Søren Kierkegaard skrev engang "At vove er at tabe fodfæste en kort stund. Ikke at vove er at tabe sig selv."...<br />
<br />
Det er nemt at tvivle over egne egenskaber, når man læser om de mange fine fangster, der bliver gjort i Køge Buge og Øresund - STORT TILLYKKE TIL ALLE JER!!... og TAK for jeres inspiration til os andre om, at det trods alt er på/ved vandet vi momentært kan finde fiskelykken
<br />
<br />
Når det så er skrevet handler det måske også om, at vi som mennesker ofte drages af, hvor det rygtesvis er der "guldet ligger".. - man kan vel sige, at der er tale om en vis "lemming-effekt"..<br />
Vi er rundt i dette vidunderlige land omgivet af fantastisk fiskevand, og mine mange år med kyst- og fluestangen rundt på den danske kyst siger mig, at det ikke kun er i Køge Bugt, der kan fanges sølvtøj. Når jeg kigger på mine fangstrapporter er det faktisk ikke den destination, der har mest sølvtøj på samvitigheden.<br />
<br />
Jeg er nu flyttet til Næstved og har min båd liggende her. Da jeg ved min indmeldelse i SSK spurgte om nogle gode fiskepladser her - var svaret rungende TOMT - der var øjensynligt ingen, eller kun få, der blot havde overvejet at småbådsfiske i området.<br />
Jeg har i mange år fisket i i Avnø Fjord - og fanget rigtig mange havørreder på både flue og blink, set en af Danmarks store sælbestande, der holder til omkring Avnø Røn og hvor der som sidegevinst er en stor marsvin bestand, der boltrede sig vildt smæskende i de rigelige fødefisk, der findes på disse kanter.<br />
<br />
Når jeg så iøvrigt ser på søkortet over området smålandsfarvandets westlige del er der al mulig grund til, at områderne omkring Omø stålgrunde, Kirkegrund, ydergrund, mellemgrund og de utallige andre grunde, der ligger omkring Vejrø, Femø, Fejø og Askø.... ja, så er der mange herlige områder, der skal udforskes og som udover en vidunderlig reflekterende dag på vandet,givet kan give herlige fiskeoplevelser.<br />
<br />
Det handler vel blot om, at vi tør "miste fodfæstet" for en stund... og at vi - når fiskelykken tilsmiler os, deler disse vidunderlige oplevelser med alle i dette forum...<br />
<br />
Hà en herlig dag.. - og et godt nytår til alle!!