Hej Alle. ...

  • Thoke Wistoft
  • Thoke Wistoft's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
Mere
9 år 8 måneder siden #1090480 af Thoke Wistoft
Besvaret af Thoke Wistoft på emne Hej Alle. ...
Forhandleren mente ikke at DSG gearet kunne holde på benzinmodellerne, da det var en eller anden form for "tør-gear"(eller noget i den stil?), men at de godt kunne holde på Diesel modellerne, da det var "oliesmurt med køling" (eller noget i den stil:))

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Peter Brandt (Team Brandt) Jensen
  • Peter Brandt (Team Brandt) Jensen's profilbillede
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
Mere
9 år 8 måneder siden #1090479 af Peter Brandt (Team Brandt) Jensen
Besvaret af Peter Brandt (Team Brandt) Jensen på emne Hej Alle. ...
Hej Thoke
Kan desværre ikke hjælpe med en prøvetur, men følger spændt med i din tråd, da jeg selv overvejer at købe denne bil, dog med dsg-gear. Tænkte at man kunne finde en forhandler der har en med træk på holdende, men så skal man til Skive(man.) eller Brønderslev(DSG)og der er lidt langt retur til rampen i Rungsted:)
Men skulle der være en derude der tilfældigt så en forhandler have en holdende med træk på, så giv endelig lyd. Og Thoke, når/hvis det lykkedes dig at finde en der stiller op til prøvetur, så meld endelig tilbage her i din tråd.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Thoke Wistoft
  • Thoke Wistoft's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
Mere
9 år 8 måneder siden #1090435 af Thoke Wistoft
Besvaret af Thoke Wistoft på emne Hej Alle. ...
Der er ingen tvivl om at diesel udgaven kan trække den, og med hensyn til vægten på forhjulene, så er tricket med at skabe negativ vægt på kuglen fint. Jeg kører en del kilometer, men mest korte ture, så jeg har ikke mulighed for at købe en diesel bil. Båden bliver kun luftet 10 - 12 om året, så jeg er ude i, hvor lidt jeg kan nøjes med, og det er ikke en mindre båd. Jeg skal bare kunne komme op ad rampen i Rungsted, og behøver ikke at kunne accelerere fra 0-80 på 6 sekunder med båden bagpå. Hvis nogen har en ny Octavia 1,4 tsi med manuelt gear og træk, vil jeg gerne bytte et trækforsøg med en fisketur med all-inclusive.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Finn Normann Larsen
  • Finn Normann Larsen's profilbillede
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
Mere
9 år 8 måneder siden #1090434 af Finn Normann Larsen
Besvaret af Finn Normann Larsen på emne Hej Alle. ...
hej - jeg har selv en Octavia 3 - dog en diesel med DSG.
vi trækker en trailer, der med båd vejer 1800kg. på landevej går det fint, og på den rampe vi bruger er der ingen problemer - da den er ret flad, der hvor jeg tror du kan få problemer er, hvis du ikke kan få vægt nok på de trækkende hjul - den nye Octavia er lettere end den gamle.
mvh
Finn

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
9 år 8 måneder siden #1090334 af Benny Larsen
Besvaret af Benny Larsen på emne Hej Alle. ...
Hmm chippe en ny bil.. det ville jeg holde fingrene langt væk fra, specielt på den motor.. men ok vil man stå med en regning på 50 af de helt store sedler og på en ny bil ovenikøbet,ja så chip løs..

Mangler du trækraft så køb en større motor...

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Thoke Wistoft
  • Thoke Wistoft's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
Mere
9 år 8 måneder siden #1090295 af Thoke Wistoft
Besvaret af Thoke Wistoft på emne Hej Alle. ...
Den leverer 250 NM, mne først ved 1500 omdrejninger. Når man kobler ind og sætter i gang ved omkring de 1000 omdrejniger leverer den kun 130 NM. Som jeg kan læse det på nettet bliver Momentet ved 1000 omdrejninger kun marginalt forbedret ved chiptuning

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Tid til at oprette siden: 0.211 sekunder
Leveret af Kunena Forum
Vi bruger cookies på Smaabaadsklub.dkPå Smaabaadsklub.dk bruger vi cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på Smaabaadsklub.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere her
ja, jeg accepterer