Suzuki Vit...

  • Klaus J.
  • Klaus J.'s profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • New Member
  • New Member
Mere
6 år 1 måned siden #1103951 af Klaus J.
Besvaret af Klaus J. på emne Suzuki Vit...
På landevejen og i bakker er den rigtig god. Undrer mig bare over at den er så dårlig i slæbestedet. Kan bedst beskrives som om den dør, og ikke kan sluge dieselen. Kiggede på modellen med automatgear, men den må kun trække 1200 kg. Hvor langt den kører literen med båd efter har jeg ikke målt, men 18,5 ved almindelig kørsel. Jeg troede chiptuning gav noget i hele momentområdet. Om ikke andet så tænkte jeg at flere hk ville give lidt mere overskud og den derfor ville være lidt mere over opgaven. Måske jeg bare kører som en gammel kone:-)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
6 år 1 måned siden #1103950 af kARSTEN Fuder
Besvaret af kARSTEN Fuder på emne Suzuki Vit...
Din Suzuki er rigtig fin til at række 1500kg, det fordi det er manuel gear du ikke kan komme op og den er lidt højgearet, havde du købt den med automatgear havde det ikke været et problem, havde den gamle model Suzuki med 129 hk og den trak let 2000kg men der var også lav gear i det, så det er nok bare sådan din bil er, når det er manuel gear.
Karsten Fuder

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
6 år 1 måned siden #1103949 af Thoke Wistoft
Besvaret af Thoke Wistoft på emne Suzuki Vit...
Det burde kunne lade sig gøre med din bil.
Jeg har trukket 1800 kg op med en 1,6 litters 90 HK forhjulstrukket diesel uden at file kobling eller lave hjulspin. Bedste råd er at spørge forhandleren til råds. Tror ikke chip tuning hjælper, da bilen vil have præcis samme moment ved de helt lave omdrejninger.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
6 år 1 måned siden #1103947 af Benny Larsen
Besvaret af Benny Larsen på emne Suzuki Vit...
hej
du kan jo "chip"tune så du får mere kraft, men du skal jo bruge det i bunden og da er en så lille motor "svag" af natur.ved den har maks. moment ved 1750 omdr., men hvad har den ved feks. 900 omdr.?

www.kolstrup-tuning.dk/index.php kan nok rådgive mere om hvad en evt. tuning kan give/hjælpe. ved han er en af de mere seriøse tunere i DK.

men slæber selv uden problemer en warrior 165 op med en Octavia 2.0 benzin 116hk, uden nogen nævneværdig hjulspin eller koblings filen..

men så ved jeg da hvilken bil,jeg ikke skal købe som ny trækdyr,havde faktisk lidt overvejet den model....

hvad går den på ca. på literen med båden efter?

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Klaus J.
  • Klaus J.'s profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • New Member
  • New Member
Mere
6 år 1 måned siden #1103944 af Klaus J.
Besvaret af Klaus J. på emne Suzuki Vit...
Jeg troede alligevel at 120 hk og 320 nm var nok til at trække 1300 kg op af vandet. Synes jævnligt jeg ser relativt små biler snildt trækker op ad slæbestedet. Derfor undrer det mig at præcis den her bil er så dårlig til arbejdet. Tænkte så at fordeling af kræfter til 4 hjul måske stjæler den faktiske og nødvendige kraft til at trække med. Jeg overvejer faktisk at chiptune. Det vil give 144 hk og et moment på 380. Ved godt at gearingen er afgørende og selvfølgelig ikke er optimal i bilen. Det havde været super med reduktionsgear. Men som meget andet i livet er det et kompromis. Mange kilometer passer ikke lige sammen med en af de store dyre og brændstofsugende firhjulstrækkere, og så tænkte jeg at 1300 kg skulle være til at håndtere.
Er der nogen som har erfaring med chiptuning, og som kan fortælle om det vil have en god effekt i slæbestedet.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
6 år 1 måned siden #1103941 af ukendt bruger
Besvaret af ukendt bruger på emne Suzuki Vit...
Der er desværre ikke så mange af de moderne 4-hjulstrukne SUV-modeller med “små” motorer, der er velegnede som trailertrækkere på ramper.

De fleste af dem mangler simpelthen det reduktionsgear, der gør forskellen på en smertefri opkørsel eller en fæl (og dyr)koblingslugt.

Den gamle Grand Vitara var født med lavt reduktionsgear og kan ligesom de 4-hjulstrukne pickup modeller fra Nissan, Toyota og Mitsubishi trække op ad de fleste ramper uden åndenød eller koblingsrøg.

Når nu dieselbiler om et par år er helt yt og forbudt - bliver det interessant at se hvordan den trailertrukne småbådshobby skal kunne bedrives.

By the Way - har du fuldstændig ret i at bilforhandleren har set blank ud da du har fortalt og dit behov for at trække tung trailer på en rampe.

De færreste bilsælgere er overhovedet skolet i noget som helst, når det angår praktisk anvendelse af 4-hjulstræk, reduktionsgear og diff. spær.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Tid til at oprette siden: 0.240 sekunder
Leveret af Kunena Forum
Vi bruger cookies på Smaabaadsklub.dkPå Smaabaadsklub.dk bruger vi cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på Smaabaadsklub.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere her
ja, jeg accepterer