-
Forum
-
Hovedforum
-
SSK
-
Forsat en ...
Forsat en ...
-
-
-
Gæst
-
15 år 1 uge siden #1043165
af
Svend har efter min mening helt klart fat i noget med pointe i der!
Betaler vi trolling- og kystfiskere efterhånden bare fisketegns afgift for at oppebære lønnen tll nogle der forstår at holde dem selv igang - uden at det gavner vores fiskeri?
Også bare en "strø tanke"
knæk og bræk
John
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
-
sven svensson
-
-
-
Premium Member
-
Mindre
Mere
-
-
Modtagne Tak: 0
-
-
15 år 1 uge siden #1043164
af sven svensson
Hvis der er en eller anden forening der kan skaffe udsætningsfisk(HØ)og vil og tør droppe dem på den åbne kyst, så vil jeg med glæde spytte i kassen, men jeg vil samtidigt overveje om jeg vil blive ved med at betale fisketegn som jeg syntes var fint i starten men nu går det til biologer der kun helliger sig yngelpleje i åer, det er der ikke kommet flere fisk på kysten af og stor tilbagegang på det åbne hav (sundet)når man så tænker på nordøstsjælland er der 2 åer den ene kan der kun fiskes i og man skal være medlem og hvor mange får noget ud af det? jeg fisker selv 80% fra båd 20%kyst, jeg tror der kunne sættes mange fik ud for de penge som nordøstsjællænderne betaler i fisketegn. Som det er nu betaler vi jo for at fange torsk som det jo før var gratis at fiske.
-
-
-
Gæst
-
15 år 1 uge siden #1043153
af
Udsætningerne i havne og direkte på kysten stoppede ikke fordi der manglede penge til udsætninger - udsætningerne stoppede fordi, at man fra et biologisk synspunkt ikke kunne forsvare at udsætte fisk uden "fast hjemme-adresse", så idag udsættes der kun fisk i tilknytning til åer/å-udløb og da der jo er begrænset plads i åerne, så vil udsætningerne ikke kunne øges væsentligt ud fra et biologisk synspunkt. Og det er jo netop det biologiske synspunkt, som er afgørende for om, der kan gives tilladelse til en øget udsætning af fisk på en given lokalitet.
-
-
-
Gæst
-
15 år 1 uge siden #1043140
af
Hvis man tænker på hvor mange penge vi bruger på at købe udstyr til at fange de få fisk der er ville det jo nok være mere givtigt at bruge dem på udsætninger, for tænk 10år tilbage det grej vi fiskeded med dengang ville vi jo grine af i dag!!! men vi fangede flere fisk.... jeg er med på flere penge til udsætning og mindre grej......
-
-
-
Gæst
-
15 år 1 uge siden #1043139
af
Det kunne være rat med fakta, nogen der ved hvor meget mindre der udsættes? personligt døde mit kyst fiskeri fra Kronborg et par år efter udsætningerne i helsingør nordhavn stoppede, og det var indirekte grunden til at jeg købte båd (så man kunne komme ud til fiskene-) det kunne også være rat hvis nogen kunne fortælle hvor mange ørred der kan udsættes for 100kr og ligledes om der i teorien kunne ske et uheld således at fiskene røg i havet ud for helsingør? i stedet for i en å munding der ligger meget langt væk-)
-
-
-
Gæst
-
15 år 1 uge siden #1043138
af
jeg syndes vi skulle tænke over om vi ikke skulle hæve kontigente til næste år med 100,som så blev brugt til udsætning . jeg håber mange andre har den samme tanke
-
Forum
-
Hovedforum
-
SSK
-
Forsat en ...
Tid til at oprette siden: 0.213 sekunder