Ulovligt f...

• 's profilbillede
  • Gæst
  • Gæst
14 år 3 måneder siden #1051974 af
Besvaret af på emne Ulovligt f...
næste problem freder du torskene må alle turbåde dreje nøglen om og det kan jo ikke være rigtig

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• 's profilbillede Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
14 år 3 måneder siden #1051973 af
@Bjørn: Havde nok været nemmere -og mere reelt- at bruge mit navn...
Jeg er vidst den eneste som har skrevet om emnet, dyrker bulefiskeri samt skrevet til en politiker eller hva´?
Mit fiskeri over året, er dog meget andet end bulefiskeri. Bruger samlet set dobbelt så meget tid på andet fiskeri.

Mit svar er ret enkelt
Jeg synes på ingen måde at bulefiskeri i øresund er det samme eller har samme effekt som at trawle i trekanten som er totaltfredet kontinuerligt. Jeg gider ikke engang tage sammenligningen alvorligt.
Jeg skaber gerne debat om emnet og tager GERNE konsekvenserne.
Skulle torsken blive fredet i øresund under gydning, vil jeg hilse det velkommen og respektere det.
Når vel at mærke det gælder ALT fiskeri efter torsken.
Det jeg ofte har debatteret IMOD, er når man taler om at forbyde "bulefiskeri" pga at torsken gyder mens erhvervsfiskeriet blot skal fortsætte i samme område.
Min begrundelse er at det så ikke har en biologisk betydning, hvis torskene istedet fanges i garn og trawl.
Men et totalt fagst-forbud,- fint med mig :-)
Så skulle det vist være på plads og ikke til at misforstå.

• Bjørn Dahl Porsgaard
  • Bjørn Dahl Porsgaard's profilbillede
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Mere
14 år 3 måneder siden #1051971 af Bjørn Dahl Porsgaard
Besvaret af Bjørn Dahl Porsgaard på emne Ulovligt f...
Om "det går ud over os selv" skal jeg være usagt, men når talen går på fiskeri på gydetorsk, er det måske lidt blåøjet at tro, at det(bulefiskeriet) ikke kommer på tale før eller siden. Det de fiskere har foretaget sig, er noget svineri, klart. Før man begynder at skrive til politikere, eller skabe en størrere debat omkring det, bør man nok overveje, om man selv kan gøre noget for at fremme torskens udbredelse, og om man selv har for meget at tabe ved en eventuel størrere debat om emnet. Det er da muligt at jeg er den eneste, der ser paraleller til bulefiskeriet herinde, men det tror jeg også at pressede fiskere, eller for den sags skyld, pressede politikere kunne gøre. Jeg mener bare, at farer man i blækhuset ved den her sag, så må man være klar til at tage konsekvenserne deraf.
Om de så er gode eller dårlige, må være op til den enkelte at vurdere.
Vh

• 's profilbillede
  • Gæst
  • Gæst
14 år 3 måneder siden #1051963 af
det jeg mener der er ingen grund til at nævne bule fiskeri i den er debat for det går ud over os selv at det bliver taget op

• Bjørn Dahl Porsgaard
  • Bjørn Dahl Porsgaard's profilbillede
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Mere
14 år 3 måneder siden #1051959 af Bjørn Dahl Porsgaard
Besvaret af Bjørn Dahl Porsgaard på emne Ulovligt f...
Hej Henning
Jamen det tror jeg bestemt også de fleste gør. Og selvom vi godt nok har meget forskelligt grej monteret, har jeg nu heller ikke set et trawl :)
Vh

Mere
14 år 3 måneder siden #1051958 af Henning Jensen
Besvaret af Henning Jensen på emne Ulovligt f...
Hej Bjørn
Jeg tror nu de fleste herinde efterlever disse argumenter.
Mig bekendt er der ingen småbåde i klubben der har trawl monteret på deres både.
Mvh Henning

Tid til at oprette siden: 0.197 sekunder
Leveret af Kunena Forum
Vi bruger cookies på Smaabaadsklub.dkPå Smaabaadsklub.dk bruger vi cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på Smaabaadsklub.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere her
ja, jeg accepterer