-
Forum
-
Hovedforum
-
SSK
-
Klintholm ...
Klintholm ...
-
-
-
Gæst
-
14 år 7 måneder siden #1048188
af
Hvad er den af... Jeg syntes ikke at du og Kenneth kaldt på radioen da pølserne var klar..
) Tillykke med din fisk iøvrigt... Elverhøj
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
-
-
-
Gæst
-
14 år 7 måneder siden #1048187
af
Nu skal der heller ikke kun gå havnefoged snak i den.
)
Igår blev der fanget gode laks ved Rügen, så laksefisket er vidst kommet nogenlunde igang, efter et meget sløvt forår. Så se at komme på vandet, og få nogle rigtige positive oplevelser på Østersøen. Vi ses i Klintholm.
Knæk og Bræk.
-
-
-
Gæst
-
14 år 7 måneder siden #1048126
af
Jeg var selv på klintholm havn i påsken. Ham "tyskeren" som er havnemester hedder Frank. Det er hans ex-svigerfar der ejer havnen (lystbåde-delen) ikke erhvervshavnen. Han er såmænd flink nok, hvis man som jeg kan snakke næsten flydende tysk. Han forstår det meste dansk (hvis man taler langsomt) men det eneste ord jeg hørte på dansk var "havnepenge".
Overfor mig var han meget flink, men jeg må indrømme at han ikke tacklede situationen særligt godt overfor flere af mine klubkammerater.
Der var også en åbenlys prisforskel på om man kunne tale tysk eller ej, hvilket jeg ikke rigtigt brød mig om.
Kvittering skete via små røde mærkater til søgelænderet, så han kunne holde styr på hvem der havde betalt eller ikke betalt.
Grunden til at han er meget emsig med at folk skal betale skal vist findes i at der de sidste par år har været lige lovligt meget "tagselvbord" blandt os trollingfiskere og folk mere eller mindre bare har brugt slæbestedet uden at betale. Så forståeligt nok at han vil forsøge at få lidt skik på tingene, men i mine øjne, så burde første skridt være et dansk kursus.
MVH Frank
-
Peter Andersen (Mjølner)
-
-
-
Platinum Member
-
Mindre
Mere
-
-
Modtagne Tak: 0
-
-
14 år 7 måneder siden #1048113
af Peter Andersen (Mjølner)
Ham i kalder tyskeren, er det ikke ham der ejer lystbådshavnen og resterne
af det vi kalder Dan-land. I så fald har han jo sin ret til at kræve betaling
for brug af rampen. Men det skal da selvfølgelig gå ordentligt til
"mit eine kviterung und so weiter" . han skal jo bruge lidt mammon til at
hamre pælene på plads igen efter isen..
Bente kæmpede jo netop med denne mand for at holde liv i tingene der nede
har jeg forstået.
Der er vel stadigvæk mulighed for betaling i kassen ved kontoret som i de
forrige år jeg har været der nede,og så kommer han vel ikke rendende i raseri
og råber op. Jeg glæder mig til jeg skal der ned og nare en stor laks eller 2
Knæk og bræk
Mvh
-
-
-
Gæst
-
14 år 7 måneder siden #1048096
af
Vi gav pudsigt nok også kun 50 kr for brug af slæbestedet da jeg var dernede i Madelungs båd samme dag som Ole. Måske fordi hr. Madelung kan tysk???
I øvrigt har det været sådan (I Bentes tid) at havnen var gratis indtil 1. april og mig bekendt ikke til 1. maj og jeg mener også at der stadig er mulighed for at betale ved at ligge pengene i kuvert ved havnekontoret når kontoret ikke er åbent præcis som i Bentes tid. En ting som selvfølgelig skal benyttes hvis man kommer udenfor åbningstid.... Kan måske godt forstå han så bliver lidt gnaven, for i hans øjne forsøger i jo at snyde. Dermed ikke sagt at det var jeres mening, men set med hans øjne.
Jeg vil sige at man skal glæde sig over der er kommet lidt fokus på forholdene dernede således at der nu er bad og strøm i havnen og det koster naturligtvis. Det var bestemt en mangelvare under Bente så skidt med en gnaven, grisk tysker.
Så husk at betal.
-
-
-
Gæst
-
14 år 7 måneder siden #1048089
af
tillykke med fiskene. ja, tyskerens ( kender ikke hans navn) opførsel er noget speciel. Det er der flere der kender til.
Var selv dernede i uge 12 og havde en overnatning. Prisen var på det tidspunkt kun 50 kr incl. isætning. ole
-
Forum
-
Hovedforum
-
SSK
-
Klintholm ...
Tid til at oprette siden: 0.211 sekunder