Vi gider i...

• 's profilbillede Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
15 år 10 måneder siden #1033581 af
Besvaret af på emne Vi gider i...
Hvordan kan du bruge "Vi gider ikke" hvem er vi ??. Er det et indlæg du ligger ind på mine vegne. Så vil jeg gerne være med til at bestemme indholdet. Så enten fortæl hvem "vi" er eller også brug "jeg" For billedet genere ikke mig, jeg kan have min egen mening, men den behøver jeg ikke absolut smide ud til offentlig debat.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• Gæst
  • Gæst
15 år 10 måneder siden #1033571 af
Hvem er VI der ikke gider se omtalte rapporter..!? Jeg er ikke en af dem der vil spilde mit krudt på at dømme eller fordømme andre fiskevenner for deres beslutning om fisken skal gemmes eller ej..

Så længe der ikke er tale om rovfiskeri eller ulovligt fiskeri, mener jeg klart det er op til hver enkelt at traffe sine egne beslutninger om fisken skal hjemtages.!

• Gæst
  • Gæst
15 år 10 måneder siden #1033569 af
Det synes jeg da er helt til hest !
Hvorfor skulle man ikke kunne lave en fangstrapport på en udleget fisk ?
Der er jo ingen der siger at den skal "gokkes", men mange bruger jo fangstrapporter til at se hvor der bliver fanget noget ?
Vi satte i vinter en øresunds-måler over 16kg ud igen, da den var udleget. Men vi tog da et billede af den inden.
Ser ikke rigtig nogen sammenhæng i ovenstående.

MVH

• Jørgen Peterson
  • Jørgen Peterson's profilbillede
  • Premium Member
  • Premium Member
Mere
15 år 10 måneder siden #1033558 af Jørgen Peterson
Besvaret af Jørgen Peterson på emne Vi gider i...
Man er også velkommen til at printe denne fra min hjemmeside www.jp-trolling.dk/fulton.htm

• Gæst
  • Gæst
15 år 10 måneder siden #1033555 af
fultons formel kan iøvrigt findes som beregner på:

www.lystfiskeroplysningen.dk/Konditionsf...konditionsfaktor.htm

• Gæst
  • Gæst
15 år 10 måneder siden #1175665 af
Vi gider i... blev oprettet af
Vi gider ikke se flere pralefotos af kakkelovnsrør!

Med fare for at blive kaldt en hyklerisk lyseslukker, mener jeg at det må være på tide at vi griber i egen barm og dropper fangst(rapporter) på udlegede havørred med en konditionsfaktor klart under 1.

Jeg ved selvfølgelig godt at det kribler i tastefingrene for at fortælle om årets første blankfisk - og at den kritiske sans måske ikke altid er vågnet af vinterdvalen, når krogen sættes i den første fedtefinne.

Men... måske skal vi tænke lidt på eksemplets magt og den signalværdi, der ligger i sådanne rapporter, der læses af mange fiskeinteresserede.

Jeg skal da ikke pudse glorien unødigt og indrømmer gerne at jeg i mine yngre år, i et øjebliks vanvid, er kommet til at gokke en HØ, der nok godt kunne have haft lidt mere sul på kroppen efter sexorgierne på gydebankerne :-)

Jeg er bare blevet lidt træt af at se billeder af egne og andres dumheder!

Et konstruktivt forslag kunne være at indsætte et regneark med Fultons formel på hjemmesiden. Eventuelt kunne konditionsberegneren stå på indberetningssiden til fangsrapporter. Så kunne man indtaste vægt og længde på sin fisk, inden man besluttede sig for at trykke på "send" knappen!

konditionsfaktoren, der skal være over 1, udregnes iøvrigt som:

K=vægt i gram /længde i cm i tredie potens

Godt Nytår

Tid til at oprette siden: 0.229 sekunder
Leveret af Kunena Forum
Vi bruger cookies på Smaabaadsklub.dkPå Smaabaadsklub.dk bruger vi cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på Smaabaadsklub.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere her
ja, jeg accepterer