Min bådmo...

• 's profilbillede Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
15 år 2 måneder siden #1041480 af
Besvaret af på emne Min bådmo...
jeg valgte det hvide Suzukifilter, som flere har skrevet om

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• Gæst
  • Gæst
15 år 2 måneder siden #1041477 af
Hej Frits.
Vandet vil lægge sig i bunden af filtret, og det er tydeligt at se. Har selv sejlet med filter i et halvt års tid og der ikke en dråbe vand i mit. Mit filter er hele tiden fuld af benzin, selv efter ikke at have sejlet i længere tid. Husk at skifte filterindsatsen hvert år. Hvad for et filter ( mærke ) valgte du.

• Peter Andersen (Mjølner)
  • Peter Andersen (Mjølner)'s profilbillede
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Mere
15 år 2 måneder siden #1041476 af Peter Andersen (Mjølner)
Besvaret af Peter Andersen (Mjølner) på emne Min bådmo...
Det bliver den nok ikke ved med at være.
Det vil være nemt og tydeligt at se når det er gevinst.
Tydelig adskillelse af væskerne.
Mvh

• Gæst
  • Gæst
15 år 2 måneder siden #1041474 af
Det var rigtig mange gode svar. Nu har jeg så monteret et vandudskillerfilter og jeg bruger belladd additivet. På den måde skulle man nok kunne købe en sjat billig benzin i ny og næ hvis det er meget billigt - men ellers er mærkevaren jo ofte kun 10-20 øre dyre end lavprismærket - og med et årligt forbrug på måske 250 liter er det jo ikke alverden. Nu er jeg spændt på hvor meget vand der kommer i "koppen". hvordan ser man forøvrigt at der er vand i koppen? Den er jo fuld af benzin?

Tak til alle

Frits

• Gæst
  • Gæst
15 år 2 måneder siden #1041455 af
Fra min tid som påhængsmotormekaniker var det et spørgsmål der jævnligt dukkede op. Er der forskel på billig/dyr benzin eller hvad?

Og en dag gjorde vi noget ved det. Der blev inviteret en konsulent fra www.belladd.dk/home.asp , som skulle fortælle os om benzinens store mysterium.
Han fortalte at de (Bell-add) havde fået undersøgt div. prøver hos Teknologisk Institut, og resultatet var ikke til at tage fejl af. Der er forskel på billig/dyr benzin. Som der ganske rigtigt er blevet nævnt tidligere i tråden, så henter både ”mærkevarer” og ”sekunda” firmaer fra samme tank, men, som også nævnt tilfører de store firmaer flere og ”bedre” additiver end de mindre.
Konsulentens konklusion var, at hvis man købte den billige benzin, og så tilførte hans addetiv, så var man bedst stillet. (Han var også sælger :-)).

Vores (værkstedets) konklusion var, at man kunne spore en forbedring på karburator modeller (både 2 og 4-takt), men på indsprøjtningsmodellerne var der ikke synligt forbedring.
På daværende tidspunkt havde jeg en 60hk 2-takt med tre karburatorer, og når jeg brugte Bell-Add i benzinen kunne jeg forøge en 25 l. dunk med ca. 25% !!!!!!!!!! Det var noget der battede når jeg brugte, under normale omstændigheder, ca. 50 l. når jeg trollede i Bugten.

I dag har jeg en 75 hk. Optimax, og den er fuldstændig ligeglad om jeg kommer dyr eller billig benzin på. Samme trollingtur som før (på Bugten), bruger jeg ca. 7-8 liter. Og med en finanskrise i baghovedet, handler jeg altid billig benzin :-).

Nogle gode råd:

Et MUST er et benzin-/vandudskiller filter.

Altid så frisk som muligt benzin. Dvs. fyld tanken op efter hver sejltur, og lad aldrig
båden ”overvintre” med benzin i tanken. Få det tømt af og hældt på bilen.

Kondensvand er noget rigtigt skidt, det bliver dannet på overflader (indvendigt i benzintanken), når kulde og varme mødes. Dvs. forår og efterår er højsæson. Kan afhjælpes ved at følge råd 2. Altid have en fuld tank.

Mvh. Team Janka

• Gæst
  • Gæst
15 år 2 måneder siden #1041449 af
Vi har i lang tid når vi har tanket brugt en af de gule trakte som der filtrer skit og hvor vandet lægger sig i bunden det tager en evighed når man tanker men vi har set tydelige forskel og OK er aldrig et sted vi tanker mere har brugt dem i mange år men efter skift til ny motor (VERADO 150) er der ikke der vi henter brændstof der er ALTID SKIDT med og en smule vand. men det kan jo være at de 4 steder vi brugte. var kommet skidt i deres tange eller jeg er kommet til at pisse i tanken, eller ja luft fugtigheder var for høj.
Vi ved hvor vi skal tanke så prøv med en af de gule så kan du se hvad du får for pengene.

Team WiKa

Tid til at oprette siden: 0.182 sekunder
Leveret af Kunena Forum
Vi bruger cookies på Smaabaadsklub.dkPå Smaabaadsklub.dk bruger vi cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på Smaabaadsklub.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere her
ja, jeg accepterer