Min bådmo...

Mere
15 år 2 måneder siden #1041441 af Allan Nielsen
Besvaret af Allan Nielsen på emne Min bådmo...
Hej Frits

Jeg vil mene at uanset om benzinen kommer fra en billig eller dyr tankstation ville jeg aldrig undvære et benzinfilter samt vandudskiller til min motor, for uanset hvad specielt hvis du har en tank af alu eller stål kan der nemt komme kondensvand, og møg kan der sku komme alle steder fra så det er en god investering at gøre med et sådan filter.

Mvh. Allan (Simone)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• 's profilbillede Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
15 år 2 måneder siden #1041439 af
Besvaret af på emne Min bådmo...
Skal dog lige siges at i dag er vi ligeglade hvor vi tanker vores egen båd.. bare det er billigt.. og den bliver passet til service.. har ikke råd til v-power eller andet smart i)

• Gæst
  • Gæst
15 år 2 måneder siden #1041438 af
Nu er det jo mit tidligere levebrød i her taler om.. (8 år inden for benzinstationer) Og ja det er rigtigt at alt benzin bliver hentet fra de samme store tanke.. Men derefter bliver der blandet addetiver i. Disse er MEGET forskellige fra dyre og billige stationer.. Så selvom vi taler promille af benzinen der er anderledes så kan det faktisk gøre en forskel.

Husker en gang at den øverste chef underkendte en reklame om at benzinen fra statoil rent faktisk var bedre og mere "ren" end lavprisselskabernes benzin.. Han mente at folk slet ikke var klar til at kunne forstå det endnu.. benzin er jo benzin.?

Og jo det er det også som basis vare. Men så blander de deres hemmelige formel i. Og har selv hørt om mange med gamle biler der har haft problemer med den billige benzin (manglende tomgang, eftertænder, motorbanken osv.

Men tror ikke på nyere motor tager skade af den "billige" benzin.. Men rigtigt at der kan være manglende kontrol på slam og vand i tankene. Sker dog mest ved de små selvejere som næsten kun findes tilbage i jylland.!

• Gæst
  • Gæst
15 år 2 måneder siden #1041422 af
Tror nu også det kommer an på tanklægger den enkelte tankstation har i jorden, hvor gammelt er det, trænger der vand ind o.s.v. mener man normalt suger fra bunden af tanken - ca 10 cm, men de 10 cm kan nemt være brugt op, på et ældre eller utæt tankanlæg. (Tænker mest på utæt mandedæksel, eller andet utæt i toppen af tanken)... Ja, der er noget der hedder vedligehold af tanke, og man har sågar en "vandsøgepasta", hvor man kan se hvor langt vandniveauet er i tankene. Måske er der sparet på vedligeholdet på den "dårlige tankstation" ?
Tja ikke godt at vide, tror mere man skal se problemet der...

K&B

• 's profilbillede
  • Gæst
  • Gæst
15 år 2 måneder siden #1041416 af
Hejsa, Jeg arbejder på prøvestenen i kbh, for dem der ikke ved det, så er det olie øen på amager. Der kommer tankbilerne fra forskellige firmaer og henter fra de samme tanke som står derude, så kvaliteten er den samme på dyre som billige stationer.

• Gæst
  • Gæst
15 år 2 måneder siden #1041414 af
Hej
Her er et helt konkret eksempel uden at nævne navne på benzinmærker.Jeg har en bror der bor i Skagen, og når man kører fra Slagelse til Skagen er der ikke mere benzin på tanken, så skal man jo have den fyldt op inden man kører den anden vej igen. Nu er det sådan at der er MEGET LANGT til den nærmeste benzintank når man kører ud af Skagen, så det er sjældent benzinen er billig. Vi kørte ind på en automat tank og sparede lidt håndører. Da vi havde fyldet benzin på ville bilen ikke gå i tomgang, og den kørte ikke nær så langt på literen. Da tanken var brugt op og der kom ny benzin på fra min "egen" tank kørte den fint i tomgang igen. Efterfølgende har vi prøvet igen bare for at se om det er os der er tossede - med samme resultat hver gang. Den går i stå i tomgang. Så et eller andet er der forskel på.

Tid til at oprette siden: 0.176 sekunder
Leveret af Kunena Forum
Vi bruger cookies på Smaabaadsklub.dkPå Smaabaadsklub.dk bruger vi cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på Smaabaadsklub.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere her
ja, jeg accepterer