jah - jeg har det også lidt omvendt med det. Når vi prøver nye pladser af så lænser vi "Erhvervet" for positioner og muligheder. Så "den der" om hvem der fandt det først - køber jeg ikke rigtigt. Erhvervet kigger jo også i kalenderen - og gentager tidligere års fangster, og "nyhederne" om de flade i Øresund eller de blanke i bugten - "trigger" altså ikke erhvervet.
Nogle har en tendens til at blande fritidfiskeri og erhverv sammen- og der skal man være lidt varsom - syntes jeg!
Fritidsfiskeren fisker jo ligsom os - små både og godt vejr - og lidt uautoriseret i forhold til .....
Dels kan man skrive her - man kan ringe og tale til vennner - som tager andre med - og 1-3 uger efter ved alle det alligevel. Problemet er vel bare at man jo selv giver sine pladser væk til dem der er på vandet - bare ved at være i samme område - og dem der er oftes på vandet er jo dem med garn - ikk? (og så lige Allan- Chap)
Men enig - det er da pisse irriterende at komme til at område med vager der ikke markere garnplacering - men ligger "hulter til bulter"
Ligger de derimod korrekt - så tager jeg bare udfordringen op og spiller på den "nye bane"
Der ligger mange nye waypoints derude - stadigvæk!