KLINTHOLM ...

Mere
11 år 2 måneder siden #1074769 af Simon Damkilde
Besvaret af Simon Damkilde på emne KLINTHOLM ...
Her er 2 link hvor I kan læse lidt om AIS systemet, og hvilke tillægs muligheder der er.

forsvaret.dk/SOK/Nationalt/MAS/Pages/2008-02-22ais.aspx

www.furuno.dk/da/produkter/navigation/ais-systemer/

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
11 år 2 måneder siden #1074763 af Lars
Besvaret af Lars på emne KLINTHOLM ...
Jeg var også afsted i onsdags og vi sluttede af nord for. Det tog næsten to timer at komme ind derfra, og det nåede at blive mørkt og med tågen, var det en stille sejlads på gps og radar for at komme helt ind. Havde vi ikke været to i båden havde jeg nok haft pænt meget nøja på...
Radar er et must derude, ingen tvivl om det.
Mandag vil der nok være en del gammel sø fra søndagens blæsevejr, jeg satser selv på vejret holder onsdag, kunne godt bruge en rolig tur derud efter sidste omgang...

Så team basse er at finde i klintholm onsdag om alt går vel...

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
11 år 2 måneder siden #1074760 af Leif Everdam
Besvaret af Leif Everdam på emne KLINTHOLM ...
Team Blondie vil også være at finde i Klintholm på Mandag ca kl 6.30. sejler på 40 meteren og er på kanal 72

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
11 år 2 måneder siden #1074758 af ukendt bruger
Besvaret af ukendt bruger på emne KLINTHOLM ...
Hej venner - kan se, at vejret lover godt mandag, hvor jeg har fridag, så jeg påtænker en tur til 40-meteren. Er der andre der vil afsted mandag ??

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
11 år 2 måneder siden #1074754 af ukendt bruger
Besvaret af ukendt bruger på emne KLINTHOLM ...
Vi var selv afsted i onsdags. Vi tog tidligt hjem, så vi kunne se det blæste op. Det tog tre timer at sejle hjem, da vi ikke ville presse båden alt for meget. Til min glæde kunne jeg konstatere at vi kunne sejle hjem på en tankfuld, ligesom vi plejer når vi sejler fuld gas. Så vores ekstra tank kom ikke i brug. Men man bliver lige mindet om at der er rigtig lang vej hjem, når man man kun kan sejle mellem 6 og 8 knob! Vejret derude skal bare være mere end absolut godt, efter min bedste overbevisning!

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
11 år 2 måneder siden #1074745 af ukendt bruger
Besvaret af ukendt bruger på emne KLINTHOLM ...
agh Thor - et link fra 2008 - ja jeg ved da godt at Jonas har erhverserfaring på dette område - men der er godt nok løbet meget vand i åen siden da. Var en dansk båd taget uden tysk fisketegn og for mange stænger og for mange laks - så var det sket flere gange og igennem en årrække.

Er sagen ikke at det fisketegn der snakkes om ikke er generelt tysk - men fra et amt ''Vor Pommern''. Det må vel betyde at du skal afgå fra ''Vor Pommern'' for at være under deres regler. Og så 40 dage sammenhængende , kun een gang om året.
Det er så stramme og rigide regler, at jeg godt forstår tyskerne ikke vil afprøve det på danske både fra dansk havn.

Så er det nemmere at regulere forkert sejlads i traffikken.

Indtil videre så har jeg ikke brug for at vide mere - fisker med god samvittighed fra Klintholm.

Ser ligsom tyskerne - ingen grund til at afprøve hvilke regler der gælder. sejler på tilgivelse frem for tilladelse - og sådan har det været siden 2004.
Du kan jo ikke spørge dem om deres regler gælder - hvad skal de svare?

Radar er selvfølgelig et must på de dage hvor de lover tåge, selv det at følge en anden båd med radar er svært med under 300 m sigt.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Tid til at oprette siden: 0.258 sekunder
Leveret af Kunena Forum
Vi bruger cookies på Smaabaadsklub.dkPå Smaabaadsklub.dk bruger vi cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på Smaabaadsklub.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere her
ja, jeg accepterer