-
Forum
-
Hovedforum
-
SSK
-
Skal man h...
Skal man h...
-
-
Emne forfatter
-
Gæst
-
15 år 11 måneder siden #1032763
af
Jag hoppas att alla fortsätter att lämna rapporter från sina fisketurer då det är kul och läsa samt kan hjälpa någon som inte har så stor erfarenhet var fisken håller till.
Så jag tror att rapporterna hjälper folk + är det kul att läsa så fortsätt med det.
Mvh Team Poseidon
www.123minsida.se/teamposeidon
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
-
-
Emne forfatter
-
Gæst
-
15 år 11 måneder siden #1032728
af
Personligt tror jeg ikke at en proffessionel erhvervsfisker skeler til om en småbåd fanger lidt fisk her og der. De bruger deres eget Erhvervs-netværk og de ved udenmærket hvor fiskene står uden at vi småbådstosser behøver fortælle dem det. Dem der måske lurer lidt med her på siden er de private garnfiskere, som ikke har et stort netværk, men 3 garn kan nu ikke ødelægge fiskeriet for hele danmarks småbådsfiskere.
Fortsæt med rundhåndet at dele ud af jeres erfaringer, personligt hader jeg alt det hemmeligheds kræmmeri, som jeg slet ikke synes hører til i en hobby!
MVH Frank
-
Peter Andersen (Mjølner)
-
-
-
Platinum Member
-
Mindre
Mere
-
-
Modtagne Tak: 0
-
-
15 år 11 måneder siden #1032725
af Peter Andersen (Mjølner)
Hej Søren
Vi kan jo bruge min båd, der er garnhaler på også.
Måske vi kan få Jonas med,så kan kan vi ikke gøre noget forkert.
Helt ærligt, sproget her kan da godt være bedre.
Der må og skal være plads til os alle tykke og smalle.
Nu er det så snart afgang mod Simris, og mon der skal lakse-garn med.
K&B
mvh
-
Søren Melby Andersen Team Arbejdssky
-
-
-
Platinum Member
-
Mindre
Mere
-
-
Modtagne Tak: 0
-
-
15 år 11 måneder siden #1032718
af Søren Melby Andersen Team Arbejdssky
Sikken et humør denne debat sætter folk i.... Efter at have læst Einar''s indlæg bliver jeg næsten nød til at smutte på vandet og drysse lidt garn ud..... Hmmmm skal det være Lou''s Flak eller Tårbæk rev, måske skulle jeg se om der på disse sider var nogle fangstrapporter der kunne henvise til et par nye "garnhotspots"
Hilsen Søren Andersen
-
-
Emne forfatter
-
Gæst
-
15 år 11 måneder siden #1032713
af
Lav et Lukket forum, så det kun er medlemmer der kan læse det der bliver skreve herinde på siderne, så slipper vi for fritids og erhvervsfiskernes luskeri. Der er jo ingen grund til at hjælpe dem med at fange den slat der er tilbage. Og til alle Erhvervsfisker og jeres sympatisør der læser dette, Op i røven med jer og jeres lorte garn !!
-
-
Emne forfatter
-
Gæst
-
15 år 11 måneder siden #1032710
af
Jeg mener bestemt at vi der deler interressen i småbådsfiskeri, skal fortsætte med at fortæller om vores fangster på denne gode klubs hjemmeside. Det er jo bestemt en del af det at være lyst/hobbyfisker. Det er meget muligt at erhvervsfiskere er med på en lytter eller ej om vores fangster. Men forskellen er bare at når en småbåd er ude og pirke/trolle på steder der er oplyst af andre, så har det slet ikke den samme betydning for bestanden som når erhvervsfiskrere plaster en kyststrækning til med garn, som støvsuger området for fisk. Jeg mener det er egoistisk og uden omtanke om fremtidens bestand, at fiske så hårdt og intensivt i samme område. Man skal ikke være marine biolog, for at kunne regne ud, at sådant et fiskeri i samme område ødelægger og fjerner bestanden igen og igen. Jeg mener at der skal være plads til erhvervsfiskerne som skal tjene til dagen af vejen. Men hvis de så kan "nøjes" med at fiske moderat i samme område, så kan der måske være fisk til os alle sammen.
Til Jan: Når vi på en dag, to mand med hver vores ene stang, pilker tilsammen 60 torsk, er det jo langt fra dem alle vi tager med hjem. Langt de fleste bliver jo nænsomt genudsat. Andet ville som du skriver være rovfiskeri.. Helt enig.
Jeg er bare glad for, at det er langt fra os alle sammen som fisker med garn, og i de mængder jeg så igår.
Jeg har to budskaber med denne debat: 1) Om erhvervsfisker udnytter vores fangstrapporter, eller ej. 2) At der fiskes så intensivt i samme område efter fisk der nu for en gang skyld er i området. Tænk dog langtsigtet og fjern skyklapperne, og se at få øjene op for det at udrydde en fiskebestand i lokale områder.
Vi ses derude.
Med venlig hilsen, Brian Milkowski - Blue Bird.
-
Forum
-
Hovedforum
-
SSK
-
Skal man h...
Tid til at oprette siden: 0.201 sekunder