Er der nog...

Mere
5 år 4 måneder siden #1105703 af Benny Larsen
Besvaret af Benny Larsen på emne Er der nog...
jeg lodder og bruger krympeflex på alle ledninger og inden jeg krymper dem kommer der lidt sika i og så et tyk krypmeflex uden på alle ledninger igen sika.. man kan også bruge flex med lim i men syns det andet virker bedre..

bruger så en "vandtæt" kasse hvor ledninger bliver delt ud fra og der bruger jeg såmænd bare et par muffer og prolan til at beskytte med.. så kan man efter 5 år lige løsne de små skruer og skifte ledningen ud til bilen når en eller anden skovl glemmer at tage stikket ud..-:. kobber var som nyt.. :B

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Carsten Bo Christensen
  • Carsten Bo Christensen's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
Mere
5 år 4 måneder siden #1105701 af Carsten Bo Christensen
Besvaret af Carsten Bo Christensen på emne Er der nog...
Ja det kommer jo ikke helt af sig selv, -men så får man det også som man gerne vil have det :-)
Hvordan laver du de vandtætte samlinger så det holder?

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
5 år 4 måneder siden #1105699 af Benny Larsen
Besvaret af Benny Larsen på emne Er der nog...
jeg har bygget det selv, den første trailer fra 2012 virker endnu selv efter mange ture hvor lygter kommer under vand. tror det bliver dyrt hvis man skal ha en til at lave det..

jeg regner med ca en 5 timer til en komplet trailer, dog er alt lavet klar inden, alt lys er lagt hen og alle beslag/plader er lavet klar. så du skal regne med det tager tid..
jeg har så adgang til rigtig mange typer lygter, tror vi har en 50-60 forskellige lygter på lager, altså ikke kun baglygter..

har lige købt en ny trailer og det første er at smide LED på.. hvor alle samlinger er lavet vandtætte, det er lidt vigtigt.. :B


men glemmer aldrig første gang jeg bakkede til vandet og lygterne kom under vand, den ældre mand der stod og så på råbte bare STOP rigtig højt.. :B


det eneste negative ved LED er om vinteren og der er sne, så skal man lige skrabe sne af da den jo ikke smelter.. ja self. kun hvis man bruger traileren.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Carsten Bo Christensen
  • Carsten Bo Christensen's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
Mere
5 år 4 måneder siden #1105697 af Carsten Bo Christensen
Besvaret af Carsten Bo Christensen på emne Er der nog...
Ja...det kan jeg godt se. Her har vi den udvidede version...det er virkeligt godt ud! Nu må jeg se at få min nye trailer hjem så jeg kan bruge denen inspiration :-)

Mange tak for indlæggene til jer alle!

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Martin Rasmussen
  • Martin Rasmussen's profilbillede
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Mere
5 år 4 måneder siden #1105696 af Martin Rasmussen
Besvaret af Martin Rasmussen på emne Er der nog...
Hej Carsten

Den klart fedeste løsning er at bygge vandtæt Led-lys på hele traileren.

Jeg lavede det på vores trailer i 2014 og jeg har ikke haft en eneste reperation eller "pæreskift" siden.
Og så spare man en masse tid, ved rampen.

Ulempen ved den løsning, er at det kan være et tidskrævende projekt når det skal bygges på traileren.

Pøj pøj med projektet.
Bilag:

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Carsten Bo Christensen
  • Carsten Bo Christensen's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
Mere
5 år 4 måneder siden #1105695 af Carsten Bo Christensen
Besvaret af Carsten Bo Christensen på emne Er der nog...
Åh ja...den version havde jeg ikke lige tænkt på. Det er selvfølgelig også en mulighed faktisk vel nok den nemmeste af alle. Har du selv lavet det sådan eller kan det købes færdigt?

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Tid til at oprette siden: 0.222 sekunder
Leveret af Kunena Forum
Vi bruger cookies på Smaabaadsklub.dkPå Smaabaadsklub.dk bruger vi cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på Smaabaadsklub.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere her
ja, jeg accepterer