Pallex-pir...

• Bjørn Dahl Porsgaard
  • Bjørn Dahl Porsgaard's profilbillede
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Mere
15 år 9 måneder siden #1034985 af Bjørn Dahl Porsgaard
Besvaret af Bjørn Dahl Porsgaard på emne Pallex-pir...
Pallex pirke er ikke lavet af rustfrit stål. men af forcromet jern.
Vh Bjørn

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• 's profilbillede Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
15 år 9 måneder siden #1034702 af
Besvaret af på emne Pallex-pir...
Efter hvad jeg ved skal man holde ikke rustfast stål & rustfast adskilt,hvis det ligger sammen,vil det ikke rustfaste angribe det rustfaste ,med deraf følgende rustpletter. Bare lidt information. Bent Christensen.

• Gæst
  • Gæst
15 år 9 måneder siden #1034628 af
Jeg forstår ikke hvorfor der skal være sådan en skinger tone i denne tråd, både i flere indkomne indlæg fra folk jeg ikke kender men også fra Palle ??!!

Jeg er blevet bedt om at prøve en pirk og give min mening.
Det har jeg gjort helt objektivt. Jeg har hverken noget personligt mod Palle eller hans pirke.
Jeg synes, som Carsten Seeberg, at det er en god pirk som fisker glimrende.

De rørpirke vi selv laver(rustfri og udformet lig Gismoe) fangede lige så godt hos mine kammerater på de dage jeg testede.
Vi fisker meget sammen og fanger nogenlunde det samme almindeligvis.

Hvad angår kvaliteten af stålet, så kan Palle vel bare opgive et nr eller lignende på det stål han benytter, så er der givet smede her i klubben som kan fortælle/verificere om de kan forventes at være rustfri efter kontakt med saltvand ?
Det har jeg ikke forstand på, jeg kan bare konstatere rusten komme på overfladen.
At alt bare ruster er jo noget fis, vi har vel alle søgelænder mm som er tilnærmelsesvis rustfri eller hvad ?

De blev testet i tre dage(ved ikke hvor en dag er kommet fra eller hvorfor jeg skulle sige det ?), har jo ikke sagt at jeg ikke fiskede med dem pga rusten. Sagde bare at jeg ikke ønsker at købe og have sådanne pirke.
Den fiskede udmærket, jeg finder bare rusten irriterende.

Jeg skyller iøvrigt ALT mit grej om aftenen efter at være kommet hjem, men jeg har ikke tidligere oplevet rust allerede når jeg ville skylle samme dag.

Springringe jeg skrev jo at det var ok pga af den gode kvalitet.
Men man skal ikke blot købe de første og bedste ringe i den nærmeste grejforhandler i samme str og skifte, så går det galt. Og de VIL have behov for at blive udskiftet hurtigt pga den tiltagende rust omkring dem og hurtigt på dem.

Til slut er det da bare fint at andre er glade for produktet,det er også godt hvis man kan leve med rusten i længden, men nu var det jo MIG som blev bedt om at teste det.
Det har JEG gjort.
Jeg kunne vælge at bruge tid på at grave i, hvordan nogle af de andre testfiskere samtidig har Pallex.dk bannerreklame på deres hjemmeside og diskutere hvor objektivt det ser ud...
Men det interesserer mig ikke og jeg gider ikke en længere mudderkastning som jeg kan se at det vil ende i.
Jeg modtog en opgave som jeg har løst efter bedste evne.

Tak for muligheden og så er denne tråd slut for mig.

Knæk og bræk til Palle med pirkesalget, det samme til dem som bruger hans udmærkede(men rustene) pirke.

• Gæst
  • Gæst
15 år 9 måneder siden #1034616 af
Palle,

Du ville gerne vide hvilken pirk, som Folk fisker med og som er meget bedre end dine.... Lars Schmidt har i samarbejde med Joe udviklet Gismoe-pirken, som er en viderudvikling af rørpirken (opfundet af Disco-kurt, altså Disco-pirken).... Gismoe-pirken er blevet kopieret af 4-5 forskellige producenter bl.a. R.T. Steeldiver....

Gismoe-pirken i 550 g. er den klart bedste bulepirk, nogle af kopieren virker ligeledes glimrende... Jeg har ikke oplevet rustproblemer på nogle af mine Gismoe-pirke eller kopi-pirkene af denne...

Bl.a. Steeldiver kan vist stadigvæk købes i enkelte danske butikker.

Tysk kopi:
shop.angel-domaene.de/product_info.php/i...edelstahlsilber.html

• Gæst
  • Gæst
15 år 9 måneder siden #1034609 af
Jeg har brugt de her pirke fra Palle i et par år - og jeg synes de fanger godt! Men det er rigtigt, at hvis de ligger fugtigt i fiskekassen med salt på, ja, så kommer der rustpletter. Jeg tager dem en tur under vandhanen med en skureletsvamp og tørrer dem - så er de så godt som nye. Det hører vel også med til historien, at hvis man køber et par gode håndfulde, ja så er prisen jo meget rimelig i sammenligning til hvad man ellers får. man skal passe lidt på med at lade dem ligge for længe i direkte sollys, for så falmer folien - men jeg tror nu torskene er ligeglade :-)

Frits

• Gæst
  • Gæst
15 år 9 måneder siden #1034608 af
Her det som Nikolaj. Har den erfaring at pirke kan være gode eller dårlige at fiske med hvad angår gang i vandet, hastighed, vægtklasse osv. Men det er fiskeren der bruger pirken, som udgør den største forskel. Hvis det virkelig fandtes en pirk der "fangede selv", kunne vi jo alle sammen "bare" fiske med sådan en, uanset vores evner som fiskere.

Tid til at oprette siden: 0.176 sekunder
Leveret af Kunena Forum
Vi bruger cookies på Smaabaadsklub.dkPå Smaabaadsklub.dk bruger vi cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på Smaabaadsklub.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere her
ja, jeg accepterer