Jeg har en...

  • ukendt bruger
  • ukendt bruger's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Mere
20 år 3 måneder siden #1000664 af ukendt bruger
Besvaret af ukendt bruger på emne Jeg har en...
Tak for interressen for mit problem med min båd. jeg kan nu oplyse at den ikke er født med en bundprop.Men det har den nu,jeg borede et hul i bunden og ud kom ca. 70liter vand og det lettede jo.Jeg fandt en revne i hullet ved selvlænsen og det er der vandet er kommet ind.Jeg har købt en messing bundprop der passer til hullet.Jeg vil montere den med Epoxy filler og skruer .Til revnen som er ca 3mm vil jeg bruge glasfiber spartel. Er det ok ????

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • ukendt bruger
  • ukendt bruger's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Mere
20 år 3 måneder siden #1000661 af ukendt bruger
Besvaret af ukendt bruger på emne Jeg har en...
Hej Henning<br>
Jeg har været ved at se i mine papirer på min båd quicksilver 450 vejer 350 kg. Jeg troede ikke at der var så stor forskel på 420 0g 450 modellen. Jeg troede faktisk at de mere eller mindre var identiske. på nær de 30 cm i længden.<br>
Min quicksilver har "selvlænsen" liggende i niveau med dørken og så er lænsen ført "vandret" bag ud. Der sidder så 2 propper man kan skrue af, når båden ligger stille. For så er lænsen ovenvande. Men når man sejler ligger de lige præcis under vandet. Det kan jo så også være fordi motoren vejer godt til. Quicksilveren har jo heller ikke en tradtionel motorbrønd som de større både. Den har faktisk ingen. Det må jo være lavet sådan pga. et kompromis. For en motorbrønd sluger jo dørkplads.<br>
Som du skriver kan det jo også være en utæthed i gennemføringen til selvlænsen. Jeg tror faktisk man umiddelbart relativt let kan skrue selvlænsen af (ca. 3-5 cm langt rør) og stikke en finger ind for at føle på "sagerne"<br>
<br>
mvh<br>
<br>
Brian

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • ukendt bruger
  • ukendt bruger's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Mere
20 år 3 måneder siden #1000657 af ukendt bruger
Besvaret af ukendt bruger på emne Jeg har en...
Hej Brian<br>
<br>
Det ”nummer” jeg tidligere har beskrevet, kræver naturligvis at der er en prop ind til hulrummet mellem ydreskrog/inderskrog, er der ikke en sådan på en Quicksilver? Selvlænsen er det ikke et rør af en eller anden art, der forbinder cockpittet med det udvendige skrog, - så er der også her en mulighed for vandindtrængning til hulrummet.<br>
Jeg har forstået på Palles indlæg, at han har kunnet sejle 17 kn tidligere, så må der også være noget helt galt. Hvad angår vægten på båden har jeg kikket lidt rundt på nettet, og ifølge udkik.dk vejer en quicksilver 420 cab 290 kg. Honda 30 hk vejer 71 kg ifølge tima.dk altså i alt 361 kg. Så Palles vejning er nok ikke helt forkert.<br>
Men derfor kan problemet da godt være de ekstra borede huller, men det er da relevant at finde ud af præcist, hvor vandet trænger ind.<br>
<br>
MVH<br>
<br>
Henning <br>

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • ukendt bruger
  • ukendt bruger's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Mere
20 år 3 måneder siden #1000654 af ukendt bruger
Besvaret af ukendt bruger på emne Jeg har en...
hej<br>
<br>
<br>
Jeg tror din båd skal veje mere end 400 kg !!<br>
Jeg har en quicksilver 450 cab (stort set det samme som 420 cab) og den vejer så vidt jeg husker ifølge papierne 375 kg-ren. Dertil kommer motoren 40 hk mecury 4 takt som vist vejer 115. Ialt knap en 500 kg. Dit båd skrog må vel ca. veje det samme som mit 375 kg. og så har du en motor på måske 100 kg ialt 475 kg. <br>
Ps. jeg sejler omkring 25-27 knob<br>
Du kan ikke lave det nummer som Hennig beskriver. Da quicksilver 420/450 ikke har decideret selvlæs. Båden er selvlænsende under ankring/stilstand men ikke under sejllads og vores dobbeltskrog er mere eller mindre hermetisk lukkede uden ventiler af nogen art. Derfor hælder jeg også til din teori om, at der er kommet vand ind i de nye huller du har boret. Men at båden kun kan sejle 8-9 knob er ikke meget. Men det er jo også fordi at når først du når planingtærsklen, så får du en masse fart forærende næsten gratis. Min planingstærskel ligger på omkring 11-12 knob. Så hvis bare du kunne få båden et par knob mere op i fart end 8-9. så vil du sikkert får foræret adskillige knob oveni ikraft af du så kan plane.<br>
Dengang du vejede båden. Var alt grej, benzin, anker osv ude af båden ??. For før man får set sig om så er der adskillige ekstra kg.<br>
<br>
mvh<br>
<br>
Brian

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • ukendt bruger
  • ukendt bruger's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Mere
20 år 3 måneder siden #1000653 af ukendt bruger
Besvaret af ukendt bruger på emne Jeg har en...
Hej Palle.<br>
Det var da en fandens masse vand du der har fået ind. Har du klaret problemet. Hvis du har brug for hjælp, kan du bare sende mig en mail.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • ukendt bruger
  • ukendt bruger's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Mere
20 år 3 måneder siden #1000590 af ukendt bruger
Besvaret af ukendt bruger på emne Jeg har en...
Hej Palle<br>
Nederst på hækken sider der sikkert en prop, - af med den, så vandet du må have i skroget, kan løbe ud. Med en støvsuger monteret med slangen i udblæsnings hullet, kan du prøve at blæse ind gennem hullet i bundproppen, så der opstår et lille overtryk i dobbeltskroget, nu kan du få en hjælper til med sæbevand el. læksøger, at konstatere hvor vandet trænger ind, husk også at checke gennemføringerne til selvlænsen.<br>
<br>
Held og lykke med eftersøgningen.<br>

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Tid til at oprette siden: 0.205 sekunder
Leveret af Kunena Forum
Vi bruger cookies på Smaabaadsklub.dkPå Smaabaadsklub.dk bruger vi cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på Smaabaadsklub.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere her
ja, jeg accepterer