Skal man h...

• 's profilbillede Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
15 år 11 måneder siden #1032709 af
Besvaret af på emne Skal man h...
Har det nøjagtigt som Claus. Mener det er MEGET svært at afgøre hvem der "kom først". Men erhvervsfiskerne jeg kender i området fisker ikke i bestemte områder fordi en par småbådsfiskere fanger lidt torsk eller flade. De fisker der hvor deres erfaring og "kollega-netværk" fortæller der er godt. NØJAGTIGT SOM OS. SÅ som Claus siger..Der er masser af steder, som blot skal opdages..måske af en småbådsfisker først :-)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• Gæst
  • Gæst
15 år 11 måneder siden #1032708 af
jah - jeg har det også lidt omvendt med det. Når vi prøver nye pladser af så lænser vi "Erhvervet" for positioner og muligheder. Så "den der" om hvem der fandt det først - køber jeg ikke rigtigt. Erhvervet kigger jo også i kalenderen - og gentager tidligere års fangster, og "nyhederne" om de flade i Øresund eller de blanke i bugten - "trigger" altså ikke erhvervet.
Nogle har en tendens til at blande fritidfiskeri og erhverv sammen- og der skal man være lidt varsom - syntes jeg!
Fritidsfiskeren fisker jo ligsom os - små både og godt vejr - og lidt uautoriseret i forhold til .....

Dels kan man skrive her - man kan ringe og tale til vennner - som tager andre med - og 1-3 uger efter ved alle det alligevel. Problemet er vel bare at man jo selv giver sine pladser væk til dem der er på vandet - bare ved at være i samme område - og dem der er oftes på vandet er jo dem med garn - ikk? (og så lige Allan- Chap)

Men enig - det er da pisse irriterende at komme til at område med vager der ikke markere garnplacering - men ligger "hulter til bulter" :-) Ligger de derimod korrekt - så tager jeg bare udfordringen op og spiller på den "nye bane"
Der ligger mange nye waypoints derude - stadigvæk!

• Gæst
  • Gæst
15 år 11 måneder siden #1032707 af
Nu tror jeg personligt ikke at erhvervsfiskerne rykker ud fordi de (måske) læser om en heldig småbåd der har fanget et par torsk eller ørred.

Konkret har jeg fisket omkring klinten de sidste godt 25 år.
Og der er ikke flere garn nu, end der har været førhen om vinteren.
Der er bare kommet flere nye småbådsfiskere, hvoraf nogle føler sig generet.
Men der er altså (desværre?) ikke noget ulovligt i garnenes placering.

Trøst jer med, at det kun er op til nytår de plejer at sætte dem der.

• Gæst
  • Gæst
15 år 11 måneder siden #1032706 af
Detta har hänt oss också och många jag känner. Så jag blev inte förvånad när jag läste det mycket tråkigt.

• Gæst
  • Gæst
15 år 11 måneder siden #1032705 af
Søren::

Lige mine ord.. Tak for det

• Søren Melby Andersen Team Arbejdssky
  • Søren Melby Andersen Team Arbejdssky's profilbillede
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Mere
15 år 11 måneder siden #1032704 af Søren Melby Andersen Team Arbejdssky
Besvaret af Søren Melby Andersen Team Arbejdssky på emne Skal man h...
Hej "lystfiskere"
Sidder lige her og tænker på hvor ofte jeg om foråret kan læse om erhvervsfiskere der gladeligt beretter om laks i deres bundgarn langs Møns kyster. Disse oplysninger har drevet mange småbådsfiskere til Møn incl mig selv, oplysninger der var mere pålidelige end dem man kunne læse på disse sider. Store laks fanget ved Møn...... nå ja, det viste sig så at være i Tyskland, tak for vildledningen.
Jeg skammer mig over at medlemmer i en ellers seriøs småbådsklub kan mener at et erhverv er i vejen for deres hobby..... håber ikke der er mange med disse holdninger.
Hilsen Søren Andersen, hobbyfisker

Tid til at oprette siden: 0.193 sekunder
Leveret af Kunena Forum
Vi bruger cookies på Smaabaadsklub.dkPå Smaabaadsklub.dk bruger vi cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på Smaabaadsklub.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere her
ja, jeg accepterer