Hvor er de...

• 's profilbillede Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
16 år 10 måneder siden #1022518 af
Besvaret af på emne Hvor er de...
Ulrik...Det var faktisk en kanon ide med kalenderen. Det vil jeg prøve derhjemme. HØ betyder hvad? Måske dumt spørgsmål, men kan ikke lige gennemskue det!

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• Gæst
  • Gæst
16 år 10 måneder siden #1022514 af
Man sætter jo selv sine grænser for hvor langt man vil køre og hvor tit.. Jeg bor i Næstved, har kone og børn, hus jeg er ved at bygge om, hund osv. men jeg kører gerne den lange vej på 50 km hver vej for at komme ud at fiske efter HØ og det gør jeg hver eneste gang den står på trolling efter havørred. Det er en prioritet jeg har gjort mig.. <br />
Jeg er da overbevist om at jeg kunne fange fisk andre steder end i KB men iflg. fangstrapporter og "trollingnørder" så er Køge bugt bare det bedre. Hvorfor så ikke følge det sagte? Nok siger folk den ikke er som før men hvad skal jeg bruge det til når den fisker så godt som jeg nu engang synes den gør...<br />
Jeg stillede nogenlunde samme spørgsmål som dig om storebælt og HØ i forummet her da jeg startede med trolling og småbådsfiskeri og fik svar fra Jann Wagner som den eneste om at KB og Øresund var og er DK´s ubetingede Bedste HØ-vand. Mon ikke der ligger lidt bag en så markant udtalelse når en mand som ham, med mange års erfaring indenfor trolling, skriver sådan? Jeg har i hvertfald taget det til efterretning og kører den lange vej hver eneste gang.. Som sagt så er det en prioritet man gør sig... <br />
Og så er der altså bare godt i Køge Bugt. Ikke mindst fiskeriet som jo er en stor del af det men også det sociale... Der er altid én på vandet og på rampen man kan få en sludder med, altid én på VHF´en man kan sludre med og folk er som oftest parate til lidt fif hvis man spørger og det er supergodt når man som jeg startede med trolling i denne sæson og dermed er uerfaren. Jeg har lært rigtigt meget på den måde.. <br />
Mit råd er: Kør den lange vej men planlæg så dine ture noget bedre i god tid (selvom vejret gør det svært) det gør nemlig en stor forskel at have baglandet i orden skal jeg sige dig.. Jeg selv har lige afleveret kalender til fruen med hvilke weekender hun skal regne med jeg er ude og fiske.. Så kommer det i det mindste ikke bag på hende når jeg kommer hjem fra job fredag kun for at hægte båden på bilen og tage afsted lige efter aftensmaden og først komme hjem søndag aften... ha ha... Og det er ikke så få weekender jeg har planlagt i det kommende år :) Og husk du har en god baghånd i at sige til familien at ikke alle weekender bliver til noget pga. af netop vejret :P Det virker bare det overtalelsesargument. <br />

• Gæst
  • Gæst
16 år 10 måneder siden #1022506 af
Kære Christian....<br />
Jeg havde aldrig prøvet trollingfiskeri forud for mit køb af min nuværende båd.. Det fulgte med i købet og jeg var i situationen slet ikke interesseret i downriggere, lodder, fittings etc... - men min nysgerrighed fangede min lyst til at prøve dette grej... (Må også være ærlig om, at jeg faktisk ikke har prøvet grejet rigtigt endnu - men jeg lover, at det vil ske i 2008 :-))..<br />
Jeg har derimod fisket med dipsy og blink på traditionel vis, ligesom en rigtig SSK-fisker gav mig nogle waypoint til fladfskeri ved Agersø... <br />
Imidlertid var min nu afdøde onkel erhvervsfisker fra Køge og i hans yngre dage var det småt - hvorimod han på sine ældre dage havde erfaringen og ernærede sig ganske godt ved fiskeriet...<br />
Jeg er opvokset i Køge - ved Køge Havn og har betrådt såvel Køge Bugt, såvel som hver eneste meter kyststrækning med blot en sandsynlig "fedtfinne" - alligevel må jeg erkende, at langt de fleste fedtfinner er taget fra kysten andre steder, eks. ved Klinteby på Sydsjælland, Avnø Fjord fra min lille Ryds Jolle og hele vejen rundt omkring Samsø med Vesborg Fyr som mit farvorit sted..<br />
Imidlertid er jeg glad for dette forum - og mit medlemsskab i SSK, hvor vi jo netop i dette herlige forum har mulighed for at glædes over andres lykke, at blive beriget - og måske kan vi i dette år.. få herlige oplevelser også i "vores område".. <br />
Hà en herlig dag <br />
K&B

• Gæst
  • Gæst
16 år 10 måneder siden #1022504 af
Rasmus og ib ><br />
Jo selvfølgelig er det også med til at holde en igang. Men det er måske også mere forbi man ikke er erfaren trollingfisker endnu. Så er man usikker på om man gør tingene korrekt siden man ikke fanger noget, eller om der bare ikke er fisk. Hvor jeg mere får på fornemmelsen at hvis jeg havde fisket i kb så havde der været gevinst for en uerfaren som mig også :)

• Gæst
  • Gæst
16 år 10 måneder siden #1022502 af
Claus > Jeg ville også gerne prøve fiskeriet i kb eller øresund, men når man bor i Korsør og har kone og små børn, er det ikke altid lige til at smutte afsted på weekendtur :) Men jeg vil gerne prøve det engang. Jeg går ikke ud fra at du mener at jeg "tager gassen af fangsterne". Sådan var mit indlæg slet ikke ment. Jeg havde blot de flotte fangstrapporter i baghovedet hele vejen hjem fra den kolde nultur. Og de mange andre nulture og de enkelte små ørredture i bæltet. Så var jeg ærgerlig over ikke at bo tættere på kb eller øresund, jeg vil jo også fange fisk :) uanset om de så skal genudsættes eller ej.<br />
<br />
Ja man skulle måske prøve lidt mere omkring agersø/omø også...<br />
<br />
Men jeg kan også forstå på jeres indlæg at fx kb er et helt specielt område. Så det havde nok ikke gjort forskel om jeg så boede tættere på kalundborg eller den vej rundt om sjælland!

• Gæst
  • Gæst
16 år 10 måneder siden #1022500 af
Hej Kristian<br />
<br />
Forstår udemærket dine frustrationer!, men er det at læse om de andres fangster ikke med til at holde liv i drømmene og håbet om at næste gang er lykkens gang.<br />
Og så er der jo lige det der med dygtigheden som jeg selv ser som en kæmpe motivationsfaktor føler mig selv som en knold med plads til rimmelige forbedring oplever tit at have nulture og tænkt at sundet var tomt for fisk den dag, altså lige indtil man læser raporterne fra de heldige, eller dem der bare kan!Hvordan læser man Øresund/storebælt på den pågældene dag, tænk hvis der var fisk hver gang og hele tiden total kedeligt hvis du spørger mig! <br />
<br />
Mvh en der glæder sig helt vildt til at komme på vandet, når nu båden engang er blevet fikset efter en påkørsel;-(

Tid til at oprette siden: 0.183 sekunder
Leveret af Kunena Forum
Vi bruger cookies på Smaabaadsklub.dkPå Smaabaadsklub.dk bruger vi cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på Smaabaadsklub.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere her
ja, jeg accepterer