Ulovligt f...

• 's profilbillede
  • Gæst
  • Gæst
14 år 3 måneder siden #1052018 af
Besvaret af på emne Ulovligt f...
Det gør ikke sagen meget bedre hvis de fisker efter jomfruhummere (med trawl). Ud over at det ødelægger bunden er der en betydelig bifangst af små torsk o.lign.
Kort sagt, de skal blive ude af området så den samlede fauna kan komme sig!

Mvh.
teamufling.blogspot.com

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• 's profilbillede Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
14 år 3 måneder siden #1052016 af
Hej
Dette er IKKE et forsvar for de fiskere der er taget i at fiske i det forbudte område, for de må IKKE fiske derinde. Men jeg tror at nogle har misforstået hvad de fisker efter derinde, ifølge pålidelig kilde så er der nemlig ikke flere torsk derinde end andre steder i kattegat. Det de trawler i området er hummer. Dette kun for lige at bidrage med lidt fakta.

Hilsen Bjørn

Mere
14 år 3 måneder siden #1051999 af Henning Jensen
Besvaret af Henning Jensen på emne Ulovligt f...
Hej
Der er næsten ingen grænser for hvor vi snakker, men kommer vi nærmere en løsning!. Jeg har dyb respekt for hvad der bliver sagt og gjort, men jeg sporer en del uvidenhed, omkring ting som vi almindelige "dødelige" lystfiskere nok intet kan gøre ved.
Men en ting er sikkert, det er, at det handler om penge og som Nicolai siger, lobbyisme på højt plan. Måske handler dem om at overbevise madthaverne om hvilke fantatiske muligheder der ligger i det reakreative fiskeri, i sund og bælt. Når så investorer, nye fredede områder, fangstbegrænsninger og udsætningsplaner m.m er på plads, ja så ville en millionforetnig for staten samt et væld af arbejdspladser være reddet. Ja, det lyder som en drøm, men forhelvede, amerikanerne har jo bevist for snart flere årtier siden, at det kan lade sig gøre. Men vi behøver jo ikke at vente til der kun er amøber og lambretter tilbager før de første skridt tages. Vi burde finde en fælles holdning/vision omkring vores hobby i fremtiden, i stedet for at snakke om ting vi kunne ordne internt i "Småkageklubben".
Mvh Henning

• Bjørn Dahl Porsgaard
  • Bjørn Dahl Porsgaard's profilbillede
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Mere
14 år 3 måneder siden #1051998 af Bjørn Dahl Porsgaard
Besvaret af Bjørn Dahl Porsgaard på emne Ulovligt f...
Ok, det var jeg ikke klar over, Men godt at høre, at der tros alt stadig er fisk at fange,
Vh

• Gæst
  • Gæst
14 år 3 måneder siden #1051991 af
Der må jeg lige irettesætte dig Bjørn. Langelandsbæltet Har i den grad lidt under et meget højere fiskepres end Øresund. Ikke nok med at der i lange perioder af året står 2 rækker af garn fra Nordspidsen af langeland til sydspidsen og det på begge sider af renden. Der bliver også trawlet ulovligt af trawlere ned gennem bæltet " Om natten selvfølgelig" Det har i perioder været så grelt at de få erhvervsfiskere der var tilbage dernede, meldte det til kontrollen " hvad fiskere imellem sjældent gør" Det på grund af at trawlene smadrede de garn som de lokale satte. Jeg er opvokset 2 km fra havnen og har fisket torsk dernede i mere end 30 år og har set den sørgelige udvikling med egne øjne. Mine forældre har desuden venner og bekendte blandt de lokale fiskere, Så jeg bliver jævnligt informeret om hvad der sker på de egne, selvom jeg nu bor på Køge kanten.

• Gæst
  • Gæst
14 år 3 måneder siden #1051983 af
@Bjørn: Ok, troede den var rettet lige på mig. Det havde også været OK, når bare fakta om vores fiskeri er i orden.
Tak for rosen...

Mht dit afsluttende spørgsmål, så har fiskeriet kun i mindre grad været på gydetorsk. Fiskeriet er sket fra marts til august.
Snakken om fiskeri på gydetorsk er for mig en langtærsker, den torsk jeg fanger lige før den får rogn kommer heller ikke til at yngle...
Når man taler om trekanten, er det både som yngleområde OG som fredet opvækstområde for ynglen.
Jeg synes derimod at er det voldsomt forkert hvis erhvervet bevidst modarbejder de initiativer der er gjort for at hjælpe de sidste torsk i kattegat på fode.
Jeg har svært ved at forstå at fiskeriet ikke selv kan se den er gal med bestanden deroppe, samt at de ikke vil være med til at sikre deres erhverv til næste generation. Og NEJ det er ikke at sikre erhvervet at tilkæmpe sig kvoter gennem politisk lobby som bestanden IKKE tåler...
Biologer har i årevis anbefalet et TOTALT torskestop i kattegat, men ingen har nosser til at gennemføre det.
Og til ideologerne,- det at vi lystfiskere stoppede med at fiske torsk, ville have samme effekt på bestanden som et ideologisk boykot af coca-cola i Ballerup ville have på det multinationale selskab. INGEN praktisk betydning, så længe alt andet fortsætter som hidtil.

Tid til at oprette siden: 0.245 sekunder
Leveret af Kunena Forum
Vi bruger cookies på Smaabaadsklub.dkPå Smaabaadsklub.dk bruger vi cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på Smaabaadsklub.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere her
ja, jeg accepterer