Jeg har en...

  • ukendt bruger
  • ukendt bruger's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Mere
16 år 9 måneder siden #1017767 af ukendt bruger
Besvaret af ukendt bruger på emne Jeg har en...
Hej Glen.<br />
<br />
Nej det vil ikke være optimalt at skulle montere en pumpe midstskibs ved lugen. Prøv det der med pinden os se hvad du kan føle dig frem til. Jeg er ikke expert i bådopbygning.<br />
Jeg kunne sagtens forestille mig, at sådanne nyere både er skummet mellem yder og inderskrog. Ihvertfald hvor der er belastning, feks. dørken. <br />
Måske er der andre herinde der lige ved, hvordan bådene er bygget op under dørken?<br />
<br />
mvh<br />
<br />
Brian/Quicksilver<br />
FTK,MSK,JSK,TFAGN

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • ukendt bruger
  • ukendt bruger's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Mere
16 år 9 måneder siden #1017763 af ukendt bruger
Besvaret af ukendt bruger på emne Jeg har en...
Hej Brian <br />
nej det er måske ikke så slem at skulle lave en lille lem, men skal vandet så pumpes ud derfra eller kan man så komme til at bore et hul helt ned til ydre skroget så vandet automatisk løber helt ned i bunden så det kan tages med linsepumpen eller bundskruen, virker ikke særlig smart at der ikke er hul imellem ydre og indre skrog, men det er måske noget sikkerhedsmæssigt, jeg vil prøve at stikke en pind ind af bundprop hullet...

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • ukendt bruger
  • ukendt bruger's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Mere
16 år 9 måneder siden #1017762 af ukendt bruger
Besvaret af ukendt bruger på emne Jeg har en...
hov en fejl 40 ;-)<br />
<br />
Kunne du tage en lang pind på 2-3 m og stikke ind i drænhullet og se om den møder spanter, skum e.lign. på vej op mod kabinen ?<br />
<br />
mvh<br />
<br />
Brian/quicksilver<br />
FTK,MSK,JAK,FTAGN

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • ukendt bruger
  • ukendt bruger's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Mere
16 år 9 måneder siden #1017761 af ukendt bruger
Besvaret af ukendt bruger på emne Jeg har en...
Hej Glen

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • ukendt bruger
  • ukendt bruger's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Mere
16 år 9 måneder siden #1017760 af ukendt bruger
Besvaret af ukendt bruger på emne Jeg har en...
hej Glen<br />
<br />
Okay, min 450 havde ikke nogen lille lem under tanken, hvori der var placeret en pumpe. Men siden du ikke kan få noget vand ud af drænproppen bagerst i båden, må det jo betyde der ikke er "gennemgang" for vand forrest i skroget og videre bagud til drænproppen. <br />
Vandet kan vel i teorien kun kunne komme ind et sted så og det er i samlingen mellen overdelen og selve skroget af båden.<br />
Hvis jeg var i situationen og kunne høre en vis vandmængde skvulpe rundt midtskibs og der ikke kunne komme noget ud af drænhullet. Så ville jeg nu ikke betænke mig ret længe på at save det førnævnte hul. Når operatioen er fuldført, vil man kun kunne se en pæn hvid luge. Man behøver jo ikke lige at vælge den største model ;-). bag lugen kan man så måske gemme sine hemmlige favorit blink ;-).<br />
Men hvis du har vand midtskibs nu, vil du sikert også få det i fremtiden, medmindre man finder årsagen og jeg tror årsagen skal findes i samlingen mellem skrog og overdelen.<br />
<br />
<br />
mvh<br />
<br />
Brian/quicksilver<br />
FTK,MSK,JSK,TFAGN

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • ukendt bruger
  • ukendt bruger's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Mere
16 år 9 måneder siden #1017759 af ukendt bruger
Besvaret af ukendt bruger på emne Jeg har en...
tak for svar Brian <br />
hvor vidt den er født med bundprop og linsepumpe ved jeg ikke, den er købt i tyskland, linsenpumpen sidder under en lille lem som er agter i det stuverum hvor tanken ligger,jeg synes bare det er lidt drastisk at begynde at save i båden, jeg forstår bare ikke hvorfor vandet ikke løber ned agter til linsepumpen eller bundskruen

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Tid til at oprette siden: 0.207 sekunder
Leveret af Kunena Forum
Vi bruger cookies på Smaabaadsklub.dkPå Smaabaadsklub.dk bruger vi cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på Smaabaadsklub.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere her
ja, jeg accepterer