Hej Alle. ...

Mere
9 år 8 måneder siden #1090292 af Hans
Besvaret af Hans på emne Hej Alle. ...
Hej Thoke, som jeg kan læse det så leverer den nye skoda oktavia 1,4 tsi, 140 hk og et moment på 250 nm, hvis det ikke er nok så kunne man jo overveje en chipning så har du 170 hk og 310 nm herefter og lidt flere km på literen når båden ikke er spændt efter. og det fås til 6500 kr

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
9 år 8 måneder siden #1090291 af Henning Jensen
Besvaret af Henning Jensen på emne Hej Alle. ...
Hej Thoke

Du har ret, disse biler der anbefales bruger en del mere pr km.
Så det afhænger helt af dit årlige km forbrug. Hvis du feks, kører 10-17000km årligt er den bil jeg anbefaler økonomisk "forsvarlig", da jeg mener og ved med sikkerhed den er blandt de billigste i dagligt drift overhovedet på markedet minus benzinforbrug. Har selv en der har gået snart de 300.000km med samme udstødning,fjedre,kobling, støddæmpere,caliberer, osv. osv,.(Årlige rampe ture ca 35-45 ture.) Man er nødt til at se hele billedet. Jeg tror ikke en 5-7 år gammel Subaru er dyrere end en ny Octavia!!? i anskaffelse. Uanset hvad leverandører skriver om nm, har jeg selv oplevet, især da jeg fik "Subben", at der er milevidt, imellem påstand og praksis. Ligesom med meget andet her i livet. Du er velkommen til at prøve min på rampen.
Det mest økonomiske er måske at anskaffe en mindre båd!!!?

Mvh Henning

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
9 år 8 måneder siden #1090290 af Claus P
Besvaret af Claus P på emne Hej Alle. ...
Hej Thoke. Du har ret, der sammenlignes pærer og meloner i din tråd. Pris og kvalitet hænger som regel sammen. Nu er Rungsted havns slæbested vel et af landets nemmeste steder at hive båden op af, så med den pågældende motor, tror jeg godt du kan komme op og ned. spørgsmålet er så bare hvad der sker hvis/når der skal arbejdes for sagen på Helsingør rampen eller andre steder... og der tror jeg, desværre, du kan komme til kort med den model.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Thoke Wistoft
  • Thoke Wistoft's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
Mere
9 år 8 måneder siden #1090289 af Thoke Wistoft
Besvaret af Thoke Wistoft på emne Hej Alle. ...
Ny synes jeg det stikker lidt af med bilmodellerne mht. pris. Subaru eller Volvo V70 er vist en sjat dyrere end end Octavia, og kører vist heller ikke så langt på kutteren.
Jeg har selv undersøgt lidt videre mht. Motorer, og mener at være kommet frem til at det er momentet bilen en leverer når man kobler ind der har betydning.
Octavia 1.4 tsi leverer ca 130 NM, men samme bil med en 2.0 diesel leverer over 200 NM. Min nuværende bil leverer omkring 150 NM, og det er i underkanten når jeg er i Rungsted havn. Så hvis jeg har ret i mine antagelser kan octavia 1,4 tsi på ingen måde trække båden op ad rampen i Rungsted

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
9 år 8 måneder siden #1090288 af Henning Jensen
Besvaret af Henning Jensen på emne Hej Alle. ...
Hej Thoke

Og så er der lige den tilbagevendende ultimative subaru 2,5. med tiptronic
trækker med reelt moment. Udover har den dobbelt diff spær, indbygget momentforstærker der træder ind hvis gearet slæber. Subaru har været år forud på disse punkter så du kan sagtens købe en 7-10 år gammel, kan uden problem sammenlignes med andre bilmærker med langt færrer år/km på bagen.

Mvh Henning

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
9 år 8 måneder siden #1090283 af ukendt bruger
Besvaret af ukendt bruger på emne Hej Alle. ...
Hej

Vi havde kig på en stationcar med 1.4tsi men kunne mærke den ikke havde magt over tingene så
valget faldt på en Volvo V70 2,4 T5 med 260hk / 350nm og automat gear.
Den trækker sindsygt godt og jeg kan ikke forstille mig en 1,4 l motor trække 1800kg.

Bare min mening.

Mvh
Chris

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Tid til at oprette siden: 0.229 sekunder
Leveret af Kunena Forum
Vi bruger cookies på Smaabaadsklub.dkPå Smaabaadsklub.dk bruger vi cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på Smaabaadsklub.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere her
ja, jeg accepterer