Ulovligt f...

• Bjørn Dahl Porsgaard
  • Bjørn Dahl Porsgaard's profilbillede
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Mere
14 år 3 måneder siden #1051981 af Bjørn Dahl Porsgaard
Besvaret af Bjørn Dahl Porsgaard på emne Ulovligt f...
Poul-erik
Nej det tror jeg sådan set du har ret i, men det er ikke nget jeg ved noget om.
Jeg er dog ikke i tvivl om, at øresund er fisket noget hårdere end langelandsbæltet, både af lyst- og erhvervs-fiskere.
Men det ændrer bare ikke på, at hvis en fredning kommer på tale, vil den højst sansynligt også komme til at gælde lystfiskeriet.
Vh

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• 's profilbillede Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
14 år 3 måneder siden #1051979 af
Besvaret af på emne Ulovligt f...
@Jimmy: Hvad angår fredning og turbåde er vi ikke enige. Hvis bestanden ikke tåler at der fiskes på den, så synes jeg at fiskeriet skal lukkes UANSET hvor mange der bliver arbejdsløse.
Alt andet er ligeså kortsigtet som at tisse i bukserne
Trænger bestanden til beskyttelse, skal den have det i den udstrækning som er nødvendigt uanset konsekvenserne. De vil jo ramme indenfor en kort årrække alligevel hvis man ikke handler.

• Bjørn Dahl Porsgaard
  • Bjørn Dahl Porsgaard's profilbillede
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Mere
14 år 3 måneder siden #1051978 af Bjørn Dahl Porsgaard
Besvaret af Bjørn Dahl Porsgaard på emne Ulovligt f...
Hej Nikolaj.
Ja det er muligt, at du er den eneste der faktisk HAR skrevet til en politiker, men der er flere der , forskellige steder på nettet, giver udtryk for at "man burde fandme ......."
At der er nogen der gør noget, og ikke bare snakker om det, kan jeg kun tage hatten af for. Godt gået, og tak for det også til dig Nikolaj.
Som jeg også tidligere har skrevet, så er der selvfølgeligt tale om en helt anden målestok i erhvervsfiskeriet, og derfor er det selvfølgeligt ikke den same problemstilling.
Men. Hvis man i det mindste ikke har gjort sig den overvejelse, om denne debat kunne give en fredningstid, eller fredningsområder, både for lystfiskere og erhvervsdrivende når det gælder torsken, så kunne det jo være man skulle give det en tanke.
Jeg har egentligt ikke gjort min ret mange tanker omkring torskens fredning, da jeg ikke ved ret meget om bestandens størrelse, udover hvad er almindeligt omtalt i medierne.
Jeg har aldrig talt om forbud mod bulefiskeri, hverken her eller på andre fora.
Jeg ved ikke nok om fiskenes adfærd, til at danne mig en mening om et sådant forbud, men det er der helt sikkert andre der gør.
Jeg følger ofte med på teamsvinet.dk da det er en informativ og underholdende side om fiskeri. Ikke kun bulefiskeri men også andet, og tak for det store arbejde.
Mit første indlæg var ikke for at støde nogen, men blot et udtryk for min undren over de meget voldsomme udtaler jeg har læst på nettet.
Hvad er det værste ved denne sag, at der er fisket ulovligt, eller at der fiskes på gydetorsk?
Vh

• Gæst
  • Gæst
14 år 3 måneder siden #1051977 af
Vi lystfiskere kan IKKE skade biomassen af torsk, selvom vi både "buler", "driver" eller hvad ved jeg. Et tydeligt eksempel er "hernede" hvor bl.a. Jakob, Team Buller , har fanget 20 målere i år. Vi andre har ikke kune følge trop, men der har været fisk til alle. Så kommer 2 lokale garnfiskere, der har været på "tungefangst" andetsteds i DK. De "rydder" hele butikken på 1 måned....vi andre har kunnet fiske samme sted i 4 måneder inden - uden at mærke nedgang....nu er der ingen fisk tilbage...og de trawlede ikke engang...:-( Sagt på en anden måde... Bulefiskeri er ikke en "biologisk" diskussion, men en "moralsk/ etisk"... som så mange andre "fiskemåder"...-)

• Gæst
  • Gæst
14 år 3 måneder siden #1051976 af
Sæt lige selv de ord og bogstaver ind der mangler )

• Gæst
  • Gæst
14 år 3 måneder siden #1051975 af
Bjørn lige for at se tingene en rette målestok

Teamsvinet som må betraktes som nogle af dem der er blandt de bedste både på øresund og de har pt. fra Januar til nu, fanget 16 torsk over 10 kg. Ved de også fanger mange mellemfisk lad os bare for et eks. sige 100 stk med rogn + de 16 er kommet med hjem. (husk på de er 3 personer + evt gaster)

Hvad tror du bare 2 sæt garn i samme område fanger - bare på en uge.? Mit gæt er at det er en hel del mere.!

Et totalt forbud er velkommen, men skyd ikke gråspurve med kanoner.!

Tid til at oprette siden: 0.225 sekunder
Leveret af Kunena Forum
Vi bruger cookies på Smaabaadsklub.dkPå Smaabaadsklub.dk bruger vi cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på Smaabaadsklub.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere her
ja, jeg accepterer