Tråd om N...

• 's profilbillede Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
16 år 10 måneder siden #1023580 af
Besvaret af på emne Tråd om N...
Synes det er udemærket at Jørgen stopper her.<br />
<br />
Skulle nogen være i tvivl om sandheden i mit udsagn omkring Elida rederiets blå både, er det bare at kontakte Peter Ølgaard som er ejer. www.fishing.dk/

Jeg er 100% sikker på at han vil bekræfte at der IKKE fiskes bulefiskeri fra hans både.<br />
Yderligere skrev jeg at mit udsagn skulle ses som et udtryk for mine personlige holdninger(og erfaringer). Erfaringer fra et ikke ubetydeligt antal ture som dækshjælp på BONITO<br />
Ville blive overrasket hvis turbådsskipperne var uenige omkring fiskenes antal på gode dage.<br />
<br />
Knæk og bræk til Alle<br />
<br />
MVH

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• Jørgen Peterson
  • Jørgen Peterson's profilbillede
  • Premium Member
  • Premium Member
Mere
16 år 10 måneder siden #1023577 af Jørgen Peterson
Besvaret af Jørgen Peterson på emne Tråd om N...
Mit tidligere indlæg opfattes af nogen som mudderkastning, men det er på ingen måde ment negativt om selve fiskemetoden. Det er antallet af fisk jeg kommenterede. Jeg har selv tidligere for år tilbage været på de såkaldte buleture med henholdsvis Jaws og Sværd og som jeg husker det var det ikke et uvæsentligt antal torsk der blev hevet ombord dengang. Iøvrigt skal det lige afsluttende bemærkes at de BLÅ reklamerer med følgende der er sakset fra deres hjemmeside. <br />
<br />
"Bule / Stor torske ture: Kraftigt pirkegrej, Pirke på 400 til 600g. monteret med en gummimak i toppen af pirken."<br />
Hermed afsluttes mine kommentar til debatten!<br />

• Gæst
  • Gæst
16 år 10 måneder siden #1023576 af
Hej Gutter<br />
Nu er jeg havfisker med stort H og der er kun 3 både der driver bulefiskeri,de blå både driver ikke bulefiskeri fordi de ikke har skipperen til det,efter Lars startede for sig selv har ølle ikke haft skipperen til det.<br />
<br />
Jeg kan ikke se forskellen på at fange laks på vej op i en elv også bulefiskeri<br />
som sådan.<br />
<br />
Kutterknægten
Bilag:

• Gæst
  • Gæst
16 år 10 måneder siden #1023551 af
For lige at supplere Nikolajs indlæg.<br />
ALLE de havbiologer jeg har talt med igennem tiden er helt enige om, at stangfiskere ALDIRG kan blive en trussel mod torskens eksistens. Dette gælder iøvrigt også div. flade, fedtfinner osv i forbindelse med havfiskeri.. De mængder vi kan fange med stang er kun en brøkdel af hvad der fanges i net.. SÅÅÅÅÅ, det er udelukkende den etiske side af sagen der kan diskuteres..og her er der også flere sider af samme sag. Er det den større risiko forfejlkrogning, der er mest "uetisk". Eller er det at fiske på "gydetorsk". Eller .....<br />
JEg har det som Per. Så længe det ikke er forbudt, fisker jeg efter torsk året rundt..medmindre der kommer en "fælleregel" a´la de farvede ørreder om efteråret.

• Gæst
  • Gæst
16 år 10 måneder siden #1023543 af
Til Jørgen Peterson:<br />
<br />
Elida-bådene, de blå både, dyrker ikke bulefiskeri ! <br />
De mange fisk er fanget ved drivfiskeri, som mange dage kan give flere fisk omend ofte mindre.<br />
Det er jo netop en af pointerne i mit svar, det er ikke store mængder fisk der fanges på bulebådene.<br />
Men selvfølgelig kan der være dage hvor der fanges mere end 50 fisk. Jeg siger blot at ud fra min erfaring fra BONITO, er en dag med 50 fisk en rigtig god dag. <br />
En dag med 20-30 fisk til 12 mand er ok hvis der har været lidt størrelse på fiskene og der er mange dage med få eller ingen fisk.<br />
<br />
Et af problemerne i denne debat er jo netop at så mange udtaler sig om et fiskeri som de ikke kender af andet end omtale, derfor prøver jeg at bringe dem lidt tættere på virkeligheden. Jeg prøver bestemt ikke at vildlede nogen.

• Gæst
  • Gæst
16 år 10 måneder siden #1173436 af
Tråd om N... blev oprettet af
Tråd om Nikolaj Hjorth´s indlæg om bulefiskeri.<br />
<br />

Tid til at oprette siden: 0.184 sekunder
Leveret af Kunena Forum
Vi bruger cookies på Smaabaadsklub.dkPå Smaabaadsklub.dk bruger vi cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på Smaabaadsklub.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere her
ja, jeg accepterer