VIGTIGT-VI...

• 's profilbillede
  • Gæst
  • Gæst
16 år 6 måneder siden #1027525 af
Besvaret af på emne VIGTIGT-VI...
Tak for et par hyggelige dage på møn, vi fangede kun en lille ørred og en del torsk, men vejret var jo hele turen vær.
Skal indrømme at jeg glewmte at betale Bente ,men går selvfølgelig ind og betaler næste gang vi er der nede.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• 's profilbillede Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
16 år 6 måneder siden #1027512 af
Jeg var også på møn i går og fik desværre ingen laks.. Jeg vil gerne takke de venlige folk som gjorde deres til at hjælpe mig til lakse fangst med gode råd over vhf''en. Måske lykkes det næste gang.. Forøvrigt hørte jeg også historien med lorten i den sorte skrældesæk.. Fy for helvede en gang miljø svineri.. Er det virkeligt voksne menesker der laver sådan et nummer ?.. Ligeså så jeg også affald flyde rundt... De er virkeligt over min fatteevne hvis det er trolling fiskere der har smidt affald over bord ?.

• Gæst
  • Gæst
16 år 6 måneder siden #1027506 af
RAGNO betalte havneafgift, og lånte Bentes fryser til Nicolais havørred
MVH / Lars "RAGNO"

• Gæst
  • Gæst
16 år 6 måneder siden #1027499 af
Som tillæg til nedenstående indlæg skulle jeg hilse fra Bente på havnekontoret og sige at hun var en smule skuffet over antallet der rent faktisk betalte for at bruge slæbestædet. Der blev talt 86 trailere på området (!), af dem betalte de 12 + 20 købte årskort. Der skal ikke meget hovedregning til for at konstatere at rigtig mange kørte på frihjul. Hvor mange fra SSK var dernede?

Jeg betalte :-) også selv om jeg bad om at få pengene tilbage da vi kom i havn (gæt selv hvor mange laks vi fik).

ps. Stort tak til dem der hjalp mig op af slæbestedet, min 406´er er sgu´ ikke det bedste æsel der findes.

pps. til ham der sked i posen og dumpede den - svin!

Ellers tak for god behandling / hyggesnak, også selv om jeg ikke er medlem endnu.

• Gæst
  • Gæst
16 år 6 måneder siden #1027497 af
Etik

I går, den 2. maj var vi rigtigt, rigtigt mange både ude fra Klintholm Havn. Der var både fra hele Danmark, idet JSK havde klubtur.
Når der er så mange både om morgenen, der skal der skal i samtidig (ventetid knap en time), kræver det meget disciplin.
Den blev holdt rigtig godt, på nær ét tilfælde.
Derfor må jeg håbe at fyren fra Næstvedbådene (som ellers førhen har virket helt normal) selv kan leve med sin køkultur.

Der var også god disciplin på vhf-radioen, på nær ham der sendte sin konstante kanal 16 bærebølge, så Lyngby Radio måtte komme
med et overordnet DSCkald for at få det stoppet.

Det var en utroligt skøn dag, med havblik og mange både kom langt omkring, men der var rigtig mange i fyrrenden.

Men det der for alvor tænder mig af, det er at stakkels Jens Grizzly var så uheldig, netop i fyrrenden, at fange en sort sæk, som en eller anden havde skidt i og kastet overbord!
Sjældent har jeg hørt om noget værre.
Så for én gangs skyld, var Jens´s brovtende facon faktisk overordentligt på sin plads over vhfén!!

Jeg er nødt til at spørge, hvorfor er det lige at vi sejler og fisker? Er det ikke for at nyde vores smukke natur og dejlige hav? Hvem fanden kan så få sig selv til at dumpe affald fra sin båd. Det er simpelt hen ikke i orden. Og dette eksempel er oven i købet decideret ulækkert og stupidt!
I øvrigt lå der de første coladåser og flød allerede uden for havnen.

Jeg vil gerne gå foran og pudse glorien. Igen i går (ligesom i forgårs) sejlede jeg forbi meget affald og det allermeste jeg styrede til (noget skal man jo lave, når der ikke er laks), fik jeg fat på.
Plasticflasker, plasticposer, balloner i snor og en 11 kg metalgasflaske havde jeg med i havn.

Tag dog alle og gør bare en lille indsats for at vi kan få nogle gode oplevelse på havet. Man får det også bare bedre.

Og så lige en anvisning på hvordan man skider fra en båd. Har man ikke en badeplatform, (med indbygget bidet som på Odonten) hvorfra man, efter at have smidt sko, strømper og bukser kan sidde på hug og skide, så bruger man en spand med vand, og smider indholdet overbord.

Med håbet om at rigtigt mange læser dette og at nogle ganske få får røde øre, ønskes I alle på gensyn på Havnen eller på havet.

• Gæst
  • Gæst
16 år 6 måneder siden #1027446 af
Prøv at søg på ordet møn i fangster, og en masse oplysninger om agn, dybter mv. dukker op.. Men generelt virker blå / gul og grøn / gul fisket mellem 30 og 60 fod godt for mig... Jeg ville nok skifte dipsy´erne ud med sideplanner, hvis du har mulighed for det.. Kommer selv der ned i weekenden... K&B Elverhøj

Tid til at oprette siden: 0.197 sekunder
Leveret af Kunena Forum
Vi bruger cookies på Smaabaadsklub.dkPå Smaabaadsklub.dk bruger vi cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på Smaabaadsklub.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere her
ja, jeg accepterer