Dårlig ly...

• Tonny Soltau
  • Tonny Soltau's profilbillede Emne forfatter
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Mere
13 år 10 måneder siden #1179905 af Tonny Soltau
Dårlig ly... blev oprettet af Tonny Soltau
Dårlig lystfisker opførsel kan true vores rampeaftale i Skovshoved!

Det burde være kendt for de fleste, at den letteste vej til fordømmelse af vores hobby er når vi opfører os dumt på havneramperne og behandler vores fangster uetisk eller svinsk!

Dette faktum gik tilsyneladende ret hen over hovedet på de to "dygtige" medlemmer af småbådsklubben jeg mødte i eftermiddags på Skovshoved rampen.

Vel ankommet i deres fine Ryds 610 Big Fish, var de i fuld gang med at skamfillettere deres torskefangst og sprede kadaverne, minus ryg filletten, på ½ meter vand på selve rampen!

Jeg fortalte dem pænt at det var en dårlig ide, da havnefogeden var rimelig OBS på vores adfærd i havnen. De kiggede dårligt op og fortsatte med at sprede skamfileterede torskekroppe i det lave vand ved rampen.

Jeg talte en 10-15 torsk i det lave vand, men var ærligt talt for træt og målløs til at begynde at fiske dem op.

De jysktalende småbådsfiskere læssede deres kasse med torskefilet i bilen og kørte glade fra havnen.

Jeg var s.. lidt skidt til mode over at have overværet så hamrende et dårligt SSK visitkort, efterladt i én af Sundets bedste havn.

Hele aspektet omkring det uetiske i kun at grovfillettere en torsk og fjerne rygfilleten, skal jeg lade være med at sætte mig til dommer over. Men hvis det er den metode man hælder mest til, så gør det for pokker langt til havs!

Der er mange årsager til at havnefogeder og -gæster ønsker småbådsfiskere hen hvor peberet gror. Dette optrin var helt sikkert ét af dem, der er med til at forværre vores omdømme i Skovshoved!

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Tid til at oprette siden: 0.146 sekunder
Leveret af Kunena Forum
Vi bruger cookies på Smaabaadsklub.dkPå Smaabaadsklub.dk bruger vi cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på Smaabaadsklub.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere her
ja, jeg accepterer