-
Forum
-
Hovedforum
-
SSK
-
Vi gider i...
Vi gider i...
-
-
-
Gæst
-
15 år 10 måneder siden #1033640
af
Den fine ørred har jo gjort sit til at videreføre slægten, og selv om den kunne have været lidt tungere så er fangeren vel glad for sin fangst og det er ok lige så vel det er at gokke en med tusindvis af rogn i bugen. Tillykke med fisken og den kan sagtens være en fin spisefisk.
M,V,H. Jens Mærsk JSK
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
-
john rasmussen
-
-
-
Platinum Member
-
Mindre
Mere
-
-
Modtagne Tak: 0
-
-
15 år 10 måneder siden #1033629
af john rasmussen
hej Alle.
Slap nu af! Er der nogen der har tænkt på hvor mange fisk der bliver taget
i garn og på kroge,(måske fritidsfiskernes), et garn tar squ ikke hensyn til
nogen konditionsfaktor, mange burde ikke have været det da de måske er fredede,
under målet, og så er der dem som var ok, men de var halvrådne fordi garnene
ikke blev tilset i tide, LIGE I SKRALDEBØTTEN. Er det nu mine ører der skal i
maskinen.
Mvh. John.
-
-
Emne forfatter
-
Gæst
-
15 år 10 måneder siden #1033626
af
Til Tonny
Hvis du læser den første linie du selv har skrevet, så er den vel også ret barsk i tonen rettet mod Preben( eller andre som har indberettet en fisk som ikke er i top kondition) er den ikke ?
Så må man forvente svar på tiltale.
At du skriver "vi", gør den mere slagkraftig mod den "formastelige".
Det ville det være rart at høre din argumantation for at rapporterne skal fjernes ?
Handler det ikke for dig om genudsætning, eller må der slet ikke fremvises slanke fisk ?
Jeg finder ikke forslaget konstruktivt, men synes det bærer præg af "smagsdømmeri".
Jeg vil dog gerne bakke op om en almindelig opfordring til at genudsætte fisk i dårlig kondition.
Når der tales gydetorsk, så vil jeg da lige tilføje at det superlækre madfisk netop nu. MASSER af mad på dem og perfekt rogn.
Så en direkte sammenhæng med overnstående ser jeg ikke.
Om de så skal fanges må igen være op til den enkelte, så længe loven tillader det.
MVH
-
-
-
Gæst
-
15 år 10 måneder siden #1033621
af
jeg må indrømme, havde jeg selv fanget den fisk havde den fået en skalle hurtigere end jeg var begyndt at tænke på konditionsfaktor eller nogle andre ting, desuden har jeg svært ved at se det helt forkerte ved at tage en enkelt udleget fisk med hjem, når vi i disse måneder på året fisker bevist efter store gydetorsk, som endnu ikke viderført bestanden, men det er jo en diskution der har været så mange gange før og som nok aldrig slutter...
-
-
Emne forfatter
-
Gæst
-
15 år 10 måneder siden #1033620
af
Jeg flipper ikke ud, jeg vil gerne vide hvem "vi" er. Når jeg vil ud med et budskab, så står "jeg" ved mit indlæg. Forøvrigt, så er jeg medlem af JSK og med bopæl i det nordligste af det mørke jylland, så bliver det nok ikke aktuelt at vi mødes over en øl i jeres klubhus, hvilken kunne være hyggeligt.
-
-
Emne forfatter
-
Gæst
-
15 år 10 måneder siden #1033619
af
Jeg er lidt forundret over den barske (og noget personlige) tone, som svarene på mit indlæg har haft!
Vores diskussionsforum er vel et sted hvor vi åbent og ærligt skal kunne vende emner, der optager os.
Min konstruktive ide om at tilføje Fultons konditionsberegner på vores hjemmeside kan da for pokker ikke skabe så megen ballade.
Det er tilsyneladende ikke så nemt at regne det rigtige konditionstal ud, hvilket flere indlæg i forum bærer præg af.
Og til den anonyme "Tommy" der flipper totalt ud over et sprogligt generaliserende "vi" i starten af mit indlæg, kan jeg kun smile og ryste på hovedet. Jeg har ikke mødt dig personligt endnu, men glæder mig til at hilse på dig i klubhuset, så "vi" kan tale om vores fæles hobby
Knæk og bræk
-
Forum
-
Hovedforum
-
SSK
-
Vi gider i...
Tid til at oprette siden: 0.192 sekunder