Klintholm ...

• Bjørn Dahl Porsgaard
  • Bjørn Dahl Porsgaard's profilbillede
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Mere
14 år 6 måneder siden #1048864 af Bjørn Dahl Porsgaard
Besvaret af Bjørn Dahl Porsgaard på emne Klintholm ...
Det er en af de smukkeste laks jeg har set. En virkelig skønhed, og så i det vejr...
Har selv haft en lignende fight for mange år siden, jeg troede også det var en kæmpe fisk da den bare stod dybt hele tiden. 58 min tog det og fisken vejede 13.8 kg Det er den slags vi håber på.
Fortsæt endelig de fine beretninger, da jeg tror vi er flere der går herhjemme og nyder dem i fulde drag.
Vh

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• 's profilbillede
  • Gæst
  • Gæst
14 år 6 måneder siden #1048846 af
Besvaret af på emne Klintholm ...
Idag blæser det en hel pelikan. Der er een båd ude - de har regnet med stor fangst - da han har sin egen filetfabrik med på slæb.....
Pt har vinden dog tvunget dem til en parallel parkering uden for havnen. 3 timer har han kørt i tomgang, mens dønningerne bare er blevet større og større.
Bilag:

• 's profilbillede
  • Gæst
  • Gæst
14 år 6 måneder siden #1048845 af
Onsdagen bød på fantastisk fiskevejr, fangst mæssigt var det dog lidt af en fuser, forstå det ret - der var een hug periode ca kl16 og en halv time frem. Cille fik 3 laks på den halve time, mens vi stod med en fisk som vi skød til -15 måske +20....
En sideplanner gik med med voldsom sg47 klage sang, den gik dybt med det samme, 300 fod i et hug og derefter fulgte den med i dybet. Båden er ryddet helt, og fisken vil ind under båden. Vi må sejle fra den, da jeg ikke kan vælte den om på siden. I over fladen vil den ikke op, går hele tiden 1m under. Først bliver jeg træt, og så endeligt bliver den træt. Overraskede må vi reducere til +10 inden fisken er i nettet. Forklaringen - enkelt krogen sidder lige i panden på fisken. Fantastisk fight, men en ordentlig VOV-hund var det ikke.....
Tænk hvor stor - hvis vi havde mistet den....
Freddi - smilet er ægte..... :-)
Fisken "slog til" en "pimpet stiv"
Bilag:

• 's profilbillede
  • Gæst
  • Gæst
14 år 6 måneder siden #1048767 af
Ingen fisk idag, men lidt sker der da.... En svensk kludesejler var gået på grund nord for Møn ved Ulfshale. Og sådan en svensker henter de hjem til Klintholm. Sådan så det ud fra min terrasse, alle havde det godt!
Bilag:

• 's profilbillede
  • Gæst
  • Gæst
14 år 6 måneder siden #1048742 af
I skrivende stund er der kun een båd ude, det blæser en halv pelikan fra øst. Fredag gik fint på trods af den afsluttende friske vind, vi fik 3 laks. Vi var lidt slidt og valgte at blive inde lørdag for at give fuld gas søndag. Vi gav dog lidt for meget gas, og sejlede forbi laksene. Efter middag fik vi kontakt med området ved trafikken. Her havde den helt store tobis invation sat laksene på finnerne - og laksene bed stort set på alt hele dagen. Helt sindsygt at forstille sig at samme plads havde fået min fulde opmærksomhed tre forgående ture - uden nogen fangt??? Vi fangede, en undermåler, een på 4kg og så 2 flotte på 11kg rent. En fin finale, og med nuværende vind,søndagens fangster op til 19kg, kan jeg kun anbefale en møn tur på onsdag.
Bilag:

• 's profilbillede
  • Gæst
  • Gæst
14 år 6 måneder siden #1048641 af
Tjah farvandsvæsnet, har haft praktikant på den seneste uge. Intet har været nær sandheden. generelt har de været mellem 4 og 8 sekundmeter ved siden af - så der er nok en grund til at de har service opdatering mandag den 3 maj.
DMI ser fin ud for imorgen indtil eftermiddag. Søndag skulle også blive rigtig fin. Ingen laks i båden idag, har hørt om en på 7 fra bananen.

Tid til at oprette siden: 0.221 sekunder
Leveret af Kunena Forum
Vi bruger cookies på Smaabaadsklub.dkPå Smaabaadsklub.dk bruger vi cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på Smaabaadsklub.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere her
ja, jeg accepterer