VIGTIGT-VI...

• 's profilbillede Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
16 år 7 måneder siden #1026573 af
Besvaret af på emne VIGTIGT-VI...
Der blev lige åbnet en rigtig gammel tråd - så derfor flytter jeg svaret hertil:<br />
kan man sejle ned og købe det og er prisen 70 EUR? svar:<br />
Jeg kan bekræfte at selve tegnet koster 20 EUR. Og at der derudover tilfalder et gebyr til din tyske ven - der sørger for at købe og sende tegnet. Du skal ikke forvente selv at klare dette - da det forgår på faste tider på et kommunekontor! Jeg ved ikke hvad jeg har betalt for det endnu - men mener bestemt at prisen var på 50 EUR.<br />

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• Gæst
  • Gæst
16 år 7 måneder siden #1026568 af
Røg lige lidt rundt på nogele tyske Rügen sider. Formularen er her www.bodden-angeln.de/dokumente/Antrag_zbFS.pdf og der er beskrevet lidt på deres hjemmeside www.bodden-angeln.de/info_organi.html - men det er ikke dem der står for det!

Ham fra fiskeeavisen er Dansk/tysk - og kortet kan kun købes om torsdagen. til gengæld kan det købes i god tid - da man skal angive hvilken periode på året man vil fiske. En lille rettelse det gælder kun i 28 dage og ikke 40!

• Gæst
  • Gæst
16 år 7 måneder siden #1026564 af
Til dem der er i tvivl om hvad Rügen er . Så er det en sejltur på optil 45 sømil sydøst fra Klintholm - tætteste pladser er ca 25 mil fra Klintholm. Der er også mange tyske både , så man er langtfra alene. Men turen er meget lang for de fleste, der ikke har prøvet en "havtur"! Nærmeste nødhavn er selvfølgelig tysk. Sidestil det med en tur fra simris til Bornholm - og hjem igen på samme dag, det gøres kun i godt vejr! Som Jan S har skrevet tidligere så er det kanter og grunde på 35-45 meter vand - og store blink der gælder, for de spiser SILD!

• Gæst
  • Gæst
16 år 7 måneder siden #1026563 af
Ikke lige ud af posen - for det var ikke mig der ordnede det. Navn, adresse og fødselsdato- Blev sendt på fax - på nogle printede blanketter ( tror/mener jeg). Jeg skal nok vende tilbage om det, men jeg bliver jo nok overhalet af en som har et arkiv af gamle Fiskeaviser - som lige kan slå det op - mener det var omkring november.

• Gæst
  • Gæst
16 år 7 måneder siden #1026562 af
Jeg fiskede ved Rygen uden fisketegn, da det var en ret spontan beslutning. Claus kunne du ikke give en mere præcis anvisning på, hvordan man får fat i tysk fisketegn

• Gæst
  • Gæst
16 år 7 måneder siden #1026560 af
Der var en artikel i fiskeavisen og Rügen og fisketegn. Jeg husker en fiskeguide som tilbød at købe og sende dem til bestilleren - hvis pengene blev sat ind på hans konto i Nordeabank. Det er der en der lige har gjort for os, vi har derfor fisketegn i vores båd. Filip er dernede nu - og har PT et fiskeri - lidt bedre en Futtes. Det må han selv skrive om ;-) Det tog fra tirsdag til lørdag at få fisketegnet. Prisen er 50 EUR. og gælder kun i 40 dage! og du kan kun købe eet om året!

Tid til at oprette siden: 0.228 sekunder
Leveret af Kunena Forum
Vi bruger cookies på Smaabaadsklub.dkPå Smaabaadsklub.dk bruger vi cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på Smaabaadsklub.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere her
ja, jeg accepterer