Jeg vil ge...

Mere
18 år 2 måneder siden #1006469 af ukendt bruger
Besvaret af ukendt bruger på emne Jeg vil ge...
Hvis man læser artiklen kan "bulerne" også forklares som torsk der stå oppe i vandet, men i udkanten af transducer vinklen. Havde bulen stået lige under båden skulle der ha' været mere farve i.<br>
Jeg glemte at sige at artiklen er på engelsk, men billederne er gode under alle omstændigheder...

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
18 år 2 måneder siden #1006468 af ukendt bruger
Besvaret af ukendt bruger på emne Jeg vil ge...
Jeg fandt lidt matriale på en amrikansk hjemmeside om indstilning af Lowrance ekkoloder. Måske har det interesse? <br>
www.hightechfishing.com/other/Lowrance_Tutorial.pdf

og<br>
www.hightechfishing.com/colorline.html

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Peder Jensen
  • Peder Jensen's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • New Member
  • New Member
Mere
18 år 3 måneder siden #1005974 af Peder Jensen
Besvaret af Peder Jensen på emne Jeg vil ge...
Hej hej<br>
Mit lod stå stort set som du beskriver der og det fungere normalvis helt perfekt, alle mand kan se hvad der sker. Når jeg afspiller filen herhjemme er farverne ikke så kraftige som de var i løbet af dagen, bulerne var knald røde, men i afspilningen var de nu blevet mere blå, men afspilningen kører også hurtigere frem så derfor får jeg en ringere gengivelse og de billeder jeg tager og lægger på burde og være mere røde. Og kører jeg den i sonarview synes jeg billedet bliver noget anderledes i forhold til live.<br>
<br>
Det korte af det lange er sådan set af det er sgu svært og se forskel på en ”blød sten” bunke møj eller hårdt trykket sild eller en torske bule man ikke ramte :oP <br>
Tak for jeres synspunkter.<br>

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
18 år 3 måneder siden #1005972 af ukendt bruger
Besvaret af ukendt bruger på emne Jeg vil ge...
Hej Claus, Peter og alle andre...<br>
Claus, hvad står din "farve-linie" til? Det må også sige noget om hvordan bulerne tegnes. I øvrigt synes jeg det er en god ide at bruge logger funktionen. Ud over at filerne kan bruges til søkort ;-) kan man afspille filen i SonarView og så ædre på indstilningerne - efter at ha' set det samme flere gange med forskellig indstillinger er det nogen gange nemere at "gætte" hvad det er.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
18 år 3 måneder siden #1005967 af ukendt bruger
Besvaret af ukendt bruger på emne Jeg vil ge...
Og så lige, upper og lower limit er 20 og 40 meter. Så bruger du x2zoom ved afsøgning - når du skal have et billede af om de evt står oppe og ikke har sat sig endnu. Og når det så går igang, X4zoom - dvs. ca. 5 meter på skærmen og 1 meter interval. På dette eksempel har du 2 meter interval ved x4 på 28 meter vand. 3 meter buler overser man jo aldrig - men stemningen er nu alligevel lidt højere når alle i båden tydeligt kan se fisken på bunden...;-)<br>
Disse fif virker for mig...!

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
18 år 3 måneder siden #1005965 af ukendt bruger
Besvaret af ukendt bruger på emne Jeg vil ge...
Hej Peder<br>
På mit lod(Low104), er det du viser der en bunke sild. Rød/gul er den dominerende farve i de buler jeg fanger fisk i... Den blå syntes jeg først kommer frem ved et langsommere drev, feks tilbage over bulen eller ved "krims krams" langs bunden. Sensitivity står på 77% og alle filtre er slået så meget fra de kan bære. Mine sild - eller fisk oppe i vandet, ligner ofte sorte og blå skrå streger - og så gule og røde farver når de står tæt. Mindes ikke at have set fisk på den måde dit lod tegner.<br>
I øvrigt er det sjældent at vi får en sild med op, men idag kom der en rødspætte på 600 gr med op ;-)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Tid til at oprette siden: 0.211 sekunder
Leveret af Kunena Forum
Vi bruger cookies på Smaabaadsklub.dkPå Smaabaadsklub.dk bruger vi cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på Smaabaadsklub.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere her
ja, jeg accepterer