FISKERI I ...

• 's profilbillede Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
18 år 5 måneder siden #1008461 af
Besvaret af på emne FISKERI I ...
et lille tip til telefon regningen er at købe et taletidskort i det land man er i det har jeg selv praktiseret i flere lande og besparelsen kan være flere hunderede prosent

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• Gæst
  • Gæst
18 år 5 måneder siden #1008435 af
Jeg kan godt forstå det norske forbud mod at hjembringe store mængder fisk jeg har været i strømmen nogle gange hvor vi har mødt noget der ligner en mobil fiskefabrik - et hold på 5-6 mand de slår alt ihjel de fanger (mest små sej) 2-3 mand står og filiterer og to mand pakker fiskene og til at transportere det hele hjem havde de en Transporter lastvogn med to store kummefrysere på ladet. ikke noget kønt syn :(

• Gæst
  • Gæst
18 år 5 måneder siden #1008406 af
hej Per<br>
<br>
Det der med høje sms regninger kender jeg alt til ;-) ØV. Jeg har faktisk selv prøvet at "adfærdsregulere" min fiske omgangskreds, ved at forklare dem at jeg sender en sms til danmark og så må de sørge for den bliver videre fordelt. Jeg tror ikke lige det har fungeret så godt ;-). Men det ser jeg på næste mobilregning. Forrige gang jeg var i Sverige, lød regningen på.....................mange mange penge :-(<br>
Men okay det er jo også fint at sidde og beklage sig på sms til sjukkerne når ikke man har fanget en laks i 3 timer. Det sms skidt er godt for psyken og sms kan vel sammenlignes med samtaleterapi og det koster vel 500-700 i timen ved en proff ;-)<br>
<br>
mvh<br>
<br>
Brian/Quicksilver<br>
FTK,JSK,TFAGN

• Gæst
  • Gæst
18 år 5 måneder siden #1008405 af
hej der<br>
<br>
Jeg må nok erkende Norge ikke passer til min mentalitet, selvom jeg gerne vil fiske både Saltstrømmen og Røst.<br>
Nu har jeg mest bevæget mig Oslo området og det er ikke en positiv mental oplevelse.<br>
Dog har jeg 2 gange krydset Norge i kassebilen, Fra Bergen til Oslo. Der oppe på toppen af indlandsfjeldet midt i al sneen, kunne jeg fornemme lidt af den samme frihed som når jeg er i Sverige. <br>
Jeg har så funderet lidt på om det er fordi man bare skal længere nordpå i Norge for at tingene bliver lidt mere JYSKE, f.eks saltstrømmen. Deroppe hersker der måske lidt mere "klondike" stemning og mindre regelrette normer end sydpå i Norge, i og nær storbyerne.<br>
<br>
Ikke fordi jeg partout vil have mere end 15 kg fillet med hjem, men jeg vil sq selv have valget ;-)<br>
I princippet har jeg heller ikke noget imod at betale 66 kr for en pakke smøger, hvis jeg vidste pengene feks. gik til kræftramte børn eller enlig mødre. Men at give 66 kr for en pakke smøger fordi regeringen ønsker at "adfærds regulere" mig, ja den hopper jeg ikke på ;-)<br>
<br>
mvh<br>
<br>
Brian/Quivksilver<br>
FTK,JSK,TFAGN

• Gæst
  • Gæst
18 år 5 måneder siden #1008398 af
lad nu hver at pive....jeg har lige fået en mobil regning for min norges tur, og ja det er slut med at være flink til at besvare sms i udlandet for mig fra nu af, en mobil regning med primær sms på 1628,99 kr øv, øv, øv

• 's profilbillede
  • Gæst
  • Gæst
18 år 5 måneder siden #1008397 af
Hov Brian, du glemte Øllet.. 21-28 kr for 1 øl i supermarked... og så er benzin og disel omkring 1 kr. dyere pr. liter...<br>
og 66 kr. for en pakke smøger.. av av...

Tid til at oprette siden: 0.200 sekunder
Leveret af Kunena Forum
Vi bruger cookies på Smaabaadsklub.dkPå Smaabaadsklub.dk bruger vi cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på Smaabaadsklub.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere her
ja, jeg accepterer