Man sætter jo selv sine grænser for hvor langt man vil køre og hvor tit.. Jeg bor i Næstved, har kone og børn, hus jeg er ved at bygge om, hund osv. men jeg kører gerne den lange vej på 50 km hver vej for at komme ud at fiske efter HØ og det gør jeg hver eneste gang den står på trolling efter havørred. Det er en prioritet jeg har gjort mig.. <br />
Jeg er da overbevist om at jeg kunne fange fisk andre steder end i KB men iflg. fangstrapporter og "trollingnørder" så er Køge bugt bare det bedre. Hvorfor så ikke følge det sagte? Nok siger folk den ikke er som før men hvad skal jeg bruge det til når den fisker så godt som jeg nu engang synes den gør...<br />
Jeg stillede nogenlunde samme spørgsmål som dig om storebælt og HØ i forummet her da jeg startede med trolling og småbådsfiskeri og fik svar fra Jann Wagner som den eneste om at KB og Øresund var og er DK´s ubetingede Bedste HØ-vand. Mon ikke der ligger lidt bag en så markant udtalelse når en mand som ham, med mange års erfaring indenfor trolling, skriver sådan? Jeg har i hvertfald taget det til efterretning og kører den lange vej hver eneste gang.. Som sagt så er det en prioritet man gør sig... <br />
Og så er der altså bare godt i Køge Bugt. Ikke mindst fiskeriet som jo er en stor del af det men også det sociale... Der er altid én på vandet og på rampen man kan få en sludder med, altid én på VHF´en man kan sludre med og folk er som oftest parate til lidt fif hvis man spørger og det er supergodt når man som jeg startede med trolling i denne sæson og dermed er uerfaren. Jeg har lært rigtigt meget på den måde.. <br />
Mit råd er: Kør den lange vej men planlæg så dine ture noget bedre i god tid (selvom vejret gør det svært) det gør nemlig en stor forskel at have baglandet i orden skal jeg sige dig.. Jeg selv har lige afleveret kalender til fruen med hvilke weekender hun skal regne med jeg er ude og fiske.. Så kommer det i det mindste ikke bag på hende når jeg kommer hjem fra job fredag kun for at hægte båden på bilen og tage afsted lige efter aftensmaden og først komme hjem søndag aften... ha ha... Og det er ikke så få weekender jeg har planlagt i det kommende år
Og husk du har en god baghånd i at sige til familien at ikke alle weekender bliver til noget pga. af netop vejret
Det virker bare det overtalelsesargument. <br />