Er der nog...

• 's profilbillede Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
17 år 3 måneder siden #1018910 af
Besvaret af på emne Er der nog...
mener stadig at køge bugt er et rigtigt godt sted at trolle ,har fisket dernede siden 91.jo det er jo nok rigtigt at der er lidt længe mellem fisk over de 5 kilo ,men det er vel ok at skulle kæmpe lidt for at få en rigtig god fisk vi fisker jo kun for sjov så udtryk som vil i fred tjaeh.hilsen frank

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
17 år 3 måneder siden #1018835 af Peder Jensen
Besvaret af Peder Jensen på emne Er der nog...
Jeg var også en tur i bugten i mandags, og fangede kun en H..... masse hornfisk ikke en eneste torsk eller ørred. Set over de sidste par år er det kun blevet til en lille håndfuld ørreder så jeg kan kun støtte Thommas's indlæg. Jeg fisker kun i den nordlige ende og det er rigtig skidt for af sige det mildt.

Mere
17 år 3 måneder siden #1018834 af Steen Højager
Besvaret af Steen Højager på emne Er der nog...
Hmm.. Tjah - erfaringerne er meget blandede. <br />
<br />
Selv har jeg fisket rimeligt meget i Bugten i godt 10 år, og for mig har den sværeste periode altid været november til ultimo februar. Sommeren har næsten altid fisket godt og 30 grader med blankt vand har ikke været en hindring. Der har været masser af skønne ture med skovturskassen med mad, vin og hygge,som er blevet krydret med fine blanke. Dette slår alt andet ;-))<br />
<br />
Generelt synes det, at foråret er bedst i den nordlige del og sommer/efterår i den sydlige del. For mig har turene ofte været meget enten/eller. Enten har man ramt rigtig og haft pæne og mange på krogen eller har det været svært med nul eller en enkelt med hjem. Om sommeren har værste forhindring oftest været ålegræs, eller uhyggelige mængder af trompetdyr.<br />
<br />
Jeg synes, jeg har haft lidt sværere ved at finde de helt store frem de senere år, men antallet af fisk op til 3-4 kg, har jeg ikke kunnet klage på. Dette forår har været aldeles genialt på Aflandshage, men det er gået over nu. Der har været store koncentrationer af flotte tobis, og det har haft trukket et meget stort antal blanke med sig. Jeg har endnu ikke været sydover i år, idet jeg som regel ikke har haft så mange timer til rådighed, og der fortsat har været fisk med hjem på turene. Eneste nul-bon, der er trukket var i torsdags, hvor der kun blev fisket i godt en time, og hvor jeg smed en rigtig god fisk ude ved Tude-bøjen. <br />
<br />
Næste gang jeg har mere end 3 timer til rådighed bliver det fra Sønakken og syd over.<br />
<br />
Knæk og bræk<br />
Steen<br />
<br />
PS. Har generelt fisket hurtigere og dybere end tidligere. Alle blanke er taget mere end 20 fod nede - uanset vanddybde. <br />
PPS. Tager selvfølgelig ikke alle fisk med hjem. Typisk maks. 3 stk

• Gæst
  • Gæst
17 år 3 måneder siden #1018832 af
Jeg fiskede slet ikke dengang, derfor svært for mig at sammenligne, men du har nok en pointe med garnene. Det har jeg godt nok også undret mig over.

• Gæst
  • Gæst
17 år 3 måneder siden #1018831 af
Og lige med hensyn til sommer fiskeriet, Så har fiskeriet efter havørreder i mange år faktisk været bedst når temperaturen i luften nærmede sig 30 grader og vandtemperaturen var omkring 20

• Gæst
  • Gæst
17 år 3 måneder siden #1018829 af
Min kommentar kræver nok en udybning. Jeg har fisket køge bugt tynd siden starten af 90erne. Den gang var det utænkeligt at fiske i den dybe rende ude ved stevns både højt i vandet og da slet ikke dybt, for så hang der torsk på samtlige kroge. Idag kan man fiske målrettet efter torsk derude, ude at fange en eneste på 8 stænger i 8 timer. Sildestimer og tobisstimer var overalt, dermed mener jeg overalt. ekkolodet var på mange dage på intet tidspunkt tomt, den ene stime nåede ikke at forlade skærmen før den næste var rullet ind. Havørreder bliver der da stadig fanget i perioder, bevares men slet ikke i samme mængde som tidligere. "Gamle trollingdrenge" vil helt sikket kunne huske nogenlunde det samme som jeg. Prøv bare at se tilbage på de mange store konkurencer der blev afholdt af bla. Dan Rylinger sidst i 90erne....der blev fanget mange og store fisk ved stort set hver eneste stævne. Hvad årsagen til denne nedtur er ved jeg ikke men der er nok mange. Tyvfiskeri, færre udsætninger, klimaforandringer osv.... jeg syntes bare det er lidt mærkeligt at det er alle fiskearter der er forsvundet. Et andet tydeligt bevis på nedgangen er de manglende garn ! For 10 år siden kunne man man lidt overdrevet sagt gå tørskoet på bøjerne fra Juels grund til Flasterbo rev. I dag er der ikke en brøkdel af garn tilbage. Det er jo klart at erhvervsfiskerne vil ikke sætte garn hvis ikke der er noget af fange.<br />
Det kan godt være jeg lyder lidt negativ, men de ting jeg har nævnt er ikke overdrevet. Vi kan kun håbe udviklingen vender.

Tid til at oprette siden: 0.236 sekunder
Leveret af Kunena Forum
Vi bruger cookies på Smaabaadsklub.dkPå Smaabaadsklub.dk bruger vi cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på Smaabaadsklub.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere her
ja, jeg accepterer