Til dem de...

• 's profilbillede
  • Gæst
  • Gæst
16 år 1 måned siden #1031034 af
Besvaret af på emne Til dem de...
Hej jeg og OT var ude fredagnat efter torsk og fiskede ved pylonernen både øst og vest siden der var torsk op til 3kg men de var svære at få i tale men vi fik selvskab flere gange af VTS fartøjet som lige skulle se hvad vi lavede/eller var. fiskede også i vest renden men uden resultat.
Mvh.
Mikael
"klap gællerne i"

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• 's profilbillede
  • Gæst
  • Gæst
16 år 1 måned siden #1031033 af
Jeg kommer tit på Storebælt med udgangspunkt Nyborg.
Kender alt for godt til målerne og snakken herom - natfiskeri mm.
Men der er sikkert en grund til at det aldrig er lykkedes mig at fange een over 5 kg - for jeg kommer heller ikke i den forbudte zone. Fio som er en turkutter har heller ingen målere fra i år.
Men til gengæld er der ved at komme en del 2-3 kg´s torsk på 10 m vand på fynssiden, som jeg fisker med en 35 g. geddespinner på let stang - og det er squ lige så sjov som at hive bundproppen op på bæltet med fare for 3-4000 kr i bøde.
Og så er der kommet mange skrubber omkring Sprogø - ingen små, men mange mellem 0,5 og 0,8 kg - bedst på børsteorm og tackel med store kugler men i en snæver vending dur´ de røde skalrejer fra føtex også.
knæk og bræk
Mogens

• 's profilbillede
  • Gæst
  • Gæst
16 år 1 måned siden #1031031 af
Ja reglerne er jo nok ikke sat op for at drille lystfiskerne, men netop for at passe på os.. For der er ingen tvivl om at et motorstop midt i renden kan få fatale følger.. Husk på at godt sømandskab for et tankskib er at sejle os ned kontra at gå på grund eller at ramme broen.!

• 's profilbillede
  • Gæst
  • Gæst
16 år 1 måned siden #1031030 af
Kan kun tilslutte mig Claus. Førhen var jeg og alle jeg spurgte meget i tvivl om hvor det præcis var ulovligt. Men efter henvendelse hos VTS storebælt fik jeg linket til nogle kort der præcist viser det. Det er samme kort der nu er under love og regler. Vi fisker aldrig i de ulovlige zoner, men prøvede for første gang i søndags at pilke i sejlrende tæt ved kanten af zonen. Vi så 1 anden småbådsfisker der lå midt inde i zonen og pilkede. Selvom sigtbarheden var "uendelig" og der kun passerde 4 store både på de 5 timer vi fiskede, så var det jo stadig ulovligt af dem at ligge der og fiske.

• 's profilbillede
  • Gæst
  • Gæst
16 år 1 måned siden #1031027 af
Claus M.

HØRT

• 's profilbillede
  • Gæst
  • Gæst
16 år 1 måned siden #1031023 af
Hejsa
Jeg kørte over storebælt igår eftermiddags og kunne konstatere at det var forrygende vejr. Og masser af småbåde. Både omkring Sprogø og ved såvel lav- som højbroen.
OG I TRAFIKSEPARERINGEN...
Og som Eddie kan jeg godt undre mig... der er vel en årsag til at vi ikke må være der. Og vi skal ikke leve af det - så var familien sgu'' døde af sult :-)
Vi burde nok have lidt højere selvjustits. Vi kan jo godt reagerer på ulovlige net og andet som ikke lige er efter bogen. Og selv lovlige net kan få os til tasterne.
Knæk og bræk derude - bare ikke i separeringen, fredningszonerne og for tæt på land.

Tid til at oprette siden: 0.168 sekunder
Leveret af Kunena Forum
Vi bruger cookies på Smaabaadsklub.dkPå Smaabaadsklub.dk bruger vi cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på Smaabaadsklub.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere her
ja, jeg accepterer