Hmm.. Tjah - erfaringerne er meget blandede. <br />
<br />
Selv har jeg fisket rimeligt meget i Bugten i godt 10 år, og for mig har den sværeste periode altid været november til ultimo februar. Sommeren har næsten altid fisket godt og 30 grader med blankt vand har ikke været en hindring. Der har været masser af skønne ture med skovturskassen med mad, vin og hygge,som er blevet krydret med fine blanke. Dette slår alt andet
)<br />
<br />
Generelt synes det, at foråret er bedst i den nordlige del og sommer/efterår i den sydlige del. For mig har turene ofte været meget enten/eller. Enten har man ramt rigtig og haft pæne og mange på krogen eller har det været svært med nul eller en enkelt med hjem. Om sommeren har værste forhindring oftest været ålegræs, eller uhyggelige mængder af trompetdyr.<br />
<br />
Jeg synes, jeg har haft lidt sværere ved at finde de helt store frem de senere år, men antallet af fisk op til 3-4 kg, har jeg ikke kunnet klage på. Dette forår har været aldeles genialt på Aflandshage, men det er gået over nu. Der har været store koncentrationer af flotte tobis, og det har haft trukket et meget stort antal blanke med sig. Jeg har endnu ikke været sydover i år, idet jeg som regel ikke har haft så mange timer til rådighed, og der fortsat har været fisk med hjem på turene. Eneste nul-bon, der er trukket var i torsdags, hvor der kun blev fisket i godt en time, og hvor jeg smed en rigtig god fisk ude ved Tude-bøjen. <br />
<br />
Næste gang jeg har mere end 3 timer til rådighed bliver det fra Sønakken og syd over.<br />
<br />
Knæk og bræk<br />
Steen<br />
<br />
PS. Har generelt fisket hurtigere og dybere end tidligere. Alle blanke er taget mere end 20 fod nede - uanset vanddybde. <br />
PPS. Tager selvfølgelig ikke alle fisk med hjem. Typisk maks. 3 stk