-
Forum
-
Hovedforum
-
SSK
-
Skal man h...
Skal man h...
-
-
Emne forfatter
-
Gæst
-
15 år 11 måneder siden #1032697
af
Hej Brian - nej du er ikke helt alene med den mistanke, mener dog stadigvæk ikke det skal fraholde os fra at dele vores gode fangster/områder med hinanden herinde i dette forum. Men tilbage i september havde mange af os nogle fantastisk dage med fiskeri efter fladfisk på Tårbæk rev - der indløb en del fangst rapporter lige efter hinanden herinde på siden og et par dage efter var der garn i flere rækker over det meste af området!
Mvh
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
-
-
Emne forfatter
-
Gæst
-
15 år 11 måneder siden #1175509
af
Skal man holde sin kæft når der fanges fisk??
Jeg var ude ved Møns Klint d. 8 NOV, og der var et rigtig godt torskefiskeri, så der blev da selvfølgelig skrevet en fangstrapport. Torskefiskeriet skulle da så prøves igen idag. Jeg overdriver ikke når jeg siger, at der idag stod garn hele vejen fra sydkant klinten og helt ud til Ålebæk. Nej, de stod ikke langs med stranden, men derimod vinkelret på kysten og i stræk på noget der ligner 700-800 m. De stod med ca. 150 meter mellem hinanden hele vejen langs kysten.. det var helt vanvittigt!! Jeg har aldrig i mit liv set så mange garn stå så tæt. det var umuligt at pirke i området, da man konstant drev over garnene. På en hel dag lykkedes det os to at fange én enkelt torsk, i samme område der for under en måned siden gav over 60 torsk. Der stod der til gængæld heller ikke et enkelt garn i området den gang. Så jeg kan ikke lade være med at tænke, om man bør holde sin kæft når man oplever et godt fiskeri, hvis erhvervsfiskerne er med på en kigger om hvad vi småbådsfiskere fanger. Selvfølgelig er der mange andre småbådsfiskere der fiskeri området, og rygtet spredes selvfølgelig, men hvor er det dog belastende at det skal være sådan!
Jeg havde bare lige brug for at komme lidt af med min frustation. Håber ikke jeg er alene om at dele denne her opfattelse, at erhvervsfiskere til tider er voldsom i vejen, og ødelægger fiskeriet for os andre der er ude med en enkelt fiskestang.
Fortsat god weekend til jer alle.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
-
Forum
-
Hovedforum
-
SSK
-
Skal man h...
Tid til at oprette siden: 0.127 sekunder