Jeg har k?...

  • ukendt bruger
  • ukendt bruger's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Mere
20 år 1 måned siden #1000953 af ukendt bruger
Besvaret af ukendt bruger på emne Jeg har k?...
Hej Lars! Lige en kommentar til dit køb af båd,en Jofa tillykke med det, jeg har een magen til har faktisk haft den i mange år nu, en god og solid båd, tung ja, men stærk.Da jeg i sin tid købte den var der en 30 hk.2t. Yamaha på dn, den var nok lige i underkant, det kneb voldsomt med at komme op og plane med 2 mand, i dag har jeg en 50hk.4t.Yamaha.Det går fint.Bensin forbruget falt til det halve.Så jeg nu på en alm.trolletur gik fra ca.20 22l til ca.12l.Du er velkommen til at maile til mig hvis du vil have yderlige kommetarer eller gode råd. hilsen Elo.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • ukendt bruger
  • ukendt bruger's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Mere
20 år 1 måned siden #1000952 af ukendt bruger
Besvaret af ukendt bruger på emne Jeg har k?...
hej Lars<br>
jeg vil fortælle dig lidt om min egen erfaring, jeg havde en 16 fods mariner og det er en let båd, på den havde jeg til at starte med en 28 HK yamaha 2t.<br>
Den kunne plane med en mand 2 havde den problemer og så var den ved at ruinere mig med dens benzinforbrug, efterfølgende fik jeg en 50 HK 2t på så var det en helt anden båd at sejle i med kraftoverskud og mit benzinforbrug faldt drastisk. Så lad være med at købe for lille en motor du vil fortryde det.<br>
Nu har jeg en Poca med top og en 50 hk 4t på måsen det spiller.<br>

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • ukendt bruger
  • ukendt bruger's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Mere
20 år 1 måned siden #1000951 af ukendt bruger
Besvaret af ukendt bruger på emne Jeg har k?...
hej henning<br>
du siger jo noget:) det er jo ekstra "blær"<br>
tak for linket, det giver lidt et billed af hvor stor motoren skal være- om det så passer at 25-40 er passende som siten siger, er der jo så nok flere herinde der er ueninge i, ...! men sådan er det jo med teori og praksis!<br>
<br>
vh<br>
lars

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • ukendt bruger
  • ukendt bruger's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Mere
20 år 1 måned siden #1000945 af ukendt bruger
Besvaret af ukendt bruger på emne Jeg har k?...
Hej Lars<br>
<br>
Du er lidt beskeden ang. din båds længde, en dansk fod = 31,3139 cm., engelsk fod = 30,5 cm., så din båd måler 15,49/15,9 fod, fedt helt gratis at få en større båd ikke?<br>
Jeg har selv en 5,5 m båd der vejer 550 kg., den går fint med 50 hk. næsten uanset belastning, 23 kn på toppen og mellem 1,8-2 kn ved tomgang. Ikke fordi jeg vil anbefale Mercury, men her er et link til deres side, hvor man kan lave nogle beregninger vedrørende propelvalg, men med lidt kreativitet mener jeg også man kan få en ide om motorstørrelse. www.mercurymarine.com/prop_selector

Til trolling vil jeg anbefale en firetakter.<br>
<br>
MVH<br>
Henning<br>

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • ukendt bruger
  • ukendt bruger's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Mere
20 år 1 måned siden #1000942 af ukendt bruger
Besvaret af ukendt bruger på emne Jeg har k?...
hej prøv at gå ind på trolling.dk og se om der ikke er nogen der har en jofa og så evt skrive til dem om hvilke erfaringer de har (motor osv evt andre råd med bådtype)<br>
jeg vil også tro det bedste du kan gøre er en 4 takt på 50- 60 hk

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • ukendt bruger
  • ukendt bruger's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Mere
20 år 1 måned siden #1000921 af ukendt bruger
Besvaret af ukendt bruger på emne Jeg har k?...
hej igen<br>
<br>
50hk- det er godt nok meget specielt når skal også skal bruges til trolling! hvad med de "vinger" man kan få til at sætte oven over skruen, giver de noget? eller er det bare endnu en ting der skal lokke penge ude af os stakkels sjæle:)<br>
//Lars

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Tid til at oprette siden: 0.196 sekunder
Leveret af Kunena Forum
Vi bruger cookies på Smaabaadsklub.dkPå Smaabaadsklub.dk bruger vi cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på Smaabaadsklub.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere her
ja, jeg accepterer