Jeg vil ge...

Mere
18 år 3 måneder siden #1005937 af ukendt bruger
Besvaret af ukendt bruger på emne Jeg vil ge...
Jeg synes nu ikke, der er noget galt med, Huberts hårpragt.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
18 år 3 måneder siden #1005885 af ukendt bruger
Besvaret af ukendt bruger på emne Jeg vil ge...
Har haft det samme problem og er ind imellem stadig i tvivl hvad det er jeg egentlig registrerer på ekkolodet. Derfor begyndte jeg at tage billeder af skærmbilledet når jeg var/er 100% sikker på hvad jeg ser. Jeg ved godt at fargeintensiteten påvirkes af mange faktorer (Art, dybde, temperatur, salinitet, fart, osv) men for min egen del har dette været et meget lærerigt projekt. Jeg kan nu (for det meste) skælne mellem ekkoerne som registreres. Har lagt lidt billeder ud her: www.polarphoto.dk/photo/fish/seafish/ekkogram/ekkogram.htm

<br>
Men jeg skal ikke gøre mig klog på hvad du egentlig har registreret Peder, for som sagt afhænger det af mange ting. Jeg synes dog at det er lidt mærkeligt at du får så tilpas "dårligt" signal på "bulerne" hvis man sammenligner med det stærke bundsignal og den ringe dybde. Men omvendt har sild en større (relativt til fiskestørrelsen) svømmeblære end torsk og skulle dermed have givet et endnu kraftigerer signal. Nej, det er ikke let det her ;-). Knæk og Bræk med resten af bulesæsonen<br>
<br>
kim

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Peder Jensen
  • Peder Jensen's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • New Member
  • New Member
Mere
18 år 3 måneder siden #1005877 af Peder Jensen
Besvaret af Peder Jensen på emne Jeg vil ge...
Det hører naturligvis med til historien at vi fik fisk, og vi skal egentligt heller ikke klage, men det var bare ikke i de store buler som vi troede ville give fisk.<br>
Ja det ser jo fint ud. :oP
Bilag:

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Peder Jensen
  • Peder Jensen's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • New Member
  • New Member
Mere
18 år 3 måneder siden #1188321 af Peder Jensen
Jeg vil ge... blev oprettet af Peder Jensen
Jeg vil gerne forsætte debatten omkring ekkolod her.<br>
Jeg har et par billeder fra bule-turen igår, som jeg synes I skal se og hvorfor jeg nu har mindre hår på hovedet end Hubert. Vi stopper i den ene bule efter den anden og får ikke noget, jeg ved godt at der skal tages højde for div. overfladestrøm og bundflod mv. men alligevel! Er det ikke sandsynligt og tro hvis det var sild som stod trykket sammen ved bunden ville vi stjæle en sild indimellem eller hva´?<br>
Jeg kører nu på 3. sæson med det samme lod og er for det meste i stand til og fortolke billedet i hovedet som jeg ser, men denne gang tager den sgu fusen på mig.<br>
Oplever i andre noget lignende?<br>
<br>
Mvh.
Bilag:

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Tid til at oprette siden: 0.182 sekunder
Leveret af Kunena Forum
Vi bruger cookies på Smaabaadsklub.dkPå Smaabaadsklub.dk bruger vi cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på Smaabaadsklub.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere her
ja, jeg accepterer