VIGTIGT-VI...

• 's profilbillede Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
16 år 7 måneder siden #1026716 af
Besvaret af på emne VIGTIGT-VI...
Hvordan med mobiltelefoner dernede - kan man fange et signal ? <br />
<br />
- har nemlig ikke VHF på båden :-(

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• Gæst
  • Gæst
16 år 7 måneder siden #1026691 af
Jeg skylder også en tilbagemelding på turen til Møn (Rügen) i søndags.<br />
<br />
Dagen og vejret var fantastisk og fiskeriet endog endnu bedre. Jeg havde ingen gps-positioner, så jeg valgte at gætte på hvor fiskeriet skulle foregå ud fra de udmeldinger der var kommet her i forummet. Kursen blev sat omkring 108 grader SØ mod et plot ca. 25 sømil ude. Og så var det jo bare af sted med 30 knob mod mit bedste gæt. 45 minutter senere passerer jeg den første trollingbåd hvilket jo var første tegn på at jeg havde gættet rigtigt i forhold til fiskepladserne. Efter yderligere 4-5 sømil stoppede jeg og satte stængerne. Jeg lå ikke tæt på andre både, men kunne dog se 4-5 trollingbåde et par sømil væk, så mon ikke der var fisk i farvandet...<br />
Efter en time uden kontakt og stort set ingen fødefisk på loddet, var jeg ved at gøre klar til at skifte position, da klemmen gik i 55 fod... Efter en hektisk fight (det er det ofte når man er alene i båden og selv skal bjærge grej og lande fisken) kunne jeg beundre en fantastisk fisk på 115 cm og da den senere blev vejet i havnen viste den sig at veje 17 kg (kun 500 gram fra en ny PR). Hvad der skulle vise sig, at blive en fantastisk fiskedag var startet på perfekt vis :-)<br />
Jeg droppede selvfølgelig tanken om at skifte position og satte stængerne igen. kun 15 minutter senere var der så dobbelthug i henholdsvis 40 og 55 fod. Fighten blev kort da fiskene ikke var så store - begge i 3-4 kilos klassen og begge blev nænsomt genudsat.<br />
Men da jeg nu have fået 3 fisk alle fanget omkring 50 fod valgte jeg at sætte agnene tættere, så jeg fiskede mellem 35 og 65 fod. Yderligere havde alle 3 fisk hugget på blink i gul-grønne farver, hvorfor jeg skifte til denne farve på de 6 stænger jeg fiskede med.<br />
Dette viste sig at være et fornuftigt valg på dagen, da jeg totalt set havde kontakt med 10 fisk, hvoraf 8 kom i båden og 6 med hjem. Fiskene der kom med hjem vejede fra 5,5 kilo til 17 kg med 3 stk. over de 10 kg. Altså helt fantastisk fiskeri og langt det bedste jeg nogensinde har oplevet.<br />
Positionen skylder jeg lige til i morgen, da jeg lige skal have gps'en i båden, så jeg kan få skrevet positionen ned.<br />
Alle fisk blev fanget på store blik i gul-grønne farver uden brug af flasher/dodger. Jeg brugte Grizzly, Ismo magnum og Break Point XL, men mon ikke andre store skeer også vil virke.<br />
Farten var generelt høj jeg lå på ca. 2,75 knob.<br />
<br />
Det skulle vist opsummere min erfaring fra den første tur til Rügen - indrømmet, ikke nogen stor erfaring, men med 8 fisk i båden har jeg nok gjort et eller andet rigtigt :-)<br />
<br />
OG sidst vil jeg da også gerne opfordre alle til at overveje turen nøje, for der er sku langt der ud. En lille time med 30 knob ud og hjemad i modsø og lidt større bølger med omkring 18 knob, hvilket betød ca. 1,5 times sejlads.<br />
<br />
Billedet er af den store på 17 kg.
Bilag:

• Gæst
  • Gæst
16 år 7 måneder siden #1026689 af
Så er vi hjemme - super fiskeri. Vi var vel 6 både - alle havde 10+ med hjem minimum 4 af dem var på 16+ og et par stykker på 15. Bedste båd fik 14laks med 5stk. 10+, med 16,2 og 15 i top. Vi måtte nøjes med 7 stk, 6 af dem 7,1-7,3-7,8-9,3-10 og 15 - da vi ikke kunne få aften fiskeriet til at køre.<br />
De tog fra 80 fod og op til 5 gr bly, fart ca 2,7. Store big ed -igår måtte der gerne være rødt på! Det tager en 1time at sejle derover med 24 knob ;-)<br />
30 til 42 meter vand - lige nord for Rügen.<br />
PRØV det!<br />
Og Brian har ret, du ved selv om din båd er istand til det eller ej. Fornemmelsen er jo den samme når bilen skal til Frankrig i sommerferien, går det eller går det ikke?

• Gæst
  • Gæst
16 år 7 måneder siden #1026680 af
Allan.. Tak for dine information.. Utroligt at du kan håndterer så mange stænger.. Jeg synes jeg har nok i 6 stænger og det er endda når vi er 2 mand i båden.

• Gæst
  • Gæst
16 år 7 måneder siden #1026658 af
Jeg skulle lige ned i båden og have fat i plotteren så jeg kunne finde positioner, metoder, m.m<br />
laksen på 9,0 kg blev fanget på det blink i ser i fangst rapppoten ellers er grizzly`s appelsinen et hit på møn der blev fanget godt med faven grøn der jeg var der.<br />
Jeg kører med 3. stænger på hver rigger den første bliver sat i klemmen 20 fod ude næste 30 fod den sidste 40 fod og med 20 fog i mellen.<br />
Dn anden er der 15 fod mellen klemmerne den ene kugle fisker i 55-60 fod den anden i 40-45 fod.<br />
så kører jeg med 2. sideplaner den ene med 20 gr. bly i belastning den anden uden. 100 fod. ud før planeren bliver sat på også bliver den kørt 120-150 fod ud fra båden.<br />
så bliver der sat 2. Dipsy Diver to forskellige størelser 80-100 fod ude<br />
til sidst en Kusamo 150-200 fod bag i båden.<br />
<br />
Her er lidt positioner hvor jeg har fanget<br />
54.56.101 12.39.710<br />
<br />
54.56.753 12.39.600<br />
<br />
54.55.288 12.34.237<br />
<br />
54.57.018 12.36.633<br />
<br />
Håber det kan bruges til noget til jer der skal til møn.<br />
Tight lines og Happy hunting<br />
Bilag:

• Gæst
  • Gæst
16 år 7 måneder siden #1026655 af
Vil give folk ret i at der er for meget hemmelighedskræmmeri, hørte flere kalde forgæves op om der var fanget fisk og hvor, havde selv en nultur (læs 0 tur) med kun de brune for enden af agnet (læs agnen virker).<br />
<br />
www.fam-hjorth.dk/trolling Her er der osse lagt lidt billeder op.

Tid til at oprette siden: 0.208 sekunder
Leveret af Kunena Forum
Vi bruger cookies på Smaabaadsklub.dkPå Smaabaadsklub.dk bruger vi cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på Smaabaadsklub.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere her
ja, jeg accepterer