-
Forum
-
Hovedforum
-
Opslagstavlen
-
Overvejer ...
Overvejer ...
Mindre
Mere
-
Indlæg: 143
-
Modtagne Tak: 0
-
-
7 år 9 måneder siden #1100168
af Ole Kold
Nu valgte jeg så den ultimative løsning, en Mercedes ML320. Den kan trække både campingvognen og båden.... samtidigt...
God weekend derude
Ole
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
-
Michael R. Schack
-
-
Offline
-
Platinum Member
-
Mindre
Mere
-
Indlæg: 367
-
Modtagne Tak: 0
-
-
7 år 9 måneder siden #1100162
af Michael R. Schack
Har nu en Nissan Qashqai 1,6 dci aut cvt ingen problemer og har haft en Nissan 2,0 cvt benzin også uden problemer og en Mazda 2,3 aut ligeledes uden problemer
så køb en bil med aut gear så kører det og der brændes ikke flere koblinger af.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Mindre
Mere
-
Indlæg: 9
-
Modtagne Tak: 0
-
-
7 år 9 måneder siden #1100157
af Claus P
Har haft ford mondeo med dsg 203 hk benzin, fra ny dvs. 2012, kører forrygende både med og uden båd. Skifter nu til passat variant med diesel og dsg.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Mindre
Mere
-
Indlæg: 98
-
Modtagne Tak: 0
-
-
7 år 9 måneder siden #1100155
af Samir Maali
Det fungerer rigtig godt at køre med trailer/båd, når man har automatgear, og på rampen syntes jeg det er perfekt. Bilen glider ikke tilbage, og gearskiftet trækker båden/traileren stille og roligt.
Jeg har haft flere biler med automatgear, om man foretrækker dem som DSG eller den mere traditionelle type er nok en smagssag, jeg ville ikke bekymre mig om kvaliteten eller brugsværdien. De nye modeller er alle gode. CVT gearene har jeg dog ingen erfaring med.
Lige nu bruger jeg en gammel Landcruiser med automatgear til båden.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
-
Dennis Kistrup
-
-
Offline
-
Platinum Member
-
Mindre
Mere
-
Indlæg: 728
-
Modtagne Tak: 0
-
-
7 år 9 måneder siden #1100153
af Dennis Kistrup
Mht til olie converter vil jeg anbefale at få monteret en ekstra oliekøler til gearkassen. Hvis man trækker sit træk langt og mange timer itræk er der fare for at olien bliver for varm for converteren og så går den i stykker. ( taler af egen erfaring ) sådan en kan godt koste 10 lange at få skiftet.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
-
Kjeld Fangel Petersen - Team Emmi
-
-
Offline
-
Junior Member
-
Mindre
Mere
-
Indlæg: 26
-
Modtagne Tak: 0
-
-
7 år 9 måneder siden #1100152
af Kjeld Fangel Petersen - Team Emmi
Jeg havde også overvejet en Audi men fravalgte den da de køre med et variatortræk med en kæde imellem. Jeg har hørt om flere som havde store problemer allerede ved 100000 km. Hertil kommer der ofte service for hver 60000 km.
Jeg selv har valgt en BMW da den køre med en olieconverter hvor der ikke er en kobling som bliver slidt. Hertil kan jeg nævne at der ikke skal laves olieskift på gearkasse før ved 140.000 km.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
-
Forum
-
Hovedforum
-
Opslagstavlen
-
Overvejer ...
Tid til at oprette siden: 0.216 sekunder