Pallex-pir...

• 's profilbillede Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
15 år 9 måneder siden #1034586 af
Besvaret af på emne Pallex-pir...
Hej

Jeg har også et arsenal af Pallex Pirke, og allerede efter første tur på det gule rev, var der rustpletter. Akkurat som Nicolai oplever det. Så de er efter min ydmyge mening en nitte, medmindre de kommer i noget ordentlig materiale. Selve udformningen og gangen i vandet er der overhovedet ikke noget at udsætte på.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• Gæst
  • Gæst
15 år 9 måneder siden #1034584 af
Hej Nikolaj
Jeg har set din rapport du har lavet her i småbådskluben.
Her er lidt kommentarer til den :

Du skriver om fiskeri med denne pirk i en ”dag” ( indlæg fra tidligere ) det passer vist ikke !!!
Lidt længere nede, kan du se hvad du har skrevet til mig ( kopi af mail ) !!!

Godt at se, du har set at pirken er meget hurtig nede, derfor navnet Speedy !!
Du har ret i, at det er en rigtig god pirk at fiske med, du har en utrolig fin føling med pirken.
Med hensyn til, at hullerne til spring ringende er for små, forstår jeg dig ikke. Pirkene leveres med springringe, der er af rigtig god kvalitet ( rustfri ) som hullerne er lavet til, så de passer. Gad vide hvad du vil bruge større huller til ???.
Som du skriver, er det ikke et større problem i første omgang, hvad er næste omgang ?????.
Gad vide hvad du vil bruge større huller til ?????.

Du skriver at du ikke fisker med pirke der er rustene, det er helt ok.
Samtidig er der et udlæg fra din mail til mig :
Mail fra Nikolej til mig :
Hej Palle
Har prøvefisket dine pirke i 3 dage og skrevet min mening om den på SSK.
Her inde har du skrevet at du har fisket med dem i 1 dag !!!!!!
Ovenstående mail til mig fra dig, fortæller at de er fisket med de sidste 3 dage.
Tja, jeg forstår ikke rigtig.

Efter som du ikke fisker med pirke der er rustne, kan jeg ikke forstå at du har fisket med dem i 3 dage. Jeg ved jo hvad jeg har sendt til dig ( 2 stk. 400g, 2 stk. 500g. 2 stk. 600g ). Der kan ikke have været pirke nok, til at du kan fiske med dem i 3 dage, uden at de som du skriver har været rustne.
Så enten har de været gode nok, eller du må være gået på kompromis med det du selv skriver !!!!!
Forstår du, at jeg ikke forstår !!!!!
Eftermæle fra din mail til mig :
Det er en pirk med potentiale, men i min verden kan man ikke bruge saltvandsgrej som ikke er rustfrit.
Tak for muligheden for at prøve den &#61514
Godt at se der er smil på enden af din mail, så det har nu nok ikke været helt galt med dine oplevelser med pirken.

Underligt nok er det ikke din historie jeg hører om i de mange mail jeg får retur fra andre der fisker med pirke herfra, derimod meldes der om rigtig godt fiskeri med disse pirke uden problemer af nogen art ( rust ).
Jeg kunne godt tænke mig at vide hvilke pirke du / i bruger som fisker / fanger lige så godt.
Mvh. Palle
www.pallex.dk

• Gæst
  • Gæst
15 år 9 måneder siden #1034582 af
Som tilføjelse så tror jeg ikke på at NOGEN prike fanger flere fisk end andre.
De kan have egenskaber som gør det nemmere at benytte dem. Fiskene fanges af fiskeren som bevæger pirken i vandet og holder den rette kontakt med bunden.
Derfor var det heller ikke med en forventning om at fange flere fisk end normalt jeg testede pirken.

• Gæst
  • Gæst
15 år 9 måneder siden #1034581 af
Hej

Jeg har også prøvet de palle pirke og jeg er nu ikke imponeret. Om det er en "palle" pirk eller en "miljø pirk" (bomber klassen) er snart hip som hap syntes jeg.
Dog syntes jeg "miljø" pirken fanger en tand bedre. At prisen så også er langt mere attraktiv på "miljø" pirken gør ikke sagen dårligere, hvis man fisker på vrag :-). www.toko.dk har fornuftige priser på "miljø" priken med en fornuftig krog. Det er dog synd han ikke har 400-500 gram mere, åbenbart udsolgt

Mvh

Brian

• Gæst
  • Gæst
15 år 9 måneder siden #1034580 af
Jens, nu er jeg altså ikke lige kommet ind med 4 toget...

Den pirk jeg fiskede med fik rustpletter som ikke kunne gnides væk i løbet af få timer i boxen.
Det er der ingen af de pirke jeg selv laver i rustfrit rør som nogensinde har fået. De har ligget i flere dage uden rust efter brug.
Det er muligt at noget er gået galt lige med den pirk jeg brugte den dag i forhold til rustbeskyttelse,jeg er ikke smed, men at den var ikke lavet i rigtigt rustfrit stål det ligger fast. Kaldes det rustfrit må det bare konkluderes at det er for dårlig en kvalitet. Men det ved Palle sikkert meget mere om end jeg.

Bare for en ordens skyld, så har jeg INTET imod Palle. Jeg forsøger at lave en objektiv analyse af den pirk jeg har modtaget vederlagsfrit.
Hvis den IKKE rustede på den måde som tilfældet var, så ville jeg varmt have anbefalet den. Ikke fordi den fanger flere fisk, men fordi den var meget behagelig at fiske med og fungerede godt. Hvilket er kvaliteter MANGE andre pirke ikke kan leve op til.

• 's profilbillede
  • Gæst
  • Gæst
15 år 9 måneder siden #1034577 af
Hvis der skulle være nogle der kan oplyse hvilket endegrej der ikke ruster i salt og ferskvand så vil jeg gerne vide det for jeg har indtil nu ikke fundet noget og selv syrefast stål på slagterier og mejerier ruster så skæld nu ikke ud på den stakkels mand og til team svinet , du kan godt smide hele din grejkasse i skrotteren, for alt vil ruste på et eller andet tidspunkt.

Tid til at oprette siden: 0.189 sekunder
Leveret af Kunena Forum
Vi bruger cookies på Smaabaadsklub.dkPå Smaabaadsklub.dk bruger vi cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på Smaabaadsklub.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere her
ja, jeg accepterer