Er der nog...

• 's profilbillede Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
17 år 3 måneder siden #1018827 af
Besvaret af på emne Er der nog...
Som skrevet tidligere så var jeg ude i søndags, både i syd og nord og der var ingen grøde/tang. Min erfaring med bugten er at sommeren altid er svær med høje vandtemp. Jeg har altid haft absolut mest held i april/maj. Efteråret burde være lige så god, men har ikke været det for mig. Jeg fik indtil forrige år en del torsk når jeg gik efter havørred, men de har godt nok holdt sig væk sidste år og i år.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• Gæst
  • Gæst
17 år 3 måneder siden #1018826 af
Jeg har heller ikke den store erfaring med Køge bugt ,men jeg vil da mene at risikoen for nulture er større her midt på sommeren end den er i resten af året når man fisker efter ørred/laks.<br />
Er der nogen herinde der ved noget om flydende grøde/tang situationen i bugten,for det har jeg kæmpet en del med de sidste par ture jeg har haft dernede...<br />
<br />
Knæk og bræk

• Gæst
  • Gæst
17 år 3 måneder siden #1018825 af
Hvor fisker i henne ? De sidtse 3 ture vi har haft har vi fået ørrede fra 1,8 kg. til 6,3 kg. Prøv sønakken !

• Gæst
  • Gæst
17 år 3 måneder siden #1018824 af
Jeg ved ikke rigtigt med hensyn til køge bugt og Nul-ture men umiddelbart synes jeg ikke at mene det er den opfattelse folk har af bugten. Det er i hvert tilfælde ikke den opfattelse jeg har af den, men jeg er også ny i trolling så jeg har ikke noget at basere min opfattelse på. Jeg synes da at læse at folk lystigt fisker i bugten og fanger noget, men det er klart hvis man forventer at fange fisk hver gang og man så ikke gør det, så er bugten død. <br />
Jeg vil så sige. Af alle de ture jeg har haft i løbet af i år, jeg har ikke lige styr på hvor mange, men en 15-20 stykker har jeg da haft, så har jeg faktisk kun haft 4-5 nul-ture og det synes jeg da er et meget godt resultat når nu der skrives "hvil i fred." Igen.. mine forventninger er ikke så høje så sammenligningsgrundlaget er nok lidt tyndt.<br />
Jeg har så også hørt at bugten faktisk kaster fisk af sig stadig, navnligt den sydlige del, hvorimod den nordlige del kastede godt med fisk af sig tidligere på året. Fisk er der i hvert tilfælde. Jeg har da tænkt mig at skal ud hvis vejret ellers ville arte sig.

• Gæst
  • Gæst
17 år 3 måneder siden #1018816 af
hvor synes du så der er bedre muligheder end Køge Bugt??<br />

• Gæst
  • Gæst
17 år 3 måneder siden #1018814 af
jeg var også en tur i bugten midt på ugen. Den er sq ikke som i slutningen af 90erne. Jeg fik intet udover hornfisk og det var efter at have tilbaglagt næsten 50 nm. Jeg har haft MANGE 0 ture derude de sidtste par år. For 6-7 år siden var 0 ture et nærmest ukendt begreb. Jeg kan kun sige ........ Køge Bugt - Hvil I Fred.

Tid til at oprette siden: 0.162 sekunder
Leveret af Kunena Forum
Vi bruger cookies på Smaabaadsklub.dkPå Smaabaadsklub.dk bruger vi cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på Smaabaadsklub.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere her
ja, jeg accepterer