KLINTHOLM ...

Mere
11 år 2 måneder siden #1074741 af ukendt bruger
Besvaret af ukendt bruger på emne KLINTHOLM ...
Kunne være fedt hvis vi undersøgte det helt til bunds!!!!

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
11 år 2 måneder siden #1074740 af ukendt bruger
Besvaret af ukendt bruger på emne KLINTHOLM ...
Jeg har ligesom Henrik hørt nede på havnen at når man sejler ud fra Dansk havn så skal vi ikke have tysk fisketegn. Nu læser jeg noget helt modsat på linket som Thor satte ind og bliver helt flov og urolig hvis jeg bryder loven når turen går derned.
Men hvad er rigtigt og hvad er rygter?

Desuden kan jeg støtte op om Bjørns indlæg da jeg har brugt en del år på de syv have, og vi har naturligvis aldrig slået noget AIS fra. Så hvor den historie stammer fra må guderne vide.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Bjørn Dahl Porsgaard
  • Bjørn Dahl Porsgaard's profilbillede
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Mere
11 år 2 måneder siden #1074737 af Bjørn Dahl Porsgaard
Besvaret af Bjørn Dahl Porsgaard på emne KLINTHOLM ...
Jeg har idag talt med flere forskellige om problematikken omkring klasse A-B ais. Det er som skrevet muligt på klasse A systemerne at lægge forskellige filtre ind, og dermed sortere forskellige oplysninger fra. De 2 skibsførere jeg har talt med, siger dog begge, at det ville være temmeligt tåbeligt, bevidst at fravælge et navigationsinstrument, og sikkert også ansvarspådragende i tilfælde af en ulykke. Ingen af dem jeg talte med, havde hørt om andre skibe, hvor klasse b signaler bliver sorteret fra. Hvad skulle pointen være med frasorteringen? Erhvervstrafikken har da heller ingen interesse i at påsejle andre, uanset deres størrelse.
Desuden har de fleste skibe en stor skærm dedikeret til ais signaler. Når du har en transponder, kan de andre skibe bla se skibets navn, og de har mulighed for at kande et specifikt skib på vhfen for at afklare eventuelle problemer. Det har jeg selv oplevet i storebælt, og det er efter min mening meget betryggende.
Mvh

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
11 år 2 måneder siden #1074731 af ukendt bruger
Besvaret af ukendt bruger på emne KLINTHOLM ...
Den gælder ikke. Se her: www.smaabaadsklub1.dk/forum/forum_indhold.asp?ID=7756 Vh Thor

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
11 år 2 måneder siden #1074728 af ukendt bruger
Besvaret af ukendt bruger på emne KLINTHOLM ...
Har hørt at når det er dansk udgangs havn er det danske regler der er gældende på det punkt. Ved ikke om der er nogle der kan be eller afkrafte dette ?

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Peter Drelicharz
  • Peter Drelicharz's profilbillede
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
Mere
11 år 2 måneder siden #1074727 af Peter Drelicharz
Besvaret af Peter Drelicharz på emne KLINTHOLM ...
tro ikke der er nogle der tegner et tysk fisketegn, og har eller ikke hørt om nogle der er blivet stoppet og blive spurt om det af det tyskesøværn

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Tid til at oprette siden: 0.258 sekunder
Leveret af Kunena Forum
Vi bruger cookies på Smaabaadsklub.dkPå Smaabaadsklub.dk bruger vi cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på Smaabaadsklub.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere her
ja, jeg accepterer