mange gange, pga. deres slagterus og begærlighed. det korte af det lange er at de er pisse lige glade alle os andre der prøver at bevare brakvands geddens fremtid. de sidste 2 år er det kammet helt over gevind med nedslagten ! biologerne siger at de gedder de sætter ud dernede, dør af uforklarlige årsager når de når en længde på omkrink 60 cm. og de siger samtidig at det kun er yngel fra den naturlige bestand der pt. overlever, og det ved fiskerne udemærkede! og vi skal allesammen huske på at vi kun har lånt vandet af vores børn. og prøv så og hør her sømand, når du ikke har kendskab til hvad der forgår dernede pt. og ikke ved en skid om hvad du taler om, så hold din kæft og spar mig for dine smarte bemærkninger..klovn
-
-
-
Gæst
-
15 år 8 måneder siden #1036336
af
Det er helt i orden Steen.
Det var bare det jeg ville vide.
-
-
Emne forfatter
-
Gæst
-
15 år 8 måneder siden #1036334
af
Jonas,
Lystfiskernes fangster af torsk i Øresund udgør på ingen måde nogen trussel mod bestanden - derfor er det ikke griskhed at tage på buletur flere gange pr. uge...
Derimod, så er det griskhed at fange gedder i de mængder, som tilfældet er for erhvervsfiskeriet i Noret, da den fangne mængde udgør en trusel mod bestanden...
-
-
Emne forfatter
-
Gæst
-
15 år 8 måneder siden #1036326
af
Ja det er jo moral det handler om - specielt når lovgigning ikke slår til.
Torsken i Øresund er ikke ved at uddø - tværtimod. Der er ikke brugt millioner af lystfisker kroner på at genoprette torske bestand - men det er der trods alt blevet brugt på gedderne.
Når du kører for stærkt gør du det ikke for at slå ihjel eller udrydde. Det er der bare rigtigt mange eksempler på fra Stege og Fanefjord fiskes der med formål at fremme andre arter (læs ål)
Fritidsfiskerne og Erhversfiskerne andel i genopretning af brakvandgedder er lig promiller - men værdien af deres fangst er bare en selvfølge??? Det fatter jeg ikke en skid af!
Problemet er at det er jo ikke overskuddet der tages af, det er en reel nedfiskning der foregår!
Nej, omsætningsforbud af brakvandgedder er hvad der skal til - PT!
Erhversfiskeriet yder jo stor inflydelse på det rekreative fiskeri - feks Forbud mod at dykkere jager fisk i Øresund(hvorfor lige øresund?) - eller feks Trollingloven(fobi mod både med 10 stænger der tømmer havene).
-
-
-
Gæst
-
15 år 8 måneder siden #1036323
af
Selvfølgelig er det ikke godt, at erhvervsfiskerne fisker på en skrøbelig bestand. Personligt syntes jeg, at den fredning der var et par år aldrig skulle være ophævet. Men erhvervsfiskerne har ikke gjordt noget galt. De har holdt sig til lovgivningen, som de ikke selv har lavet.
Griskhed. Tjaeh, når det er griskhed, at fiske på en skrøbelig bestand, så kan Øresundsfiskeriet vel også diskuteres. Er 5 buleture om ugen i Øresund griskhed? X antal kg torsk om ugen, som man forresten selv skal spise.
Det jeg vil frem til er, at vi ikke kommer langt ved, at svine erhvervet til. Vi allesammen, må acceptere de gældende regler. Lystfisker, fritidsfisker eller erhvervsfisker, reglerne skal overholdes. Og jeg er sikker på, at vi kommer længere med samarbejde og gensidig forståelse.
-
Forum
-
Hovedforum
-
SSK
-
Var i Steg...
Tid til at oprette siden: 0.196 sekunder